kotihoidon tuella kotona

huhuilen äitejä jotka kotona hoitovapaalla???
minä jäin kotiin arttu pojan kanssa olen opiskelut aloittanut vaan ne on nyt tauolla aika menee hyvin sillä tämä mahdollisuus ei enää toistu ihana seurata lapsen kasvua ja uusia oppeja =) =)
 
Virallisesti olen opintovapaalla, mutta suurin syy kotiin jäämiseen on ollut kuopus 1v 8kk. Olen käynyt välillä töissä keikkailemassa ja opintoja suorittelen tässä kaiken muun ohessa. Työelämään on tarkoitus palata syksyllä, jolloin kuopus on 2 vuotta. Aika kyllä kuluisi mainiosti kotona lasten kanssa, mutta kotihoidontuki ei meidän perheessä riitä elämiseen. Hienoa, että olet voinut jäädä kotiin :flower: Lapsi on niin vähän aikaa pieni =)
 
Mie olen kanssa kotihoidontuella tässä kotona. Mies tienaa leivän pöytään. Tarkoitus on palata töihin vasta reilun vuoden kuluttua, kun kuopus täyttää kolme. Nyt tytär on vasta 1v 9 kk.
Ja olen samaa mieltä ap kanssa siitä, että ihana seurata lapsen kehitystä....esikoisen jälkeen lähdin heti töihin äitiysloman jälkeen ja jälkeenpäin sitä kaduin. Nyt on uusi mahdollisuus - ja tämä käytetään hyväksi! =)

Lisään vielä, että esikoinen aloittaa koulun elokuussa, joten mielestäni tässä kohtaa olisi aika huono aika aloittaa työt. Ne odottavat nyt hetken, vielä tässä ehtii töitäkin tehdä! Lapset ovat vain kerran pieniä.<br><br>
 
Paola
Tyttö just 2 v ja kotona olen kotihoidontuella tähän tietoon syksyyn asti. Kiva olisi olla siihen saakka kunnes tyttö 3 v, mutta mutta mutta....... tosi tiukille vetää talous. Mies käy kylläkin töissä ja maksaa lainaa ja pitää perheen "leivässä". Ihanaa aikaa kotona olla, josta nautin, mutta ristiriitainen tilanne tuon rahatilanteen takia. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
pistäytyjä
Hoitovapaalla virallisesti 1v6kk ja 6 vuotiaiden poikien kanssa. Tyttö on tokaluokkalainen. Jatkan kunnes kuopus noin 3 ja kakkonen päässyt koulutaipaleensa alkuun. Keikkatöitä teen silloin tällöin viikonloppuisin, kun mies hoitaa lapsia.
 
Toistaiseksi vielä kodinhoidontuella kotona oon, mut kesäkuun alussa on pakko mennä töihin. Tilit tuntuu olevan pakkasella kokoajan, niin muu ei auta. Onneksi nuorin on jo 1v7kk sillon. En olis kyl vieläkään raaskinut töihin lähteä, mutta... :\| Pitää yrittää saada se kolmonen nopsasti alulle ja taas vois olla lapsosten kans kotona... ;)
 
Jeps, täällä myös kotosalla kodinhoidontuella tytär 2v5kk ja risat! Mies käypi töissä ja itse menossa töihin, kunhan tytär 3v täyttää eli tuossa marraskuussa sitten. :(
No ei muuten, mutta pikkukakkonen olis toiveissa, mutta eipäs vaan ole tärpännyt... :'(
Tulot myös aikas minimissä, vaikka saan vielä kaupunkilisääkin, mutta eipäs sillä hurrata ei! Eikös kodinhoidontuen pitänyt nyt keväällä noustakin vai olenkos väärin lukenut?!? Täältä kaikille vaan tsemppiä, kyllä tästä saa niin tosi paljon voimaa, kun omaansa hoitaa ja saa seurata kasvua! Lapsi on niin vähän aikaa pien! :'( :heart: =) :wave:
 
:wave: täällä! Tytöt 3v3kk ja 1v2kk, yritän räpeltää muutamia kursseja yliopistolla tässä sivussa, tosin tiukkaa tekee, kun tytöt vievät kaiken ajan ja huomion. Tarkan euron talous täälläkin, tosin onpa tuota tullut jo harjoiteltua, kun olin esikoisestakin hoitovapaalla. Mun mies sanoi nätisti: "Jokainen päivä, minkä voin olla tyttöjen kanssa kotona, on arvokas" :heart:
 
Täällä kanssa äippä kotihoidontuella :wave: .Olen ollut kotona elokuusta -03-,kun esikkoa odotin ja kuopus syntyi sitten helmikuussa -06- ja nyt syksyllä kutsuisi työelämä takasin...Toisaalta ihan kiva päästä taas työelämään ja toisaalta taas hyvin haikeaa laittaa lapset hoitoon.Oon tykännyt seurata lasteni kehitystä tässä kotona ollessa,mut rahaa ei juuri ole ylimääräiseen esim.matkailuun tms...Eli on saanut penniä venytellä...
 
meranda
Kotona oltu jo vuodesta -96, nyt lopui kodinhoidontukikin, eli ilman tukia koitetaan kotona syksyyn asti pärjätä jos vaikka sitten jostain töitä löytyisi. Päivääkään en vaihtaisi pois :p
 

Yhteistyössä