Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

Äitee kahdelle -81: Kyllä se voi vielä plussaks muuttua,pidän sulle peukkuja!! On noi kierron viimeset päivät kyllä piinaavia...sitä käy kyllä sellasta henkistä sotaa ittensä kanssa ja mäkin sillä asenteella,et kyllä ne menkat alkaa,pessimistin vikaa.Vaikka tietty sitä toivoo kovasti sitä plussaa =)

Tuntuu että on ikuisuus vielä edes ovikseen,pari viikkoa voi vielä mennä...Meen nyt tilaa niitä ovistestejä.
 
Pimu83 mulla on mielen päällä ihan just samoja juttuja kuin sulla! Miten mahdutaan meidän autoon? Voiko isoimman (-11) laittaa jo etupenkille turvaistuimessa, vaikka ei kai sitä hirveesti suositella? Tai miten liikun lasten kanssa yksinäni kävellen hoitamaan asioita/kauppaan/kirjastoon? Meillä on sisarusvaunut, joissa lapset peräkkäin. Saakohan niihin enää seisomalautaa? Vanhin kävelee jo muutaman kilometrin matkoja ja kuopuskin tietty pian perässä, mutta jos kumpikin väsähtää yhtä aikaa. Onko se sitten vaan kantoliina/reppu, jolla saa taaperon selkään/vauvan etupuolelle? Ja miten mahdutaan kolmen kanssa asumaan. Vuokralla tosin ollaan, että sinänsä isompaan muuttaminen ei olisi niin hankalaa kuin omasta. Mutta sitten tulee taas rahojen riittäminen vastaan. No, näitä voisi murehtia ihan loputtomiin. Silti vaan se yksi vielä tuntuu puuttuva ja tuollaisilla asioilla vaan on tapana järjestyä parhain päin. :)
 
Me ollaan kans pohdittu tuota autoasiaa. Meidän farmariin ei mahdu kolmea istuinta rinnakkain takapenkille. Ja sen mitä oon asiaa tutkaillut,niin sellaisia autoja ei hirveän montaa edes ole. Onko teillä jollain sellainen auto,mihin saa 3 istuinta takapenkille?

Meillä on uusi talo,joten kolmannelle olisi oma huone odottamassa ;)
 
Iltaa naiset!

Täällä myös yksi testinpurkajaksi ilmoittautuja :wave: Että kyllä meitä varmaan riittää ;) :LOL:

Ihanaa, että täällä on nyt näin vilkasta keskustelua ja väkeä tulee kokoajan lisää. Ja onnea plussanneille! :heart:

Täällä kierto lähentelee loppuaan ja kovin on vaihtelevaa pessimismin ja optimismin välillä täälläkin. Jotenkin tuntuu, että tässäkään kierrossa ei tärpännyt ja lasken jo seuraavaan kiertoon. Mutta nyt kolmannessa kierrossa osaan jotenkin jo rauhallisemmin ottaa. En edes tiedä monesko kp tänään on tarkalleen ja päätin, että ennen kp 24 ei tehdä yhtään ainokaista testiä. Koitan jaksaa odotella sinne kp 27 asti, kun turhaa sitten petyn vain negoista... Huomaa, että vaikka kuinka on vähän tähän yrittämiseen jo sopeutunut, niin silti mieli on vähän maassa kun ei tärppiä näy...
 
Autoasiaan: ainakin Toyota Corolla Versoon ja Seat Alhambraan sopii takapenkille kolme istuinta. Ja taitaa Volvo V70 myös mahtua. Ensin mainitut on myös tila-autoja, että mahtuu vaikka se 7hlö.

Täällä on menossa kp jotain 10+ ja ovista odottelen. Testejä kun ei ole käytössä, niin ihan vaan säännöllisellä harjoittelulla yritetään osua oikeaan. Ollaan vielä nyt reissussa isommalla porukalla, niin siinäkin on omat haasteensa. :LOL: Yleensä tunnen oviksen aikoihin repäisykipua, mutta nyt ei ole vielä tuntunut mitään..
 
Kp 25/26 menossa. Maha on kipeä, kuukautisia odotan. Tästä kierrosta ei kyllä tärppää, meni ovulaatio ja aikataulut pyllylleen. Silti vähän harmittaa. Mut alkais nyt ne kuukautiset, niin päästäis yrityksern numero kaksi :)
 
Hih,pisti hymyilyttää,kun kerroitte,että ootte testejä purkanut...kyl tää homma vaan vie niin mukanaan,ettei oo tosikaan!Mulla ainakin tää aihe pyörii all the time mielessä ja nyt en malta oottaa ovista...vielä reilu viikko :p

Autoasiaa: mää en haluis mitään isoa laivaa ;) mut oon kans pistäny merkille,et tuohon toyotan corolla versoon mahtuis ne 3 istuinta. Miehellä on vaan sulattelemista ton auton kans,tai pitäs olla sit kuulemma uusin malli. Tää on meillä sellanen väännön aihe: auto ja siihen käytettävä raha,ollaan vähän eri linjoilla.

Kettula: sulla varmaan tosiaan ovis kohta tulollaan,pidetään peukkuja! =)

Heinäkuu: harmi,kun teillä ovisaika mennyt ohi...tuo on kyllä totta,et sitten vaan oottaa et alkais ne menkat,et pääsee uuteen kiertoon.

Hätähousu: Noi kierron vika päivät on kyllä tuskasen hitaita!ja mieli menee laidasta laitaan. Pidän isosti peukkuja,et nyt tärppäis! =)

Eilen laitoin tilaukseen digiovistestit ;) vaikka kyl tähän mennessä oon aina oviksen oireista selkeesti tunnistanutkin :D että minkähän vuoks noihinkin piti rahansa laittaa :p ...tätä menii tuun hulluks itteni kanssa!:LOL:
 
Kp 1/26 yk 2 :)

Tässä kävi nyt niin, että me päätettiin just ennen ovista, et vauva saa tulla ja sit oviksen aikaan mies teki remonttia loppuun ja töissä oli rankkaa, joten ihan nukuttiin koko homman ohi :D Harmi, myt ensi kierrolla sitten, paremmalla ajoituksella :) <3
 
Taitaapi tämä tämän kierron osalta nyt sitten olla tässä, nyt kp 24/26 ja en VOINUT olla testaamatta cb:n digillä tänä aamuna "ei raskaana". Ei tuo enää tuosta varmaan muutu, eikös tuo testi ole kuitenkin melkoisen varma... Voi kun harmittaa, vaikka en hirveästi jaksanutkaan uskoa, että olisi tärpännyt heti, kun tosiaan tuosta ovispäivästäkään en ihan varma ollut, kun ei ole tullut seurattua kiertoa aikoihin. No mutta, nyt sitten ootellaan niitä menkkoja ja uutta yritystä peliin! :)
 
Kyllä tää mieli vaihtelee tosi paljon. Täälläkin on nyt niin hätähousu olo. Tulis jo ovis, mutta edes mitään merkkejä ei näy. Testailun taidan aloittaa huomenna. Mulla on jotain halpisliuskoja ja tiiän ettei ne välttämättä näytä koko hommaa oikein. Tekis mieli ostaa digejä, mut en raaski. Oon jo luvannu itselleni, et voin ostaa digiraskaustestin sit, jos menkat joskus on myöhässä ( yli 28 päivää). Oon aina plussannu vasta muutaman päivän menkkojen myöhässäolon jälkeen.
Varhaisultraankin meinaan mennä, vaikka ne olisivat viimeiset rahani. Miten on, oletteko käyneet aikaisemmin tai ajattelitteko nyt mennä varhaisultraan?
 
Harmi heinäkuu mutta parempaa onnea tälle kuulle:)

Mulla on kp18 ja tuntuu kyllä epätodelliselta ajatus että plussaa sais ensviikolla testiin. Ja se ajoitus tuntui menevän meilläki vähän pieleen. Mutta en siitä nyt stressaa kuitenkaan, vielä ehtis kevätvauvan kuitenkin saada.

Mäkin oon miettinyt sitä että miten kuljen lasten kanssa, meillä lähellä on vaan pikkukauppoja mihin ei ehkä pääse tuplilla. Meillä on vierekkäin istuttavat. Jotain seisomalautaa ajattelin niihin kokeilla. Mutta eihän sitä vielä tiedä kauanko tässä yritys kestää niin en kovin tarkkaan vielä mieti, mutta vähän oon jo miettinyt etukäteen miten onnistuu ulkoilut ja muut... Ja kantoliinaa/reppua en ole käyttänyt kummallakaan niin siitäkin saattais olla avuksi.

äippyli81 meillä on aika samanikäiset muksut, mulla myös 2/11 ja sitten toinen on 10/12 :)
 
Olen käynyt varhaisultrassa kummallakin edellisellä kerralla ja aion mennä nytkin :) Sinne vko 12 on tosi pitkä aika ultraa odotella, kun on tällainen hätähousu :D Ja kun mulla niitä vuotojakin on ollut niin ihan senkin puolesta.
 
Heinäkuu: sepä se, et ei millään malta odottaa sitä kunnallista, kun on aikaisemmista vaivoja taustalla. Vaikka se on iso raha, mutta saapahan mielenrauhan.

Eikös, jos heinäkuussa plussaa, niin laskettu oli jossain maalis-huhtikuussa? Eli kevät vauvoja nyt tehdään. =) ihanaa! Sitten on liikkumisetkin pian suhteellisen helppoa, kun ei ole niin paljon pukemista kuin talvella.
 
Kevätvauva olis ihana, kun edelliset on molemmat syntyneet talvella. Tein tänä aamuna taas negatiivisen testin, kun on kp 30/30(-32). Testi oli rfsu:n. Voi harmitus ja venyyköhän tääkin kierto taas 32 päiväiseksi... Jotain menkkajomotusta on kyllä ollut ja kahtena päivänä kova migreeni.
 
Cassyput Kiitos vinkistä! Pitää nyt sitten tuonne elokuulle hankkia noita testejä.Kun jos ei nytkään taas tärppää niin sitten ollaan elokuun kierrossa taas saman katon alla ja yrittäminen mahdollista.

Koikoi Esikoisesta en käynyt varhaisultrassa, mutta kuopuksesta kävin. Esikoista ei oikein osannut odottaa kun vahinko oli, mutta sitten kuopus oli suunniteltu niin epäusko, että onko siellä mahassa ketään valtasi mieltä niin paljon, että kävin ultrassa tarkistelemassa tilanteen.

Autosta ja turvaistuimista:Meillä esikoinen alkaa olla sen pituinen, että saa jättää korokkeenkin pois, joten meillä ei jää kuin kuopuksen turvaistuin ja uuden tulokkaan vauvanistuin. Joten mahtuu meidän toyotaan ihan hyvin.

G2P2 No, josko saisit pian vastauksen joko plussana tai kuukautisina.

Testien purkamisesta En ole ihan tähän vielä ryhtynyt, mutta tunteja roskiksessa olleita testejä olen kyllä tiiraillut uudestaan.

Meillä tilanne on se, että minä ehtisin jo päättää tuossa yhdessä vaiheessa ettei meille lapsia tulee enempää ja mieskin siihen silloin suostui. Nyt kun ollaan päätetty tehdä kolmas niin meillä ei ole enää pinnasänkyä ja rattaatkin meni kuopuksen loppu aikana rikki joten niitäkään ei ole. Vaatteita olen antanut isolla kädellä eteenpäin. Joten meillä tulee hankintoja eteen oikein urakalla. Täytyy nyt sitten miettiä mistä hankkii ja mitä hankkii. Mutta toisaalta en haluaisi hankkia mitä sattuu kun kuitenkin viimeistä kertaa on hankkimassa yhtään mitään vauvoihin liittyvää. Vaatteiden kohdalla se nyt ei niin haittaa, mutta isompien hankintojen kohdalla täytyy miettiä tarkkaan milloin ja mistä ostokset tekee.

Lima varoitus... Eli kerron mun limoista oviksen aikaan... tai oletetun oviksen... jos et halua lukea niin hyppää seuraavan kappaleen yli.

On tää hassua. En ole ihan varma milloin ovikseni tapahtui. Tähän asti olen limoista suurinpiirtein tiennyt milloin tapahtuu, mutta mitää en ole sen suuremmin merkinnyt ylös. Tässä kierrossa kaikki oli sangen ihmeellistä. Ensin tuli sellainen pieni limaklöntti. Sitten minä valuin ja vuodin mitä valuin ja vuodin, koska heiluteltii peittoa kerran, tämä tapahtui päivä limaklöntin jälkeen. Ainut mahdollisuus kun olin käymässä kotona kääntymässä ennen kuin tulin taas töihin takaisin. Sen jälkeen ei tullut oikein mitään kuin taas pieni-iso klöntti limaa. Näinä limaklöntti päivinä alavatsassa tuntui kipua. Sitten tuon limaklöntin jälkeen alkoi taas ihan kuivakausi. Joka jatkuu siis vieläkin.
Tää oli jotenkin sangen outu kierto noiden limojen osalta joten en nyt tiedä oliko mulla ovista ollenkaan vai menikö tää kierto noin niin kuin kokonaan sivusuun. Vai onnistuttiinko saamaan tavaraa oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.

Niin kuin osa teistä on itsekin kertoillut, että mieli saa tuntemaan kaikenlaisia oireita. Omasta mielestä alavatsassa on tuntunut menkkamaisia kipuja, mitä aikaisemmin en ole tuntenut. Peiton heilutuksen jälkeen tuli olo, että nyt tais tärpätä, mutta nyt en sitten olekaan niin varma enää. Niin ja tänään on jotenkin ollut huonovointisuutta. Ja suklaa ei maistunut enää niin hyvältä kuin aikaisemmin. Ja tekis mieli viinirypäleitä tai sitten kirsikkatomaatteja. Molemmat on olleet suuria herkkuja aikaisemmissa raskauksissa. Jopa niin suuria, että viinirypäleiden takia mulla oli pissanäytteissä sokerit koholla. Olen siis oppinyt hillitsemään himoni neuvolaa edeltävänä päivänä ja ei oo ollu sen jälkeen ongelmia sokerien kanssa. :LOL: Mutta kertooko nää, että oon raskaana vai kertooko nää vaan, että kovasti toivoisin olevani.
Kai tää melkein puolentoista vuoden odotus ja ainaiset pettymyksen on saanut varovaiseksi toivomisen suhteen. Nyt jos tärppäis niin oli maaliskuun lapsosia joten voisi olla, että saisin toisen maaliskuisen. Tosin mulla on koko ajan olo, että saan helmikuussa syntyvän lapsen. Se ei enää ole tänä vuonna mahdollista ellei nyt sattuisi tärppäämään ja sitten syntyisi etukäteen tää pienokainen.

Mutta aika näyttää miten käy.

Jos nyt hiukan uskaltaisin jo puhua ajasta jolloin synnytys on lähellä.. Mulla esikoinen on painanut noin 3800 g ja kuopus oli sitten 4440g ja kun ottaa huomioon, että oon vaan 158 pitkä niin... Välillä tulee mieleen, että jos seuraava menee vanhan kaavan mukaan eli syntyy viikon yli ajalla ja on edellistä isompi niin synnytän sellaisen 5 kiloisen. Ongelmia synntyksissä ei ole ollut. Kuopuskin tuli alakautta 6 minuutissa ja ilman repeämisiä, joten mahtumisen kanssa ei ole ongelmia. Ongelma on siinä, että jo nyt olen saanut itseni pelkäämään ison lapsen synnyttämistä. Vaikka tiedossa ei ole edes koko lasta vielä. Kai tähänkin saa jotain apua, pelkään vaan saavani vastaukseksi syntyihän se sinun edellinenkin helposti niin kyllä tämäkin mahtuu.. Mutta mitä jos ei mahdukaan... ja miettikää viisi kiloinen on kuitenkin jo aika iso jötkäle koko yötä kannettavaksi. Minulla siis molemmat ovat vauvana olleet itkuisia ja pitänyt paljon kantaa.

Tulihan taas tekstiä... Harvemmin kun pääsee kirjoittamaan tänne niin tulee kerralla paljon asiaa.
 
T-81: Määkin olen myynyt lähes kaikki tyttöjen pienet vaatteet,hyppykiikun,kantorepun ja pinniksen...vaikka koko ajan on ollut tieto,että se kolmas halutaan ;) Pinniksen haluan pienemmän ja erivärisen,joten siksi myin sen. Kantoreppua ja hyppykiikkua en käyttänyt juurikaan,joten päätin niistäkin luopua. Jos tulee kolmas tyttö,niin haluan ostella hänelle uusia vaatteita,tai käytettyjä kirpparilta,mutta meille uusia ;) Jos tulee poika,niin sittenhän meillä ei jokatapauksessa olis hälle mitään vaatetta ollutkaan.

Meillä oli esikoinen syntyessään isompi kuin kuopus...joten kolmannesta ei yhtään tiedä minkä kokoista voisi odottaa,siis meillä. Esikoinen syntyi käsi poskella,eli yhtäaikaa syntyi pää ja käsi...teki hieman tiukkaa,kun ei ollut kivunlievitystä ja tosiaan ensimmäinen synnytys! 3 tikkiä sitten kuitenkin vaan tarvittiin. Kuopus syntyi ilman repeämiä =)
 
Jospa nyt kolmannen negatiivisen testin jälkeen vihdoin uskois ja alkais katsella eteenpäin. Tänään tuhlasin CB:n tavallisen testin, joten ei taida olla enää toivoa tässä kierrossa. Onneksi sattuu tämä pahimman luokan yöputki sitten menkkojen aikaan mieluummin kuin oviksen paikkeille. Vaikka joka viikkohan näitä yövuoroja jonkun verran on, jolloin jää petipuuhat väliin. Testasin sen takia, ettei menkkojen alkaminen olis sitten niin iso pettymys, mutta enpä tiedä miten tää nyt sitä pettymystä vähentää.

Mulla on molemmat lapset olleet vähän päälle 3 kg ja toinen syntyi perätilassa. Nyt on painoa enemmän ja diabeteksen uhka jännittää. Meillä on isommat tarvikkeet annettu eteenpäin kiertoon, joten jotain pitäisi hankkia. Vaunut, turvakaukalo ja sänky olisi ne suurimmat menoerät. Sängyksi tosin kelpaisi ikean halpa pinnasänky. Se vie niin vähän tilaakin. Ja voi olla, että saatais se takaisinkin, kun sillä on tällä hetkellä 1v käyttäjä. Hoitopöytää en enää hankkisi enkä aikaisemmillakaan ole esim. sitteriä hankkinut/käyttänyt. Kantoliina ja rintapumppu on säästössä. Itkuhälytintäkään ei tarvittu aikaisemmin kun ikkunanraosta kuuntelin vanhanaikaisesti. Varhaisultrassa en ole käynyt enkä varmaan tälläkään kertaa menisi. Se kuvotuksen määrä on rauhoittanut ihan riittävästi. Ääniä voisi yrittää kuunnella ennen ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kettula
Tsemppiä G2P2! Toivottavasti sitten menkat alkaisi pian, jos on alkaakseen, niin pääsette uuteen yritykseen! Tietenkin vielä olen peukut pystyssä, että se plussa kuitenkin tulisi!

anu84, samoissa mennään sitten täälläkin eli eilen oli oviskipuja. Tästä alkaa sitten parin viikon piina/odotus/jännitys! :)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Mulle voi päivittää kp 1/30, yk 3. En saa puhelimella värilliseksi. Onneks kierto oli nyt se normaali 30 pv, ettei ala enempi heittelee. Nyt tähdätään sitten huhtikuulle. Erinomaisen kiva synttärikuukausi olis sekin. Nyt nukkumaan vauhdikkaan yövuoron jälkeen!
 
G2P2: nyt melkein tuntuu, että pitää onnitella menkoista. Sen verran jännitti sun puolesta. Huhtikuu on ihan hyvä kuu syntyä! =)

T-81: Ihanaa, kun kirjoitat pitkästi. Nyt aamupöpperössä ei vaan tahdo sisäistää kaikkea.

kettula, Anu ja muut pinailijat: Tsemppiä ja jäitä hattuun odotellessa plussaa! :popcorn: Odottavan aika on vaan niin piiiiitkä.

Itse stressaan nyt tätä ovista. Kahtena päivänä tikuttanu negan, mutta ovista kohti selvästi mennään. Jokatoinen päivä taktiikalla mennään. Mies on ihan loman tarpeessa eikä nyt oikein oo kympillä mukana. Lauantainakin lähtee omille teille. Toivottavasti tän päivän ja sitten sunnuntai peiton heilutukset riittää.
Niinjoo, pääsin jo kahvista eroon, ni taas repsahdin. Tässä sitä ryystetään sumppia kuin viimeistä päivää. Tää kahvin lopetus ei siis johdu pelkästään vauvaprojektista vaan mulla ei tahdo maha kestää. Ja silti juon. Viheliäiset riippuvuudet!
 
Oi, mun sisko sai tänään kaksi viivaa testiin! Oon niiiiin onnellinen,heille tämä on eka lapsi. Tuntuu, et nyt ehkä jaksaa itse vähän antaa ajan kulua kun voi myötäelää tuota odotusta. Järki kun sanoo, että näiden meidän lasten olisi hyvä vähän kasvaa niin kävisi sitten kolmannen kanssa ehkä kaikki vähän helpommin.. Paljon plussatuulia kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: KoiKoi

Yhteistyössä