koulumatkat

  • Viestiketjun aloittaja eka-toka luokka
  • Ensimmäinen viesti
eka-toka luokka
Millainen on teidän mielestä sopiva matka pikku koululaisen mennä itse kouluun? Tietenkin myös reitin turvallisuus vaikuttaa mutta noin niin ku yleisesti. Millaisia matkoja teidän lapset kulkee? ollaan etsimässä omaa taloa mutta uudemmat kohteet tuntuu olevan aina 2-2,5 km lähimmästä koulusta. Tämä tuntuu vaan tosi pitkälle matkalla... :(
 
Meillä lähin koulu olisi melkein vieressä, mutta lapset lähtevät ruotsinkieliseen kouluun, joten joudumme kulkemaan vajaa 2 km ja liikenteellisesti aika turvatonta tietä. Jos olisi kyse vain LIIKKUMISESTA, matka ei olisi yhtään paha! Tyttö ja iskä kävelevät matkan eskariin päivittäin edestakaisin. Turvallisuussyistä sitten joudumme kyllä varmaan ainakin ekan luokan saattamaan lapset kouluun, mutta niin lyhyttä matkaa ei kyllä autoilla (kun ei ole sitä autoakaan, heh) =) . Bussilla pääsee toki helpommin ja se onnistuu sitten, kun ikää ja kokemusta tulee ensimmäisen vuoden jälkeen lisää.
 
Meillä on syksyllä ekaluokkalainen.
MAtkaa kouluun tulee n.7km josta kävelymatkaa kotipuolessa on n,kilometrin verran bussipysäkille josta hyppää linja-autoon.kouluun on toisessa päässä pysäkiltä muutama sata metriä...

Juu, ihan yksin kulkee (samalla lailla nytki eskariin menee) sillon jos isoveli on kipeenä tai muuten ei oel menossa samaan kyytiin.
 
Meillä matkaa kertyy 1,5km ja kävellen talvisaikaan ja sulalla kelillä polkupyörällä. Huolestuttavan moni vanhempi kuskaa täällä lapsia autolla kouluun (vaikka asia ei tietenkään minulle kuulu :D ) mutta ei ne lapset vesisateessakaan rikki mene - itse ainakin viihdyin lapsena ulkona säällä kuin säällä kun asianmukaisesti oli päällä.
 
HeyLin
Meillä koulumatkaa vähän vajaa 2km ja ekaluokkalainen kävelee sen mielellään. Autokyytikin olisi tarjolla mutta hän haluaa kävellä. meidän suunnalla asuu paljon hänen luokkakavereita,aina on kävelyseuraa. Siinä varmaan syy miksi niin mielellään kävelee.
 
Meillä kuljettiin ekaluokalla bussilla kouluun, matka oli vajaa 2 km. Siinä välissä on inhottava iso tienylitys, joten meillä valittiin bussi turvallisuusseikkojen takia.Myös pysäkki oli ihan koulun vieressä. Ekaluokkalainen kyllä osaa käyttää bussia jos on siihen muutenkin tottunut.
 

Yhteistyössä