kouluajan ruokia

jäikö jostain kammo? Mitkä ruuat jäi mieleesi?
Mitä et ole koulun jälkeen enää syönyt?

Minulla:

tilliliha
kanaviilokki
liisteripuuro (harmaata puuroa joka oli jämähtänyt lautaselle että kun lautasen käänsi ylösalaisin niin puuro pysyi hievahtamatta paikallaan)


Tillilihaa meinasin kokeilla et millaista tulis kun itse tekis, samoin kanaviilokki kiinnostais kokeilla...toi puuro ei iske kyllä ollenkaan se oli aivan kamalaa :x
 
kouluruokaa 70-80 luvulla
En tykännyt sianliha-punajuurivatkulista ( siinä oli jotain siankylkeä nahkoineen karvoineen )
Munuaiskeitto ( yök, oli maitopohjaista, jotain ohrasuurimoita ja porkkanan palojo ja munuaista )
 
mulla on kans noi tilliliha ja kanaviillokki sellaisia joita en syö..teen niitä molempia kyllä ruoaksi, siis töissä, ja maistan et joo, on hyvää (oikeesti ) mut mä en voi ottaa niitä lautaselle kun muistan sen kouluaikaisen sapuskan :x :x

tilliliha oli sellaista jänteistä ja kalvoista sitkeää, liisterimäisessä kastikkeessa samantapaista oli kanaviillokkikin..ja muusia oli jommankumman kanssa, samanlaista liisteriä, lillu siinä lautasella..yöks :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja kouluruokaa 70-80 luvulla:
En tykännyt sianliha-punajuurivatkulista ( siinä oli jotain siankylkeä nahkoineen karvoineen )
Munuaiskeitto ( yök, oli maitopohjaista, jotain ohrasuurimoita ja porkkanan palojo ja munuaista )
:x Meinasi yökkäys tulla jo tätä lukiessa :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
rössypottu :p
mitäs tää on?
keittoa eli siihen tulee pottuja, läskiä, sipulia ja veripalttua :p
:x kuulostaa ainakin ihan kauheelle :x
joo niin kuulostaa mut tuo on tosihyvää :p
http://fi.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6ssypottu
 
Mulla ei ole muita inhokkeja kuin kesäkeitto! Tillilihakin on aivan ihanaa mun äidin tekemänä :p

Koulussa kerran tosin eräs poika sanoi kun syötiin lasagnea että tämä on Rantalan (meidän äikän ope) virtsarakon seinämää ja se teki pitkäksi aikaa lasagnen syömisen mahdottomaksi :x Ei vieläkään mikään herkku ole.
 
kouluruokaa 70...
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
mikäs se helmivelli oli? Isoja "jyviä" oli maitopohjaisessa vellissä?
Se on perunasuurimovelliä, tehdään maitoon. Niitä helmisuurimoita löytyy kyllä nykyäänkin. Mä pienenä hoitolapsena inhosin sitä ja sain muutkin jättämään sen lautaselle kun sanoin sitä sammakonkuduksi. Nykyisin se on ihan hyvää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kouluruokaa 70...:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
mikäs se helmivelli oli? Isoja "jyviä" oli maitopohjaisessa vellissä?
Se on perunasuurimovelliä, tehdään maitoon. Niitä helmisuurimoita löytyy kyllä nykyäänkin. Mä pienenä hoitolapsena inhosin sitä ja sain muutkin jättämään sen lautaselle kun sanoin sitä sammakonkuduksi. Nykyisin se on ihan hyvää..
joo sammakonkutu vellinä se meilläkin tunnettiin....mielenkiintoista olis maistaa sitä näin aikuis iällä
 
Alkuperäinen kirjoittaja kouluruokaa 70...:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
mikäs se helmivelli oli? Isoja "jyviä" oli maitopohjaisessa vellissä?
Se on perunasuurimovelliä, tehdään maitoon. Niitä helmisuurimoita löytyy kyllä nykyäänkin. Mä pienenä hoitolapsena inhosin sitä ja sain muutkin jättämään sen lautaselle kun sanoin sitä sammakonkuduksi. Nykyisin se on ihan hyvää..
Muisti palaa pätkittäin, sitähän se just oli!
 
Tykkäsin puurosta.
Muut oli pahoja. Kanaviilokista sain ikuisen trauman eka/tokaluokalla, kun opettaja pakotti syömään ja mua oksetti pelkkä ajatuskin siitä. Se opettaja yritti syöttää sitä mulle.
10v aloin kasvissyöjäksi, eikä siihen aikaan pienen kylän koulussa oikeen ymmärretty sitä. Otin ruokaa lautasella, mutta söin vain kasvisjutut esim perunat ja salaatin.
Yläasteella onneksi ei ollut pakko käydä syömässä, joten kävin aina kotona syömässä ruokatunneilla.
 

Yhteistyössä