Kolmatta odottavat 2010

Mä olin vähän ajatellu et ottaisin sen piikin pe. Nyt on vaan jo iskenyt semmonen tauti, etten taida sitä saada. Ja ens viikolla en välttämättä sitä enää ehdi saadakaan. Nyt oon kuumeessa, poskia pakottaa ja keuhkoja polttelee. Täytyykin vaan toivoa, ettei ihan vielä tarvis lähteä synnyttämään, en tiedä pystyykö tässä kunnossa ponnistamaan.

Pilkkis 39+0
 
Tervetuloa mukaan Rixutin.. kiva ku saahaan porukkaan aina välistä alkuvaiheen odottajia ni pysyy ketju pystyssä :D

Infulenssapiikistä, en tiedä oikein et ottasinko, viimeks otin sen sikapiikin ja siitä ei ainakaan tullu itelle mitään.

Olipas ihana käydä pitkästä aikaa tyttöjen kans navetassa, toinen isäntä (meil siis lypsykarjatila jota pyörittää veljekset), oli lomalla ni käytiin tyttöjen kans juottaan vasikat ja muutenki rapsutteleen eläimiä :D

 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas pitkästä aikaa :)

Täällä sitä ollaan vahvasti yhdessä koossa ja ilman minkäänlaisia merkkejä siitä, että pitäis lähteä synnyttämään. Tänään rv 40+0. Aika tuntuu matelevan ja tekemisen puute vaivaa,kun ei viitsi ryhtyä tekemään mitään laajaa projektia enää tässä vaiheessa.
Supistuksia on ollut jonkin verran ja väsymystä, mutta nyt tuntuu olo paljon pirteämmältä ja ei ole muutamaan päivään tarvinnut ottaa päiväunia... Positiivista. Enteileeköhän se sitten jotain?
Sairaalakassia en vielä ole pakannut. Oliskohan jo syytä miettiä mitä sinne pitäis pakata tai pystyykö sitä sitten vielä pakkaamaan, kun lähdön hetki tulee? Edelliset lapset on menneet yliaikaisiksi ja eka lähti tulemaan 15pvää yli lasketun ja syntyi 16pvää yli. Toinen käynnistettiin 16pvää yli lasketun ja syntyi 18pvää yli eli kassit oli valmiiksi pakattuna, kun tiesi, että ne otetaan nyt ulos :)
Eli kai tätäkin vatsaa vielä kannetaan sen pari viikkoa, ainakin olen siihen valmistautunut. Eikä siinä mitään kunhan keksisi ja sais aikansa kulumaan...

Tulen taas kertomaan kuulumisia, kunhan niitä vaan taas on.

Miu Mau ja Rimpula 40+0
 
Miu Mau: tuo on just tuota, mitenkähän saisin aikani kulumaan.. mihinkään kauemmas ei viitti lähteä eikä mitään isompaa projektia aloittaa, eikä siivottavaakaan loputtomasti riitä (siis sellaista mitä ison mahan kans voi tehdä). Mä leivoin.. leivoin ja leivoin.. useampana päivänä leivoin pakkaseen jotain ja tein ruokia vlmiiksi et sai ajan kulumaan.. niin ja kylästelin sellaisissa paikoissa mihin ois voinu esikoisen jättää hoitoon jos synnärille lähtö ois tullu. Meil esikoinen syntyi 41+0 ja toinen 41+2. Et toivon nytkin et joko syntys hyvissä ajoin ennen la:ta tai sit huruuttas tuon viikon la:n yli (eli joulun yli). Sit ois mieski lomalla :D
Vihoviimestä hommaa miettiä nyt nuita miehen lomapäiviä, et millon ne pitäs. Periaatteessa pystyy kyl ottaan sit isyyslomaa, mut se on sit toinen asia et saako lomittajaa. No synnytyksen ajaksi kyl mukaan pääsee jos toinen isäntä on navetassa, mut sit muuten pitää navetan ajaksi hommata tytöille joku tänne kaveriksi.
 
heippa vaan!
Tänään 37+4 ja supistellu on jo pitkän aikaa.. Nyt kuiteskii noin viikon ajan joka toinen yö on supistellu 1-3 tuntiin noin 8 min välein, kuitenkin loppuvat kuin seinään klo 3 yöllä.. :( Eilen ja tänään maha on ollu löysänä, jota ei oo koko raskauden aikana ollu.. hmm.. toivon vaan että paikat kypsyisi tulevaan koitokseen hyvää vauhtia, kerran yöt menee kärvistellen.. Ja toivon että vaavi alkaisi jo syntyä, ettei tarviisi käynnistellä, viikko sitten painoarvio oli 3kg. Juu, eli mulla on takana kaksi sektiota, 11v ja 7v sitten ja nyt koitetaan alakautta ja mennään tilanteen mukaan, ja jos joudutaan käynnistämään niin sitten on se ballongikäynnistys edessä.. kokemuksia?
 
Kiitokset onnitteluista,täällä yritetään saada ihan perus arkea rullaamaan,ja voin sanoa että kyllä kuudessa vuodessa on moni asia unohtunut....siis niin suuri ikäero tuli nyt sitten...mutta on noista isoista veljistä vaan apua ja kyllä ne innokkaita ois koko ajan vauvelia pitämään sylissä,söpöä....
varasin jo kastepaikan ja papin,marraskuun lopulle,saa pienokainen sitten nimen.....toki huutaa vielä yksi kummiehdokas mutta enköhän tuon ehdi,mites muilla tuo kummiasia onko jo valmiina näin odotusaikana vai jätättekö asian sitten siihen kun vauva syntyy....

sutulii ja poju
 
kohdunsuulle astetaan joku katetri, jossa on "palluuka" pää, se pallukka täytetään vedellä ja sit sen tarkoitus on venyttää kohdun suuta ja saada supisteluita aikaiseksi... ja sitten kun kohdun suu on sopivasti auki, niin sit kalvot puhkaistaan, poks :D Lääkkeellistä käynnistystä ei mulle tehdä, ku taustalla on kaksi sektioo.
 
Minulla oli tänään neuvola enkä saanutkaan sitä rokotusta jota menin hakemaan kun eivät olleet vielä tulleet neuvolaan. Ja niin paljon kuin sitä jännitin... Nyt täytyy sitten mennä yleiseen rokotuspäivään maanantaina. Terkkari oli sitä mieltä että vauva olisi oikeinpäin. Kysyin vielä että ootko ihan 100 % varma ja tämä vastasi että on!!! Silti en ihan täysillä usko pelkkkään käsituntumaan. Mutta loistavaa jos niin on! Menen varmaan asian varmistamaan vielä yksityiselle ultraan viikon parin päästä koska se asia on jäytänyt minua rv 21 lähtien. Hemppa oli nyt 122 eli korkeampi kuin koko raskauden aikana että jee. Mutta silti pysyn tällä tuplarautakuurilla koska muuten arvot romahtaa. Mulle olis kuulunut viikon päähän lääkärineuvola mutta yllätys yllätys ens viikolla on jokin koulutus heillä ja muutenkin ajat kolmeksi viikoksi neuvolassa buukattu täyteen joten sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän ja se on vähän kauempana saman kunnan neuvolassa josssa eri terkkari mutta sama neuvolalääkäri. Verenpaine oli jotain 74/104. Vauvan koko vähän keskikäyrän alapuolella eli veikkasi 3-3,5kg lasta tulevaksi.

Tänään rv 35!
 
Sutulii onnea!
Ja ihan samaa mieltä sun kanssa.. meillä tuli kans ikäeroa nuorempaan 6 vuotta.. ja nyt tuntuu taas ihan ku tää ois ensimmäinen... :)

En oo täällä muistanu ollenkaan enää käydä lukemassa teiän kuulumisia.. eikä tässä paljoa ehdikään mitään..

Tsemppiä synnytyksiin ja odotuksiin!

Hyväsetti ja poika , huomenna 4 viikkoa
 
Mä sain pe neuvolakäynnillä rokotteen, kun kuume oli sopivasti laskenut. Nyt on sitten vauvakin kenties turvattu influessalta.

Torstaista alkaen on alkanut tuntua juimintaa ja pientä supisteluakin on jo viime päivinä ollut. Ehkei mene enää montaa kuukautta siihen, et saa vauvan vihdoin syliin! :heart:

Pilkkis 39+6
 
Hei mammat! :wave:

Anteeksi tuhannesti, etten ole ehtinyt käydä edes kertomassa omasta jakautumisestani, saatika sitten päivittelemässä pinoa. :ashamed: Kovasti toivoisin, että joku alkuraskaudessa oleva ottaisi pinon omille harteilleen. Mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa käydä edes lukemassa kovin usein, yleensä kun koneelle pääsen, ehdin juuri käydä fb:ssä ja lukea sähköpostit. : / Yritän saada tuon etusivun listan nyt ajantasalle, saisi seuraava pinon perustaja sitten kopioitua kaiken suoraan siitä.

Meille siis syntyi ihana pikku tyttönen 29.9. raskausviikolla 41+2 käynnistyksellä. Mittaa neidillä oli 3860 grammaa ja 53 cm. Syy käynnistelyyn oli vähentynyt lapsivesi. Tiistaina puolen päivän jälkeen aloitettiin käynnistely, puoliltaöin jo jonkin verran supisteli, mutta kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään ja 03:58 syntyi neitokainen. =)
Vauva on kyllä kaikinpuolin helppo, mutta noiden pienten kaksosten ja vauvan ansiosta päivät on kyllä täynnä touhua.

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnea nyyttinsä syliin saaneille tasapuolisesti! :heart:


Epeti & tyidy 1 kk
 
Sainpahan päivitettyä päiväunien aikana! :whistle:
Syyskuun pinosta tuttujen synnyttäneiden tiedot kopioin sieltä, jos ei ollut täällä käynyt ilmoittautumassa. Muut syyskuiset sai luvan kadota bittiavaruuteen. Samoin ilman laskettua aikaa roikkuvat, joiden odottamisesta ei ole hajuakaan. Jos joku on perusteettomasti saanut lähtöpassit listalta, kannattanee asiasta huomauttaa uuden pinon perustajalle. :D
 
Onnea Epeti vauvelista!! :heart::flower:Hyvän päivänkin oli valinnut syntymäpäiväkseen (sama kuin minulla:D)

No nyt on kausi/sikarokotus otettu. Katsotaan mitä tästä seuraa.... Voin toimia koekaniinina niin selviää onko sillä huonoja vaikutuksia. Tuntuu ettei tuo rokote kauheen suosittu raskaana olevien keskuudessa ole. Sattui rokottajana olemaan tuttu äitiysneuvolatäti joka kuunteli samalla sydänäänet ja kokeili mahaa kun epäilin vauvan taas kääntyneen. nyt ei hänkään ihan varma ollut miten päin on mutta veikkasi että oikeinpäin.

Tänään rv 35+4
 
Onnittelut kaikille jo jakautuneille :) minäkin odottelen omaa jakautumistani kuumeisesti.. nyt 38+3 ja armoton väsymys päällä koko ajan. ei vaan jaksaisi tehdä mitään.. Mies lähti aamulla töihin, pojat kouluun ja minä jäin kotiin koirien kanssa, ja nukahtin.. heräsin klo 13 :O onko muut viimesillään olevat näin väsyneitä?? Rautaa syön, ja hb oli viikko sitten 124. eli ei se raudan puutteestakaan johdu.. Perjantaina menen ä-polille ja ilmeisesti ottaavat minut osastolle sisään. näin ne mulle lupaili.

tänä vuonna jätän kaikki influenssapiikit väliin, ku viime vuonna sain kärsiä mokomasta piikistä kaks ja puol viikkoo... ja loppupelissä onko ne niin turvallisia, kenellekkään.. näin minä ajattelen..
 
kääkkis
Onnea jakautuneille :flower:

En ole päässyt pitkään aikaan koneelle, kun se meni rikki :( Nyt on uusi, mut katsoo nyt kauanko tää pelittää.

Mä kanssa jätän kyllä influenssa rokotteen ottamatta, vaikka sitä tarjottiin. Tähänkin asti on pärjätty ilman.

Nyt on alkanut tulla kaikkea rakausremppaa: liitoskipuja, selkäsärkyä ja tosi herkästi harkkasupistuksia ( toimiipahan vatsa :D ) . Nyt on parina yönä valunut jo maitoakin, kun on ollut rankempi päivä takana. Vatsa on kasvanut tosi rutkasti ja kohdunkorkeus on yläkäyrän yläpuolella. Painoa oli tullut viimeksi lähtöpainoon kilo ja muutenkin verensokerit on pysyneet tosi ihanteellisina :) Lisäraudan jouduin aloittamaan, koska hemppa oli niin alhaalla.

Kummiasiaan: Olen ollut henkisesti aika poikki, joten en hirmusti ole nyt viitsinyt asialla vaivata päätä. Täytyisi yhtä serkkua miehensä kanssa kysäistä, että olisivatko halukkaita, mutta en jaksa stressata :)

Huomenna menenkin sairaalaan sokerikontrolliin, jossa varmaan ultrailevat poitsuakin ja tekevät kokoarviota :)

Tervetuloa mukaan Rixutin :wave: ja hyviä vointeja kaikille :)

kääkkis ja "osku" rv 28+1

ps. Oli synttäritkin tuossa 24.10, jos uusi päivittäjä voisi sitten vaihtaa iäksi 28v. :D ( Jos siis siihen halukas ilmaantuu )
 
Onnea kaikilla vauvansa saaneille, kateellisena odotan, että pääsen samaan tilanteeseen. Helmikuuhun on vielä niiiiiiiiin pitkä aika!

Kävin rentoutumassa pari viikkoa Thaimaassa, joten en ole ehtinyt käydä mitään kommentoimassa. Ja nytkin on niin hirveä väsy päällä, ettei paljon jaksa. Vauva on nyt ollut pari viikkoa poikittain, mutta tänään on niin karmea myllerrys päällä, että saa nähdä yrittääkö kääntyä. Jo tunnin on nyt hirmu muljaaminen jatkunut, joten jospa saisi itsensä käännettyä :)

Commander ja Pepe 24+5
 
Onnea vauvan saaneille :heart:

kamala väsymys löysi tiensä perille mun luokse, tuntuupahan sentäs, että raskaana olisin. Oli niin kova huoli ettei siellä mitään ole, kun plussan aikaan oli oireita ja ne loppu ihan yllättäin. Siitä syystä soitin huolissani neuvolaan jaihana täti lupasi ultrata ja se aika on huomenna. Nyt tuntuu kyllä paljno varmemmalle olo, mutta toki silti huomenna menen ultraan. Toivottavasti viikot pitää paikkansa ja syke näkyy!

Onkos täällä muita, jotka imettää tai on imettänyt alkuun raskausaikana? Minä imetän yhä 1,5 vuotiastamme ja jatkan vielä jonkun aikaa jos ei ihmeitä tule. Sitä oon ihmetellyt, kun pojan maha on mennyt aika sekaisin kuten minullakin on ollut ja nyt on paljon väsyneempi kuten minäkin. Voiko todella rintamaidon kautta saadut raskaushormonit vaikuttaa imevään näin, että tulee raskausoireita hänellekin?! :D
 

Yhteistyössä