korvatulehdus,antibiootit,ripuli

Rela drops-tipat toimii meillä! Maitohappobakteeria sekin. Meillä oli myös korvatulehdus ja sai vahvan antibioottikuurin. Relaa otettiin alusta asti ja jatkettiin vielä kuurin jälkeenkin. Ei minkäänlaisia vatsavaivoja tullut koko aikana.
 
Amoxinia annetaan yleensä ekana lääkkeenä korvatulehdukseen. Jos mahan tilanne menee oikein huonoksi, kannattaa olla yhteydessä lääkäriin ja keskustella jonkun vastaava vaikutteisen mutta eri lääkkeen käyttöönotosta. Joillakin auttaa maitohappobakteerit. Esim. Gefilus Plus -maitohappobakteerit eivät sisällä öljyjä, jotka voisivat myös ärsyttää vatsaa lisää.

Meillä 6 kk:na sekä Amoxin että Zithramax -kuurit saivan pojan vatsan kuralle ja vihreälle ripulille. Puolitoistavuotiaana vatsa on kestänyt nuo lääkkeet.
 
Samoin mun poika saatuaan zithromaxia ripuloi reloista huolimatta. Se rauhottui itellään kuurin päätyttyä ja jatkoin reloja jonkin aikaa vielä. Eipä ne neuvolassakaan mitään voi. Toisilla menee antib maha kuralle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Samoin mun poika saatuaan zithromaxia ripuloi reloista huolimatta. Se rauhottui itellään kuurin päätyttyä ja jatkoin reloja jonkin aikaa vielä. Eipä ne neuvolassakaan mitään voi. Toisilla menee antib maha kuralle.
Meillä taas tuo Zithromax on ainoa antibiootti, jota on tytön maha kestänyt. Maitohapoista huolimatta on muiden lääkkeiden kanssa aina viikkojen ripulipaskashow yötäpäivää. (tyttö nyt 2,5v). Johtuu varmaan siitä, kun Zithromax-kuuri on vain 3 päivää, kun muita popsitaan yli tuplkasti pitempään.
 
Moi!

Meillä tyttö 2,5v ja hän sai amoxin kuurin tänään korviin. Aiempia kuureja en muista mitä on olleet, kun ed. tulehduksista aikaa. 2007 on ollut joskus korvatulehdus viimeksi, pienenpänä niitä oli useempi peräkkäin. Tais olla yksi keuhkoputkentulehdus keväällä,oisko ollu amoxin silloinkin. Reladropsit alotettiin myös samantien.
 
juu ja kannattaa muistaa niiden maitohappojen kanssa, ettei anna samaan aikaan antibiootin kanssa. se kun tappaa myös ne maitohappobakteerit. Pari tuntia olis syytä odottaa lääkkeen antamisen jälkeen. Rupes meillä ainakin kummasti paremmin tehoamaan noi maitohapot sen jälkeen kun tuota lääkärin antamaa vinkkiä ryhdyin noudattamaan... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pippin:
juu ja kannattaa muistaa niiden maitohappojen kanssa, ettei anna samaan aikaan antibiootin kanssa. se kun tappaa myös ne maitohappobakteerit. Pari tuntia olis syytä odottaa lääkkeen antamisen jälkeen. Rupes meillä ainakin kummasti paremmin tehoamaan noi maitohapot sen jälkeen kun tuota lääkärin antamaa vinkkiä ryhdyin noudattamaan... :)
Minä olen taas antanut maitohapot tunteje ENNEN antibiootin antoa, jotta kerkeävät suojata suolistoa. Tällaisen ohjeen sain myös apteekista. Ja mies on huomannut omalla kohdallaan, että kun ottaa maitohapot tyhjään mahaan aamulla, niin auttavat parhaiten.
 

Yhteistyössä