Koti-ikävästä???

Meidän esikko täyttää loppuvuodesta 13-v. On ollut kerran aiemmin pari kesää sitten viikon verran luontoleirillä, viime vuonna oli viikon Skotlannissa koulusta. On ollut mummulassa lomailemassa pisimmillään kaksi viikkoa kerrallaan. On siis tottunut olemaan poissa kotoa.

Nyt lähti sunnuntaina ratsastusleirille ja maanantaina alkoi tulla viestejä siitä kuinka hirveä koti-ikävä hänellä on, itkien soittikin kerran. Jännittää ihan hirveästi kaikkea siellä, mitä jos maastossa sattuu niin tai näin, mitä jos hän ei osaakaan pestä satulaa, mitä jos hän tippuu kun mennään maastoon ilman satulaa jne. Lista on loputon! Skotlannissakin poti koti-ikävää mutta ei mielestäni ihan tässä mittakaavassa.

Alkuviikosta olimme valmiita hakemaan hänet kotiin kesken leirin mutta ei sitten kuitenkaan halunnut lähteä. Uskon että osasyy on väsymys, huoneessa kuulemma kikatellaan liki kahteen asti yöllä, herätys kuitenkin 7:30 aamuisin. Tietäähän sen nyt tuon ikäiset tytöt... :whistle:

Nyt kuitenkin mietin että onko tämä joku vaihe joka kuuluu tähän ikään vai mitä tämä tarkoittaa??? Tyttö on kovin arka, miten saan nostatettua hänen itsetuntoaan???

Auttakaa te joilla kokemusta! :flower:
 
vieras
muistan sen ku mulla oli tossa iässä pelko siitä et äiti tai isä tai joku perheenjäsenistä kuolee sillon ku mä oon pois. Uskon et se voi olla myös syynä kun on vieras ympäristö..
 
itelläkin tais joskus olla jotain tollasia vaikka aina oon ollu paljon pois kotoa.
ihan normaalia luulisin. tosin kyllä kovin aralta ikäisekseen kuulostaa.
mutta juu. joskus vaan tuli koti-ikävä, kai se oli sitä murrosiän hormoonimyrskyäkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muistan sen ku mulla oli tossa iässä pelko siitä et äiti tai isä tai joku perheenjäsenistä kuolee sillon ku mä oon pois. Uskon et se voi olla myös syynä kun on vieras ympäristö..
Tämä vois olla kyllä syynä, varsinkin kun ystävänsä menetti juuri sisaruksensa tapaturmaisesti....en kyllä tuota edes huomannutkaan ajatella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
itelläkin tais joskus olla jotain tollasia vaikka aina oon ollu paljon pois kotoa.
ihan normaalia luulisin. tosin kyllä kovin aralta ikäisekseen kuulostaa.
mutta juu. joskus vaan tuli koti-ikävä, kai se oli sitä murrosiän hormoonimyrskyäkin
Meidän neiti on täydellisyyteen pyrkivä, vaatii itseltään ihan liikaa. Hänen pitäisi osata heti kaikki vaikka ei koskaan olisi ko asiaa tehnytkään. Uskon että siitä syystä jännittää kaikkea uutta niin kovasti...
 

Yhteistyössä