Kontula, millanen paikka asua?

vierailija
Tossahan tuo kysymys tuliki.

Mitä hyvää? Mitä huonoa?
No kai Kontula on nykyään mainettaan parempi paikka.

Hyvää:
-metroasema
-vuokrataso huomattavasti halvempi kuin esimerkiksi kantakaupungissa

Huonoa:
-metroasema ainakin välillä levoton
-paljon baareja ostarilla (vissiin nyt vähän vähemmän kuin ennen)
-asukkaista moni moniongelmaisia sossun asiakkaita

Olen itse käynyt Kontulassa kaksi kertaa, toisella kertaa talvella luistelemassa tyttären ja hänen kaverin kanssa, ainakin pari vuotta sitten siellä oli tekojää ja pulkkamäki.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
vierailija
Serkkuni perheineen on asunut Kontulassa ainakin viimeiset 30 vuotta. Hyvin näyttävät viihtyvän. Tavallisia töissä käyviä suomalaisia. Kyllä he narisevat mamuista mutta ilmeisesti eivät niin heidän eloaan haittaa.
 
vierailija
Serkkuni perheineen on asunut Kontulassa ainakin viimeiset 30 vuotta. Hyvin näyttävät viihtyvän. Tavallisia töissä käyviä suomalaisia. Kyllä he narisevat mamuista mutta ilmeisesti eivät niin heidän eloaan haittaa.
Mun käsityksen mukaan Kontulassa on ollut enemmän ongelmaa narkkareiden ja alkoholistien kuin mamujen kanssa. Käsittääkseni mamut ovat enemmän ongelma itämetron toisella haaralla.
 
Kyllä hekin varmasti, mutta alkuperäisestä viestistäni jäi näköjään sana suomalaisten pois määrittämästä sitä, että vuosien ajan Kontulassa on asunut ja mekastanut ihan kotimaisia narkkareita ja alkoholisteja käsittääkseni enemmän kuin mamuja.
Narkkeja alkoi olemaan vasta 90-luvun alusta alkaen ja sitä ennen Kondekan ryyppyjengit olivat sodan raunioittamia veteraaneja, jotka lähimetsissä nauttivat viinaksensa katseilta piilossa. Nythän huumeita ja alkoa nautitaan toisten silmien alla.
 
vierailija
Alkoholi, huumeet, väkivalta, varkaudet, somalit, mustalaiset, neuvostomaiset kerrostalot, köyhyys, työttömyys, alkoholin välitys lapsille, siivottomuus, öinen älämölö... Onhan noita.

Plussaa on halpa asumisen hinta.
 
vierailija
No kai Kontula on nykyään mainettaan parempi paikka.

Hyvää:
-metroasema
-vuokrataso huomattavasti halvempi kuin esimerkiksi kantakaupungissa

Huonoa:
-metroasema ainakin välillä levoton
-paljon baareja ostarilla (vissiin nyt vähän vähemmän kuin ennen)
-asukkaista moni moniongelmaisia sossun asiakkaita

Olen itse käynyt Kontulassa kaksi kertaa, toisella kertaa talvella luistelemassa tyttären ja hänen kaverin kanssa, ainakin pari vuotta sitten siellä oli tekojää ja pulkkamäki.
Eiköhän ne ole jo sulaneet.
 
vierailija
Eiköhän se asuminen voi olla ok ihan missä vain jos on mielekäs asunto eli tarpeeksi tilava ja hyväkuntoinen, kohtuullinen hinta ja hyvät naapurit jotka ei häiritse. Totuus on kuitenkin se että tietyissä kaupunginosissa on suurempi riski joutua ääliöiden naapuriksi (alkkikset, narkkarit ja muuten vain häiritsevää elämää viettävät) ja tähän lukeutuu mm. Kontula. Ja tuo ongelma koskee eniten esim. kaupungin vuokra-asuntoja. Kylmä totuus on että riski joutua "huonoon naapurustoon" on vain moninkertainen kaupungin vuokra-asunnoissa kun esim. omistusasunnoissa. Ja suurempi riski todennäköisesti esim. Kontulassa kun vaikka Ruoholahdessa vaikka kaikki on mahdollista kaikkialla.
 
Juu, se on varmaa ettei Kontulasta kannata ostaa asuntoa, koska aikaa myöten ne muuttuvat arvottomiksi mamutsunamin takia.
Tätä miettisin minäkin. Jos vuokralle olet muuttamassa, ei niin väliä. Tosin en kyllä kontulaan vuokrallekaan muuttaisi, ainakaan jos kyse lapsiperheestä. Jos taas käyt kotona lähinnä nukkumassa, niin halvan kämpän sieltä siihen tarkoitukseen saa.
 
vierailija
Kontulassa on hieno mäyrä-baari. Lapset voi taas harrastaa hiekkalaatikossa huumepiikkien keräämistä ja leikkiä "kuka saa ekan piston" peliä.

Siis ihan oikeesti! Ennen kontulaan muuttoa kannattaa käydä vaikka la iltana tutustumassa paikalliseen "ostokeskukseen". Jos se ei lainkaan tunnu pahalta, niin sinne vaan :D Ei se paljon itäkeskusta pahempi ole.
 

Yhteistyössä