Kolmekymppiset tokakertalaiset kesäkuussa

Hah, joku muukin on hajamielinen. :LOL:

Täällä ei ole mitään synnytyssuunnitelmaa. Toisaalta mun oma suunnitelma on vaan saada tuo mukula taas pihalle. ;) :D

Meillä voi olla paljon mahdollista että lapsiluku tän jälkeen on tässä. Ei niin kamalan luksusta ole tää raskausaika alun pahoinvointeineen ja koko raskauden jatkuvine ällötyksineen. Mut parempi kun ei mitään sano varmaksi, mutta ei ainakaan muutamaan vuoteen nyt lisää raskauksia!

- Hapsiainen ja Lyllervo 22+0
 
Hyvää juhannusta kaikille!

Huomenn apuoliväli, nopeasti aika menny kun takasin päin kattoo, mut silti niituhottoman paljon jäljellä. Tänään alko selkä kipuilemaan et se siitä sitten huoh. Toivottavasti ei oo supistuksia vaan ihan muuta särkyä. Onneksi ens viikolla on ultra.
 
Hei,

Mä täällä taas - pitkästä aikaa...Onko kellään ollu vauvaa, joka kärsii refluksitaudista ja vieläpä ns. silent refluksista? Kaikki hyvät neuvot ja vinkit otetaan vastaan. Minä tyhmä pelkäsin raskausaikana, että vauvoilla olisi koliikki - kun olisikin! Tää on ihan hirvee helvetti tää refluksitauti! En jaksa nyt enempää sepustaa kuulumisia, mut jos kiinnostaa niin käykää kattomassa mun aloittama ketju Monikkoperheet -puolella kaksplus palstalla ja otsikolla "Karsea tilanne tuplien 2,5kk kanssa". Voiko muilla kun meillä olla näin paska tuuri?!?


puhki poikki pinossa oleva Vattu + 2 kiljukaulaa
 
Kovasti jaksamista Vadelmaunelmalle! Ei ole tainnut täällä kukaan jutella refluksiongelmista, mutta Coken vauvalla oli muistaakseni sitä vaivaa. Coke kirjotteli ainakin sillon kaksi vuotta sitten tuolla kolmekymppisten ekakertalaiseten syntyneiden puolella (vauvat 0-12 kk), mutta en tiedä, onko nykyään miten aktiivinen täällä palstalla.
 
Moikka!
Täällä vieläkin ollaan vaikka en ole kyllä ehtiny käydä palstalla juuri ollenkaan. Kuten tuolla fb:n puolella jo kertonukki niin nämä muutto yms asiat vie kyllä aika hyvin kaiken ajan!

Vadelmaunelmalle kovasti voimia! Ei oikein muuta osaa sinulle sanoa... Coken vauvalla tosiaan oli refluksitautia. Meillä esikoisella oli jatkuvaa pullauttelua alussa. Ja painoa jouduttiin seuraamaan tiheämpään tahtiin. Neuvolassa ei kuitenkaan alettu asiaa tarkemmin tutkimaan vaikka asiaa pyysin ja yksityispuolella lastenlääkäriki tuumas että antaa ajan kulua ja katotaan sitte. Aloitin sen takia syöttämään kiinteitä jo aiemmin kuin suositusten mukaan. Siitä oli meillä apua.

Meilläkään ei täällä mitään synnytyssuunnitelmia tehdä. Aika huonosti muutenkin on tietoa minun mielestä esim. kivunlievitysmahdollisuuksista yms. Nyt kyllä tämän kolmannen kanssa en aio suostua siihen että muuta vaihtoehtoa ei juuri ole kuin epiduraali. Haaveissa edelleen olis että mahdollisimman vähällä lääkityksellä pääsis. Ja tämän kun kirjoitan niin olen tietty ensimmäisenä huutamassa kaikki mahdolliset lääkkeet kun siihen vaiheeseen päästään :D.

Onnea ultrakuulumisista niissä käyneille :). Nyt pätkäs taas ajatuksen sen verran ettei enää muista mitä piti kirjoittaa kun on keskeytyksiä tullu tarpeeksi...

Mukava lukea Kvartin hyvistä kokemuksista kun olette tytöt siirtäneet samaan huoneeseen! Meillä on kans suunnitelmissa ollut että jossain vaiheessa nuo pojat olis sama huoneessa, mutta kattoo nyt millon sitä uskaltaa ne sinne laittaa. Jos tulevalta paikkakunnalta ei tarpeeksi isoa asuntoa löydy niin tietty on edessä jo kohta puoliin.

Nanna 38+0 (miten tässä näin kävi :D )
 
Vadelmaunelma, jaksuja pienten kiljukaulojen kanssa Halaus! Toivottavasti saat apua joka auttaa pieniä. kokemusta ei ole. Luin tuolta että teillä on umetusta. Niin ootko kokeillut vyöhyketerapiaa. Meillä se auttoi, kun tyty kiljui pienenä jos ei kakannut. Meillä se auttoi ummetus (tai kakan kulku) vaivaan. Ja käytiin kahdella erityypilä ja toinen neuvoi kotihoito apuja ja niillä sitten pärjättiin. En tosin usko et se auttaa teen varsinaiseen ongelmaan.

nanna, hieno homma et oot jo noin pitkällä :)

Juhannus on juhlittu, oli ihan kivaa. Tytsy ui minkä annettiin ja tarkeni kun oli sateista, mut ei nyt auringonpaisteessa. Tai olla hiukan väsy. Ja mä sain samalla kylmähoitoa tohon kiukkuavaan selkääni. En oikeasti osaa sanoa onko ne supistuksia vai ei. No mahaan on ainakin tullut muutama kaksinkerroin vetävä tapaus huoh. No ei oo enää montaa yötä kun pääsee sinne ultraan.

Ai niin meillä tyty joutui maidottomalle dietille ton ihottomansa kanssa joten siinä onkin nyt sitten kiva juttu, kun korvike ei uppoa ja liha ei uppoa, niin mitä ihmettä mä syötän et se saa proteiinia, kun ei oikein mikään ruoka uppoa. No huomenna pitää hakea kalkkia et saa edes sitä. Ja nyt kun puurossa on korviketta niin sitä uppoaa puolet vähemmän, kun muuten. Noo josko selviäis sinne altistukseen asti jotenkin ja toivossa on hyvä elää ettei olis maidosta vaan jostain muusta.

Unico ja Mötky 20+2
 
Vadelmaunelmalle jaksamista, jaksamista ja jaksamista! :hug: Omakohtaista kokemusta ei ole joten en osaa auttaa mitenkään. :(

Nannalla on hurjat viikot jo! Mä synnytin esikoisen 38+2. ;)

Unicolle tsemppiä tuohon maitoaltistukseen asti. Jospa keksisitte jotain mikä uppoaisi.

Täällä olis neljä päivää töitä ja sitten koittaisi kesäloma. Tosin taitais olla rauhallisempaa olla töissä kun kotona... Ensinnäkin meillä on se muutto heinäkuussa eikä vielä hajuakaan mihin muutetaan! Alkaa vähän stressi painaa... :O

Ja sitten mulla on vissiin verenpaineet vähän matalalla. Huimailee helposti ja ainakin kun porukoilla mittasin viikonloppuna niin yläpaine oli vain sata. Soittelen päivällä neuvolaan kysellen niitä Kelan papereita (terkkarin PITI postittaa ne viime viikolla, mutta eipä näkynyt...) ja taidan samalla kysäistä tuosta huimauksesta ja ehkä mä valitan edelleen niistä mun hiivamaisista oireista. En mä tiedä voiko se olla hiivaa, mutta välillä vaan ihan sellaista kutinaa ja valkovuotoa. Eikä nuo hiivalääkkeet ainakaan ole siihen purreet..

Mutta nyt töiden pariin, vaikka kyllä väsyttäis. Viime yönä valvoin puolitoista tuntia vauvan potkujen takia, eka kerta kun heräsin yöllä sen myllerrykseen enkä meinannut saada uudelleen unta.

- Hapsiainen ja Lyllervo 23+0
 
Hapsiainen, juu hain kaupa vanilija maito (kiitos vinkkaajalle), mut joo se uppoaa ja herneet :D nooh mut ihottumaa tulee vaan aina vaan. Tiiä sitten mikä on vai onko vaan tää hemmetin helle. onnea kesälomalle ja tsemppiä muuttoon!

Kai mää voisin väsätä sen heinäkuun pinon vaikka en hirveästi välttis ehi koneella olemaankaan mut :D
 

Yhteistyössä