Kortintekijöitä,skräppääjiä...onko heitä täällä?

  • Viestiketjun aloittaja kortti-vieras
  • Ensimmäinen viesti
kortti-vieras
Mä teen kaikki antamani kortit itse; mulle on tärkeetä, että kortti on ikään kuin saajansa näkönen. Panostan suunnitteluvaiheeseen aika tavalla, hankin myös tarvikkeita ja ohjeita mahdollisuuksieni mukaan, seuraan lehtiä(ulkomaisia pääasiassa) ja sovellan ohjeita, koska kaikkea matskua ei yksinkertaisesti näillä main ole saatavilla.
Oikeastaan koskaan en tee korttia yksi yhteen mallin mukaan, vaan muuntelen ohjetta omien mieltymysteni ja tarvikkeideni mukaan. Myös siis se kelle kortti on menossa totta kai vaikuttaa tosi paljon...
Onko täällä muita kortin tekoon yms. yhtä hurahtaneita kuin meikäläinen?
Kuvia en tekemisistäni tänne laita koska kortit on menneet saajilleen...
 
-Jonttu-
Kortit askartelen nykyään aina itse. En toki ole mitenkään fanaattinen, ja pihistelen tarvikkeissa. Mm. kuultopaperin voi korvata valkoisella leivinpaperilla, ja sitä rataa.

Kortit askartelen lähinnä huvikseni ja koska tykkään näperrellä.
 
Rokkivosu
Mä kans askartelen kortit aina itse :) Mulla on järjetön määrä materiaalia kun hamstraan kaikkea aleista. Skräppäämisestä en oo niin kiinnostunut, mutta sitäkin oon kokeillu, niinku melkein kaikkea muutakin askarteluun liittyvää :D
Ja mä ennen VIHASIN askartelua :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Mä olen korttien tekoon hurahtanut :wave:
Millaisia kortteja olet tehnyt?
mä oon tehnyt aika paljon 3D-kortteja viimeaikoina. jossain vaiheessa kierrätin kortteihin kaikki vanhat ja pilalle menneet cd-levyt, irisfolding ja teabag-taittelu sekä leimailu ovat tekniikat jotka kiinnostavat seuraavaksi...
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Mä olen korttien tekoon hurahtanut :wave:
Millaisia kortteja olet tehnyt?
mä oon tehnyt aika paljon 3D-kortteja viimeaikoina. jossain vaiheessa kierrätin kortteihin kaikki vanhat ja pilalle menneet cd-levyt, irisfolding ja teabag-taittelu sekä leimailu ovat tekniikat jotka kiinnostavat seuraavaksi...
Mä vastaan kans, vaikket multa kysynytkään :D
Mä teen kans noita 3d-kortteja ja piirrän paljon itse kuvia.
noista taittelutekniikoista en niin innostunut mut leimat toimii, varsinkin kun teen itse leimasimet :)
Käytän paljon mm.sanomalehtiä ja muuta kierrätyskamaa kortteihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Mä olen korttien tekoon hurahtanut :wave:
Millaisia kortteja olet tehnyt?
mä oon tehnyt aika paljon 3D-kortteja viimeaikoina. jossain vaiheessa kierrätin kortteihin kaikki vanhat ja pilalle menneet cd-levyt, irisfolding ja teabag-taittelu sekä leimailu ovat tekniikat jotka kiinnostavat seuraavaksi...
Mä vastaan kans, vaikket multa kysynytkään :D
Mä teen kans noita 3d-kortteja ja piirrän paljon itse kuvia.
noista taittelutekniikoista en niin innostunut mut leimat toimii, varsinkin kun teen itse leimasimet :)
Käytän paljon mm.sanomalehtiä ja muuta kierrätyskamaa kortteihin.
Kuvia??
:D Mäkin rakastan korttien tekemistä itse, mutta jotenkin tuntuu että ideat loppuu kesken. :(
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Mä olen korttien tekoon hurahtanut :wave:
Millaisia kortteja olet tehnyt?
mä oon tehnyt aika paljon 3D-kortteja viimeaikoina. jossain vaiheessa kierrätin kortteihin kaikki vanhat ja pilalle menneet cd-levyt, irisfolding ja teabag-taittelu sekä leimailu ovat tekniikat jotka kiinnostavat seuraavaksi...
Mä vastaan kans, vaikket multa kysynytkään :D
Mä teen kans noita 3d-kortteja ja piirrän paljon itse kuvia.
noista taittelutekniikoista en niin innostunut mut leimat toimii, varsinkin kun teen itse leimasimet :)
Käytän paljon mm.sanomalehtiä ja muuta kierrätyskamaa kortteihin.
Kuvia??
:D Mäkin rakastan korttien tekemistä itse, mutta jotenkin tuntuu että ideat loppuu kesken. :(
Mulla ei oo kotona yhtään valmista korttia kun en tee niitä etukäteen varastoon :/ Enkä oo pöljä alynny ottaa niistä kuvia.
Ne leimasimet teen muuten silleen et piirrän semmoselle sienimäiselle keittiöpyyhkeelle sen kuvion, leikkaan irti ja liimaan sen puupalikkaan. Toimii :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Mulla ei oo kotona yhtään valmista korttia kun en tee niitä etukäteen varastoon :/ Enkä oo pöljä alynny ottaa niistä kuvia.
Ne leimasimet teen muuten silleen et piirrän semmoselle sienimäiselle keittiöpyyhkeelle sen kuvion, leikkaan irti ja liimaan sen puupalikkaan. Toimii :D
:eek: Noinko helppoa se on? :eek: En mä oo tajunnut... :ashamed: Täytyy koittaa joskus, kiitos!
 
Mä tykkään kans näperrellä :D Nyt on jääny tytön syntymän jälkeen vähän vähemmälle... Joulukortit oon tehny aina itse, synttärikortteja harvemmin. Kuvia laittakaa jos teillä on, ois mukava saada vinkkejä.
 
-Jonttu-
Mun mielestä 3D-kortit on ihan täyttä huijausta! Mitä omaa siinä muka on, että ostaa kaupasta valmiit osat ja ainoa itse tehty asia on se, että liimaa ne palat paikalleen. Tylsää ja mielikuvituksetonta!
Mun mielestä itse tehty kortti pitää kans olla itse tehty. Jos teen 3d-kortin, niin kyllä se kuva on itse leikattu ja askarreltu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Mä olen korttien tekoon hurahtanut :wave:
Millaisia kortteja olet tehnyt?
mä oon tehnyt aika paljon 3D-kortteja viimeaikoina. jossain vaiheessa kierrätin kortteihin kaikki vanhat ja pilalle menneet cd-levyt, irisfolding ja teabag-taittelu sekä leimailu ovat tekniikat jotka kiinnostavat seuraavaksi...
Mä vastaan kans, vaikket multa kysynytkään :D
Mä teen kans noita 3d-kortteja ja piirrän paljon itse kuvia.
noista taittelutekniikoista en niin innostunut mut leimat toimii, varsinkin kun teen itse leimasimet :)
Käytän paljon mm.sanomalehtiä ja muuta kierrätyskamaa kortteihin.
Kuvia??
:D Mäkin rakastan korttien tekemistä itse, mutta jotenkin tuntuu että ideat loppuu kesken. :(
esim. finnstamperin sivuilla on kuvagalleria
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mun mielestä 3D-kortit on ihan täyttä huijausta! Mitä omaa siinä muka on, että ostaa kaupasta valmiit osat ja ainoa itse tehty asia on se, että liimaa ne palat paikalleen. Tylsää ja mielikuvituksetonta!
Mun mielestä itse tehty kortti pitää kans olla itse tehty. Jos teen 3d-kortin, niin kyllä se kuva on itse leikattu ja askarreltu.
voihan asian tietysti noinkin nähdä; 3D-kuvien leikkaamisessa on kuitenkin aikamoinen homma. kun mä teen tuollaisen kortin, niin valitsen hyvin tarkkaan korttipohjan - niitäkin erikoisempia malleja olen tehnyt ihan itse ei siis pelkkää taitettua peruskorttia. värit, koristeet, kuviopaperit on ne millä mä s"signeeraan" sen kortin sitten itse tehdyksi.
samalla periaatteella leimailukortit olisi muuten helppo "leimata" ei itsetehdyiksi, mutta ma en ajattele niin. sä saat ajatella niin kuin haluat mä teen edelleen omat korttini itse, oli tekniikka tai tarvikkeet sitten mitä tahansa.
 
vieras
Meiltä lähtee itsetehdyt kortit. Yleensä on, että pika-pikaa pitää ne väsätä kasaan, materiaaleja on vaikka muille jakaa. Lasten kavereille menee viidessä minuutissa väsättyjä, joissakin on mennyt kauemmin, kun olen 3D kuvia väsäillyt aikaisemmin valmiiksi myöhemmin käytettäväksi.
 

Yhteistyössä