kolmevuotias tyttö yksin kotona kaupassakäynnin ajan...

"vierailija"
Ehei käy. 4 v oli viime kesänä maalla yksin pihalla ja minä vahtasin ikkunasta;) ehkä eskarilaisena voisin jättää kaupan ajaksi kotiin.

Niin ja kyllä minusta autoon voi pariksi minuutiksi jättää joko tarpeeksi vanhan,tai niin pienen joka ei itse pääse vöistä pois.
 
"kukkanen"
[QUOTE="vieras.";29427711]Mun tyär täyttää parin kuukauden päästä kolme, en vois jättää yksin, vaikka osaakin mennä ovesta ulos, niin ei kyllä osais tulipalon syttyessä toimia oikein. En kyllä vielä päästä ulos yksinään kuin ihan pariksi minuutiksi, kun puen pikkusiskolle vaatteet. Meillä tyttö on kyllä tosi reipas, osaa paljon jo itsekseen tehdä, mutta silti vielä niin pieni.[/QUOTE]

Pieni lapsi ei toimi välttämättä ollenkaan järkevästi tulipalossa tai muussakaan katastrofitilanteessa! Jos lapsi pelästyy oikein pahasti (varsinkin jos tulkitsee jollain tavalla olevansa itse syypäätulipalon syttymiseen, vaikka näin ei olisi), hän voi piiloutua. Yhden tutun asunto meni tosi pahaan kuntoon, kun nelivuotias lapsi sytytti joulun aikaan tulipalon, ei kertonut siitä kenellekään vaan piiloutui häpeissään ja peloissaan makuuhuoneen sängyn alle. Siinä vaiheessa kun palohälytin hälytti olohuoneen kalusteet ja verhot olivat tulessa, eikä paloa pystynyt enää itse sammuttamaan. Epäilen että minun kolmevuotiaani voisi vaikka yrittää itse sammuttaa tulipaloa, kun on niin kiinnostunut paloautoista ja kyselee aina tulipalojen sammuttamisesta.
 
joujou j
En jättäisi,enkä jätä myöskään autoon! lapset mukaan kauppaan ja sillä selvä. Vaikka silmätikuksi joutuukin kun on useampi pieni mukana niin ennemmin kestän sen,entäkun jotain kauheaa sattuu ja joudun loppuelämäni syyttämään itseäni siitä!
 
Kuha miettii
[QUOTE="lissu";29427523]Joo ei. Aikoinaan serkkuflikka jätti 6kk lapsen kotiin kaupassa käynnin ajaksi. Perusteli sen sillä ettei vauva pääse pois pinnasängystä eli mitään ei voi sattua ja kauppa vastapäätä ja hakee vain röökii. Jep jep että näin.[/QUOTE]Oliskohan se sitten ollut ok, jos serkku olis käyny kusettamassa koiran?
 
Vierras
Koti on kyllä selvästi vaarallisempi paikka kuin aidattu piha. Kotona on helppo se tulipalo sytyttää, samoin lääkkeet, myrkyt yms on vain lyhyen kiipeilymatkan päässä.

Minusta on ok jos 3v ulkoilee yksin omalla pihalla joka on selvästi rajattu ja johon näkee sisältä eikä lähellä ole avo-ojia tai vilkasliikenteisiä teitä.
 
Neljä vuotias
Meidn neljä vuotta täyttänyt on ollut 3-vuotiaasta asti yksin sen aikaa kun käyn koiran iltalenkillä (5min). On nukkumassa, mutta on tietoinen että tulen takaisin. Koskaan ei ole hätääntynyt tai ollut paniikissa. Ja on herännytkin joskus juuri silloin.
 

Yhteistyössä