Kotimaan matkailu

Matkaileeko täälä enään kukaan rakkaassa kotoSuomessa, kun kaikki tuntuvat menevän ulkomaille? Itse haaveilen pääseväni joskus Lapin, aivan pohjoisen maisemiin. Mutta näin suurperheellä sekin matka jo maksaa. Ulkomaille ei oo kaipuuta, vaikka sinne tuntuu pääsevät halvemmalla ku kotimaassa. Mut ei inspaa silti.
 
Kotimaassa mua kiinnostaa tietyt paikat, vanhempani aikoinaan kierrättivät meitä ympäri suomen. Mut Lappi ei kiinnosta mua lainkaan, inhoan itikan pistoja, ja meidän keskimmäinen on niille allerginen, joten emme mielellään matkusta paikkoihin, jossa on vaara tulla syödyksi.

Käydään kuitenkin mielellään esim. Naantalissa, tai Turussa, vanhempieni mökillä vieraillaan Mikkelissä. Porvoo on myös yksi suosikki.

Toisaalta en välitä kyllä matkailla istuen autossa tuntikaupalla, varsinkin kun olen meidän ainut kuski.

Mutta siitä huolimatta parina kesän on autoiltu Rutosissa, sieltä kun tuntuu löytyvän lapsiperheille ihan toisella lailla tekemistä, kun täällä Suomessa. Esim. Astrid Lindrenin maailma, Kolmården tai vaikka Ölands Djur- och Nöjespark.

Mutta meillä ei ole kyllä varaa reissata hirmuisesti ulkomailla, joten lähilomat Suomessa on in. Esim. päivä Flamingossa Vantaalla ja yö hotellissa siellä oli tosi kiva juttu, lapset tahtoo uudestaan. Naantalissa on yövytty Villa Saksassa siinä rannassa, kaupunki on kesäisin viehättävä, ja aikuisetkin tykkää, Muumimaailma ja Väskin saari ovat lasten paikkoja, ja uimarannalla viihdytään hyvinkin.

ja aika harva tuntee edes kotikaupunkiaan kunnolla, en minäkään.
 

Yhteistyössä