Koska napakoru pitäisi ottaa pois raskauden aikana?

Maha aika iso jo vaikka vasta rv 13, johtunee siitä että on neljäs raskaus. Ihan ulkopuolisetkin jo huomaa jos on vähänkin ihonmyötäiset vaatteet päällä eli on ihan tosissaan iso. :D
Milloin napakoru pitäisi ottaa pois ettei repeä/mene ihan hirveän näköiseksi? Otin tuon korun vasta kolmannen lapsen jälkeen ja ottamisesta on nyt reilut 2 vuotta aikaa. Alkanut tuntua vähän omituiselta tuo napakorun kohta tässä parin viikon sisällä.
 
Otin ennen rakenneultraa. Mulle sanottiin np-ultrassa että siellä se pitää sitten olla pois kun ultrataan mahan päältä. Ei mennyt 8 vuotta vanha reikä umpeen, mutta navan kohta alkoi hieman punoittaa, ilmeisesti kun arpikudos venyi. Nyt on ihan normin näköinen taas.
 
"vieras"
Mä otin ekassa joskus rv 30 jälkeen kun napa oli täysin pullahtanut ulos, tai siis muun vatsan kanssa samalla tasolla. Kokeilin kyllä korulla välillä että reikä ei mennyt umpeen. Ihan nättinä ja ehjänä tuo reiän kohta pysyi. Nyt toista raskautta rv 24 ja vielä ainakaan ei tarvi ottaa pois vaikka vatsa onkin isompi kuin edellisellä kerralla tässä vaiheessa.
 
Momsy
Mulla on ollu ekassa raskaudessa ihan läpi raskauden, toisessa otin viikkoa ennen synnytystä pois. Nyt kolmas raskaus vkolla 36 ja koru paikallaan, otan taas varmaan pariks viikoks pois sit synnytyksen paikkeilla. Aina ultrassa otan pois tietty. Mulla käytössä sellanen urheilijoille ja raskaanaoleville tarkoitettu erikoiskoru, silikoninen varsi. Reikä on raskauksien myötä hiukan venynyt, muuten normaali.
 

Yhteistyössä