Kotikoirat pitäisi kieltää kaupungissa

  • Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti
"Lotta"
Fb:ssä saan näköalapaikalta seurata kolmen koiranomistajan kotkotuksia. On näyttelymatkoja, rodun jalostusta, barffausta jne jne.....kirsikkana kakun päällä joitain katukoiria Espanjasta diilataan Suomeen rahdattavaksi.

Mistähän löytyisi rohkeus lopettaa tämä kotkotus? Koira on eläin eikä kuulu kerrostaloasuntoon. Lisäksi koirien, erityisesti katukoirien, rahtaus ulkomailta Suomeen tulisi kieltää.
 
  • Tykkää
Reactions: Samanlainen onni
"vieras"
Jaa, eikö eläin siis kuulu kerrostaloon? ei sit varmaan kissatkaan. Eikä kilpikonnat. Ja mites noi rivitalot tai luhtitalot? huomaako se koira siis et ei HELVETTI, Täähän on joku KERROSTALO eikä rivari, prkl.

Mä olen sitä mieltä että Facebook pitäisi kieltää lailla, ihmiset joilla ei ole muuta elämää keksii sieltä kaikenlaisia kotkotuksia, mistä ne marmattaa yleisillä nettisaiteilla päivästä toiseen. Vähän taitaa monen järkikin siinä hämärtyä, otetaan sydämenasiaksi vastustaa esim. koirien barf-ruokaa.....
 
Siis hemmetti, mitenniin eläin, eli tässätapauksessa koira, ei kuuluisi kerrostaloon? Totta on, että kaikki koirarodut eivät välttämättä sovellu kerrostaloon, mutta sehän on sinänsä omistajasta kiinni miten koira pääsee ulkoilemaan ja nauttimaan luonnosta jnejne... Itselläni ei tällähetkellä ole koiraa, mutta asunkin kerrostalossa :D
Ja siis otsikko kuului; kotikoirat pitäisi kieltää kaupungissa. Eikö kerrostaloasunto ole myös koti?
 
Viimeksi muokattu:
Millähän tavalla se koira tietää, asuuko kerrostalossa, rivarissa vai jossain Valkoisessa talossa? Talo kuin talo, ihminen kuin ihminen, sama se koiralle, kuka siitä huolta pitää, kunhan saa ruokaa ja pääsee pihalle. Ja on sitä seuraa, ihmisistä tai lajikumppaneista, mieluummin molemmista. Ja mikä helvetin ongelma se Lotta sulle on, jos joku haluaa ruokkia koiraansa LUONNONMUKAISESTI raa'alla lihalla? Ne iloisen värikkäät Pedigree-murot ei ole yhtään sen parempaa ruokaa koiralle kuin lapselle suklaamurot.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"Kyylä"
[QUOTE="Lotta";27368934]Fb:ssä saan näköalapaikalta seurata kolmen koiranomistajan kotkotuksia. On näyttelymatkoja, rodun jalostusta, barffausta jne jne.....kirsikkana kakun päällä joitain katukoiria Espanjasta diilataan Suomeen rahdattavaksi.

Mistähän löytyisi rohkeus lopettaa tämä kotkotus? Koira on eläin eikä kuulu kerrostaloasuntoon. Lisäksi koirien, erityisesti katukoirien, rahtaus ulkomailta Suomeen tulisi kieltää.[/QUOTE]

Se on kyllä ihan hirveetä, kun ihmisillä on muitakin harrastuksia kun kytätä muiden päivityksiä Facebookissa.
 
"Lotta"
[QUOTE="Kyylä";27369049]Se on kyllä ihan hirveetä, kun ihmisillä on muitakin harrastuksia kun kytätä muiden päivityksiä Facebookissa.[/QUOTE]

Niin sehän onkin kyttäämistä ja sairasta, että mielestäni sangen iso ja älykäs eläin kuuluu oman lajinsa joukkoon laumaan. Fb on antanut näköalapaikan siitä, minkälaisia egon ja oman elämän tyhjyyden jatkeita tästä hienosta eläimestä on tehty.
 
Mitä vikaa on barf-ruuassa? :O
Meidän koirat syö Barf-ruokaa, karvan lähtö vähentynyt, jopa sonnan määrä vähentynyt puoleen sillä koira pystyy käyttämään tässä ruokavaliossa suurenosan syömästään ravinnosta hyödyksi siksi siis ulosteen määrä vähenee. Lisäksi koira saa purkaa luontaista tarvettaan purra kun sille tarjotaan luita.

Minun koirat siis ovat Saksanpaimenkoira/Snautseri ja Siperianhusky/Saksanpaimenkoira, ja kyllä olen asunut niiden kanssa kerrostalossa, nyt asumme luhtitalossa lähiössä. Harrastamme agilitya, verijälkeä ja tokoilemma välillä vaihtelun vuoksi. Koirat ovat 3-5 tuntia päivässä ulkona vaikka meillä ei olekkaan omaa pihaa, me tykätään ulkoilla. Meillä vauvakin on ulkona vaunuilemassa tunteja päivässä.

Uskon koirieni olevan luhtitalossa onnellisempia kuin monet koirat omakotitalojen pihoissa kytkettynä ilman seuraa. Saavat toki nämä koirat varmasti olla enemmän ulkona kun omani, mutta mutta....koira tarvii paljon muutakin.
 
"Irina"
Hiljalleen, hiljalleen.....jo monessa talonyhtiössä suunnitellaan vesimaksua per koira. Kannattaa olla aktiivinen. Vastustaa koirapuistoja,vaatia vesimaksuja, varoituksia haukkuvista koirista jne. Tupakkalain lailla rengas kiristyy ja lopulta koiran omistaminen kaupungissa tehdään erittäin vaikeaksi.
 
Koiruli
Onneks mulla kuuluu vesi vuokraan. Ja otan toisen koiran. (tosin pennun..) Ja tänne tulee vissii koirapuisto <3

Sekä mun naapur(t) tykkää koirista ja mun koirasta :) Eikä oo ainut koira tässä luhtitalossa.
Tosin asutaan kylällä, ei kaupungissa. Snif.
 
[QUOTE="Irina";27369135]Hiljalleen, hiljalleen.....jo monessa talonyhtiössä suunnitellaan vesimaksua per koira. Kannattaa olla aktiivinen. Vastustaa koirapuistoja,vaatia vesimaksuja, varoituksia haukkuvista koirista jne. Tupakkalain lailla rengas kiristyy ja lopulta koiran omistaminen kaupungissa tehdään erittäin vaikeaksi.[/QUOTE]

Niinpä! Ehkä jo parin vuoden päästä uutisissa kerrotaan suomen ensimmäisestä koirattomasta kunnasta! Nythän uutisoitiin kuinka Sipoo julistautui savuttomaksi kunnaksi.
 
"vieras"
Olen täysn samaa mieltä ap:n kanssa. Harvapa koiranomistaja tietääkään miten se koira kaipaa omistajaansa yksinollessaan vinkumalla. Naapurissani oli kerran koira, joka ulisi ikäväänsä joka arkipäivä klo 7.30-16.30 välisen ajan. Minun puolesta saavat vinkua ja räkyttää omakotitaloissa niin paljon kuin sielu sietää, kunhan vaan ei naapurin tarvitse kuunnella...! Kissat eivät onneksi pidä niin kamalaa metakkaa. :)
 
[QUOTE="vieras";27369420]Olen täysn samaa mieltä ap:n kanssa. Harvapa koiranomistaja tietääkään miten se koira kaipaa omistajaansa yksinollessaan vinkumalla.
[/QUOTE]

Silloin sille naapurille voi käydä ystävällisesti huomauttamassa, että koiralla taitaa olla päivällä ikävä. Kuten sanoit harva tietää, miten koira ääntelee silloin kun itse poissa kotoa. Itse olen pyytänyt muuttaessa naapureita kertomaan, jos koira mekkaloi, ulisee tai haukkuu päivän aikana.
 
hahah..
Silloin sille naapurille voi käydä ystävällisesti huomauttamassa, että koiralla taitaa olla päivällä ikävä. Kuten sanoit harva tietää, miten koira ääntelee silloin kun itse poissa kotoa. Itse olen pyytänyt muuttaessa naapureita kertomaan, jos koira mekkaloi, ulisee tai haukkuu päivän aikana.
Huomautin toki, mutta eipä tää mamsseli sitä uskonut, vaan alkoi puolustelemaan ettei hänen koiralla ole muka tapana niin tehdä. Kunnon perusjunttikoiranomistaja olikin. :D Ja kaiken lisäksi tää ämmä luultavasti paskatti sitä piskiään meidän taloyhtiön lähettyvillä, eikä kerännyt paskoja.
 

Yhteistyössä