korvalävistykset 2,5-viikkoiselle tyttövauvalle - Pahoinpitelykö?

  • Viestiketjun aloittaja järkee vai ei
  • Ensimmäinen viesti
järkee vai ei
Martina Aitolehti otatti korvalävistykset 2,5-viikkoiselle tyttövauvalle - Pahoinpitelykö?


Huh, huh, ei empatiaa paljonkaan tai ymmärrystä. Väittääkö joku ettei 2,5 kuukautinen lapsi tunne kipua kun aivan turhat lävistykset tehdään korvaan? Aivan varmaan se sattuu, vaikkei lapsi sitä vanhempana muistakaan. Kyse on siitä että vanhemmat tuottavat lapselleen kipua ja kärsimystä vain omien muodillisten mielihalujensa takia. Aivan yhtä tyhmää kuin koirien häntien typistys. Tuskin koirakaan sitä muistaa vanhempana, mutta silti toimenpide tuottaa kipua ja kärsimystä kun se puolustuskyvyttömälle olennolle tehdään ilman omaa tahtoa ja vain toisten visuaalisten mieltymysten takia. Vauva tai koiranpentu elää vain tätä hetkeä, ja kipu on sille todellista ja jättää takuulla arven alitajuntaan. Aivan typerää tehdä tällaista pelkkien muotioikkujen takia. Lasta kai kuvitellaan joksikin nukeksi tai pehmoleluksi jolle voidaan tehdä mitä päähän pälkähtää, vaikka se tuottaisi kärsimystä. "Voi kun meidän pikku tyttö on niin nätti kun sillä on noi korvikset, ihan silmä lepää ja muut katsovat kateellisina, oikea muoti-ipana jota kelpaa näytellä".

Onko tämä mielestänne vain huonon maun mukaista tai peräti tietoinen pahoinpitely? Lasta ei saa tukistaa edes hiuksista tai antaa luunappia, miksi neulalla pistäminen vastoin omaa tahtoa olisi pienempi rikos?

Keskustelu on käynyt kuumana äitien suosimilla palstoilla ja keskustelualueilla. Yksi Iltalehden lukija kertoi jopa ottaneensa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin kysyäkseen aiheesta.

"Jos lapsen ruumiillinen kurittaminen on lailla kielletty, niin mitä tämä on",
"2,5-viikkoisen lapsen korvien lävistäminen on lapsen pahoinpitelyä, toivottavasti asia tutkitaan sosiaaliviranomaisten toimesta".
"Vauvan korvien lävistäminen on turhaa ja voi aiheuttaa tulehduksia ja repeämiä. Irronnut korvakoru voi tulla niellyksi, joutua korvakäytävään tai raapia silmää."


Nykyään kyllä ajattelemattomat vanhemmat tekevät mitä vaan ulkonäköoikkujensa tähden.
 
hv
Plaaplaaplaaplaa...
Ja mieti että moni pikkutyttö saa korvikset jo synnärillä, voi KAMALA!

Viestikin ihan paskaa, välillä puhutaan 2,5viikkoisesta. välillä -kuukautisesta.
 
Oli ikä mikä tahansa niin kyse on tosi pienestä lapsesta. Mä en vaan voi käsittää miksi pitää tehdä noin. Lapsi varmasti selviää ilman niitä killuttimia siihen saakka että osaa itse niitä pyytää, eikö siinä vaiheessa olisi hyvä aika harkita tarvitaanko niitä?

Jos kipua vertaa luunappiin tai tukistamiseen niin tuohan on vakava pahoinpitely, tosin en nyt sano että se siihen pitäisi luokitella.. En kyseisiä ihmisiä tunne enkä tiedä millainen äiti tämä Aitolehti vai Aitolehto vai mikä onkaan oikeasti on, mutta vähän arveluttavan kuvan itsestään antaa kun vauva tuntuu olevan vain julkisuustempaus muiden rinnalla :ashamed:
 
vieras
en hyväksy vauvojen lävistämistä
mutta martina tuskin ainut joka näin päätti tehdä,kun ei vaan vauva satuta itseään repimällä koruja :(

mutta missä tuo on tehty?? kuka suostuu lävistämään vauvan korvat?
 
mennonen
Ette kai sitten pistä pahaksi kun joku tekee lapselleen polttotatuoinnin, korvien typistyksen tai raaja-amputaation kun ne yleistyvät muoti-oikkuina? Missä menee pahoinpitelyn raja? Jo uskonnollinen sukupuolielinten silpominen naisten tai miesten ympärileikkauksen muodossa on sairasta pahoinpitelyä, jos sille ei ole yksilökohtaista selvää lääketieteellistä syytä.
 
oon saanut sen kuvan lehtien palstoilt et se Aitolehti on huonon itsetunnon omaava typerä akka, mut näin älyttömyyksiin en ois voinu kuvitella senkä akan menevän! Ihan sairasta rääkätä pientä vauvaa moisilla turhuuksilla!
 
renko
Miten olisi 2,5 kuukautisen vauvan genitaalialueen lävistykset ja korut? Varmasti sosiaaliviranomaiset olisivat yhteydessä, miksi siis korvia saa puukottaa vanhempien muotioikkujen takia?
 
HIIIIITLAAAAAAAAA
KORVAKORUTKO pahoinpitely? Se ns. kipu kestää suunnilleen sekunnin murto-osan, that's it. Ja jos esim. 6-vuotiaalle laitetaan korvikset, eikö se ole myöskin lapsen pahoinpitely, meinaan, eihän 6-vuotiaskaan mikään täysikänen ole... hah, seuraavaksi voitaisiin nostaa pahoinpitelysyyte vaikka lapsen rokottamisesta :)
 
Minun ei tarvi toimia niin. Jos joku toimii, se ei kuulu minulle millään tapaa. Se on kunkin perheen oma asia. Kauhistelu ja mässääminen on säälittävää, toisten tuomitseminen ja ainainen mollaaminen on lapsellista ja rumaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HIIIIITLAAAAAAAAA:
KORVAKORUTKO pahoinpitely? Se ns. kipu kestää suunnilleen sekunnin murto-osan, that's it. Ja jos esim. 6-vuotiaalle laitetaan korvikset, eikö se ole myöskin lapsen pahoinpitely, meinaan, eihän 6-vuotiaskaan mikään täysikänen ole... hah, seuraavaksi voitaisiin nostaa pahoinpitelysyyte vaikka lapsen rokottamisesta :)
Se koru painaa korvan taakse, voi tulehtua ja lapsi voi repiä sen irti ja pistää vaikka suuhunsa. Ja mun mielestä kipu ei ole hyväksyttävää vaikka se kestäisi vain hetken. Ihan sama mitä muut tekee mutta minun mielestäni se ei ole oikein ja en ainakaan itse niin lapselleni tekisi. 6-vuotiaalle voi selittää ennen laittoa että se tulee sattumaan ja hän sen ymmärtää, 2viikkoinen ei sitä ymmärrä. Tämä asiasta jauhaminen sitä paitsi on ihan turhaa. Ne korut on sille pienelle jo laitettu ja se asia ei miksikään muutu vaikka kuka sanoisi mitä.
 
säälittävää välinpitämättömyttä
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Minun ei tarvi toimia niin. Jos joku toimii, se ei kuulu minulle millään tapaa. Se on kunkin perheen oma asia. Kauhistelu ja mässääminen on säälittävää, toisten tuomitseminen ja ainainen mollaaminen on lapsellista ja rumaa.
Lasten pahoinpitely ei ole jokaisen oma asia. Eivät lapset ole mitään omaisuutta jolle saa tehdä mitä tahansa. Lemmikkienkin kohdalla moni kuvittelee että niitä saa kohdella miten vain haluaa, siis pahoinpidellä, typistää hännät ym. Pahinta on jos ummistetaan silmät ettei toisten kärsimys, varsinkin puolustuskyvyttömien kuulu minulle tai meille vaan on jokaisen oma asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää välinpitämättömyttä:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Minun ei tarvi toimia niin. Jos joku toimii, se ei kuulu minulle millään tapaa. Se on kunkin perheen oma asia. Kauhistelu ja mässääminen on säälittävää, toisten tuomitseminen ja ainainen mollaaminen on lapsellista ja rumaa.
Lasten pahoinpitely ei ole jokaisen oma asia. Eivät lapset ole mitään omaisuutta jolle saa tehdä mitä tahansa. Lemmikkienkin kohdalla moni kuvittelee että niitä saa kohdella miten vain haluaa, siis pahoinpidellä, typistää hännät ym. Pahinta on jos ummistetaan silmät ettei toisten kärsimys, varsinkin puolustuskyvyttömien kuulu minulle tai meille vaan on jokaisen oma asia.
:eek: Jaa.
 
yököttää
Alkuperäinen kirjoittaja HIIIIITLAAAAAAAAA:
KORVAKORUTKO pahoinpitely? Se ns. kipu kestää suunnilleen sekunnin murto-osan, that's it. Ja jos esim. 6-vuotiaalle laitetaan korvikset, eikö se ole myöskin lapsen pahoinpitely, meinaan, eihän 6-vuotiaskaan mikään täysikänen ole... hah, seuraavaksi voitaisiin nostaa pahoinpitelysyyte vaikka lapsen rokottamisesta :)
Mutta kai se 6-vuotias haluaa itse ne lävistykset ja tietää että se sattuu. Se on jo oma valinta. Vai laitetaanko lapsille korvakorulävistyksiä 6-vuotiaana muka ilman omaa tahtoa, jonkun toisen tahdosta? Enpä usko, ainakin se olisi sairasta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mielestäni tuo on pahoinpitely ihan samalla lailla kuin ympärileikkaus ja siihen pitäisi puuttua varsinkin maassa jonka kulttuuriin se EI kuulu!
No seuraamuksiensa suhteen aika kaukana ympärileikkauksesta....
Martina tekee mitä tekee, mut itse en ottaisi nuin pienellä mitään tulehdusriskiä..
 

Yhteistyössä