kosinta

Mitäs mieltä olette? me ollaan miehenkanssa menty 2 vuotta kihloissa reilu.. ja nyt kuitenkin oon odottanut siitä huolimatta erikseen kosintaa vielä, romanttinen kun olen.. ja sen sain tänää :heart: sain samalla uuden sormuksen kihlasormuksen lisäksi, mutta ei tule olemaan vihkisormus.. eli tulee vielä kolmas sitten vihkitilaisuudessa.. niin missä sormessa tulisi pitää tätä "kosiosormusta" ? vasemmassa nimettömässä? eihän me olla naimisissa vielä!?!? mitä mieltä..? :heart:
 
häh?
Alkuperäinen kirjoittaja Ona86:
Mitäs mieltä olette? me ollaan miehenkanssa menty 2 vuotta kihloissa reilu.. ja nyt kuitenkin oon odottanut siitä huolimatta erikseen kosintaa vielä, romanttinen kun olen.. ja sen sain tänää :heart: sain samalla uuden sormuksen kihlasormuksen lisäksi, mutta ei tule olemaan vihkisormus.. eli tulee vielä kolmas sitten vihkitilaisuudessa.. niin missä sormessa tulisi pitää tätä "kosiosormusta" ? vasemmassa nimettömässä? eihän me olla naimisissa vielä!?!? mitä mieltä..? :heart:
Täh? Tuo on just sitä mitä mä en ymmärrä... Mun mielestä kihlauksen yhteydessä kositaan ja that's it.
 
tonttu
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ona86:
Mitäs mieltä olette? me ollaan miehenkanssa menty 2 vuotta kihloissa reilu.. ja nyt kuitenkin oon odottanut siitä huolimatta erikseen kosintaa vielä, romanttinen kun olen.. ja sen sain tänää :heart: sain samalla uuden sormuksen kihlasormuksen lisäksi, mutta ei tule olemaan vihkisormus.. eli tulee vielä kolmas sitten vihkitilaisuudessa.. niin missä sormessa tulisi pitää tätä "kosiosormusta" ? vasemmassa nimettömässä? eihän me olla naimisissa vielä!?!? mitä mieltä..? :heart:
Täh? Tuo on just sitä mitä mä en ymmärrä... Mun mielestä kihlauksen yhteydessä kositaan ja that's it.
mäkin olen käsittänyt että kihlasormus on se joka annetaan kun kositaan ja lupaudutaan naimisiin (ei kai sillä kihlasormuksella muuta tarkoitusta ole?). mies osti kihlasormuksen kun oli kosinut ja minä vastasin kyllä.
sitte on iternaty eli se ikuisuussormus joka yleensä annetaan kun syntyy lapsi mutta miulla ei semmosta ole. riittää nuo kaksi sormusta mulle.
 
Stiina
Onnea, onnea! Kuinkahan usein loppujen lopuksi mies kosii kihlauksen yhteydessä, kun tahtoo ne kihlausajat venyä. Minä sain huomenlahjaksi timanttisormuksen jota pidin sitten oikean käden nimettömässä.
 
vaimo
Kamalan hankalaa :eek:
Me mentiin kihloihin ja sitten jonkin ajan päästä päätettiin hääpäivä. That's it. 2 sormusta on mulla ja miehellä 1, jonka kirkossa hälle annoin.
 
Munkin mielestä paljon helpompaa ja jotenki semmosta "näin sen kuuluu mennä" jos mies kosii vain kerran ja sit hääpvä sovitaan silloin tai myöhemmin. Mut että uutta kosintaa ei kyl pidä olla. Mut mielipideasioitahan nää on :) Ja kai sen sormuksen sit voit pistää mihi tykkäät.. Mut vasemmas nimettömäs kyl ei, ku sit muut luulee siun olevan naimisissa.
 

Yhteistyössä