Kotiäiti, paljonko saat rahaa bruttona kuussa?

  • Viestiketjun aloittaja Tuleeko yli tonni
  • Ensimmäinen viesti
minä olen tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja onko sullakin 4 lasta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no brutto on 970? siis kodhoitotuki..+ siihen sit lapsilisät vajaa 700? ja vammaistuki 85?.. a ja sit tietty elarit 560?
:eek: missä saa noin paljon kotihoidontukea?
no ei meilläkääviel viime vuonna saanut,mut nyt tossa myös kuntalisä joka on aika hyvä :) nyt pystyn hoitaa ( jos jaksan ) lapset ensi vuoteen ku nuorin 3v...
no kuntalisä on täälläkin juu ja muka hyvä ja käteen tipahtaa puolet tuosta sinun summastasi.. yyhoona! että kerrohan missä on kunta, joka maksaa 500 euroa kuntalisää ja otan omani pois hoidosta ja muutamme välittömästi..:)

Onko sullakin 4 lasta??? Hällä on.
SAAKO KUNTALISÄÄ KAIKISTA LAPSISTA TIETTYYN IKÄÄN ASTI ???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
1285 euroa yhteensä.

Kyllä kotihoidontuella oleva äitikin on kotiäiti kun ei kerran työssä käy.
Tuollahan kelpaa jo kotiin jäädä. Mä olisin saanut 200e/kk, nyt työssä käteen jää 1300e/kk, teen nelipäiväistä viikkoa eli olen osittaisella hoitovapaalla, josta ansionmenetyksestä saa ruhtinaallisesti 50e kuussa.

Sosiaalituilla kotiäitikin pärjää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Työtön kotiäiti oon ja käteen tulee about 1500?/kk

*muoks*toi on siis mun liiton rahat ja sitten lapsilisät päälle ja toki mies on meillä palkkatöissä.
Oletko työnhakijana? Mitä jos saat töitä, lähdetkö? Mulla ei tuolaliseen riittänyt pokka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Työtön kotiäiti oon ja käteen tulee about 1500?/kk

*muoks*toi on siis mun liiton rahat ja sitten lapsilisät päälle ja toki mies on meillä palkkatöissä.
Oletko työnhakijana? Mitä jos saat töitä, lähdetkö? Mulla ei tuolaliseen riittänyt pokka.
Lähden tottakai :eek:
Mutta löytyisköhän mulle vielä töitä :whistle:
Ja tottakai olen työnhakijana,en mä muuten liitolta mitään saisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvä:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
kotiäitiys alkaa sillon kun äitiysloma loppuu ja jää kotio. kun lapset on koulussa ja nainen kotona ei se oo kotiäiti vaan kotirouva.

Niin miustakin.
kertokaa tämä N. Mikkoselle.. :)

Mutta pienten lasten koulupäivä on lyhyempi kun aikuisen työpäivä, varsinkin matkoineen.

Onhan se hyvä että on äiti oottamassa kotona ettei tyhjään kotiin tartte tulla. Ja kesälomalla ei lasten tartte olla yssin.
häh. Mä olin ala-ateelta asti yksin kotona koulun jälkeen. tein läksyt, söin välipalaa ja menin kavereiden kanssa ulos leikkimään. neljäksi takas kotiin syömään kun äiti ja isä oli tulleet kotiin. kesälomat leikittiin ulkona naapureiden kanssa tai oltiin mummolassa.
 
joutonomi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Työtön kotiäiti oon ja käteen tulee about 1500?/kk

*muoks*toi on siis mun liiton rahat ja sitten lapsilisät päälle ja toki mies on meillä palkkatöissä.
Oletko työnhakijana? Mitä jos saat töitä, lähdetkö? Mulla ei tuolaliseen riittänyt pokka.
Tuo on ihan yleistä mun tuttavapiirissä. Tällä hetkellä ei ole liikaa töitä tarjolla ;)
 
Meillä
4 lasta,joista kolme kotona,yksi koulussa.kht 437 + lapsilisät 513.
Lisäksi teen pientä lisätyötä,mutta lapset ei silti ole hoidossa.Siitä saan muutaman satasen kuussa...
Ruokaa saadaan pöytään,ja laina lyhenee.Hyvä näin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras confused:
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleestä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olin se sama vieras :) eli siis kempeleestä ja neljällä lapsella. kiitos.
Mulla on kyllä 2 lasta. Hoksasit varmaan itsekkin että lapsilisät on 210e?
Moonlightmomin summia ihmettelin alunperinkin, en sinun :) vai oletko sinä hän?

tiedän kyllä paljonko lapsilisä on kahdesta lapsesta :)
no siis peruskodhoitotuki 314+hoitolisä 168 ,sisarus lisät 3x 60?+ kuntalisä 160+210?..että kyl siit vaa tulee...

 

Yhteistyössä