"Koulumenestys huippuluokkaa"

  • Viestiketjun aloittaja Hikipinko
  • Ensimmäinen viesti
Hikipinko
Olen kuullut monen sanovan itsestään mutta yleisemmin jostakin toisesta, että "hänellä oli koulumenestys huippuluokkaa". Mitä tämä sinun mielestäsi tarkoittaa?

Nimittäin olen tässä treffailut yhtä miestä, joka jossain yhteydessä mainosti, että "kyllä hänellä koulumenestys on pääosin aina ollut huippuluokkaa". No tuli sitten tää puheeksi joskus ja hänen yläasteen keskiarvo oli vähän yli kahdeksan. Lukion keskiarvo oli alta kasin. Kirjoittanut kyllä "sentään" magnan paperit (ja pitkästä matikasta + äidinkielestä laudatur), mutta mielestäni HUIPPULUOKKAA tarkoittaa vähintään ysin keskiarvoa.

Mies perusteli väitettään sillä, että on kuitenkin päässyt yliopistoon ja sieltä valmistunut ja jo se itsessään on jonkinlaista "huippuluokkaa"...

Ittelläni on paljon paremmat todistukset (tosin en mennyt mihinkään yliopistoon), mutta en koskaan sano, että koulumenestykseni on huippuluokkaa. Yläasteen ka. 8.7, lukion 8,4.

Mitäs mieltä?
 
no jjoo
Miehet on omasta mielestään yleensäkin huippuluokkaa, jos ovat jotenkin onnistuneet selviämään hengissä yli murrosiän. Voi pitää paikkansakin silti.

Mulla lukion ka 9,4. Yliopistosta lääk.lis. ja fil.maist. tutkinnot. Aikanaan magnan paperit, kaksi ällää oli joukossa. Mielestäni koulumenestykseni ei ole ikinä ollut mitään huippuluokkaa vaan ihan tavallisen hyvähkö. Mutta kas, en olekaan mies.
 
Vierazz
Mulla koulu meni samalla lailla kuin sulla ja sanoisin olevani hyvää keskitasoa, en missään tapauksessa huippuluokkaa.

Kaverilla taisi peruskoulun päättötodistus olla 9.7 ja lukoista jotain 9.3, älliä kirjoitti monta. Hänen koulumenestyksen sanoisin olevan huipputasoa.
 
vieras*
Miesten huippuluokka on ilmeisesti eri skaalalla :)

Millaiset paperit hän yliopistosta saanut ja miltä alaltaa?

Itselläni on lukion päästyötodistuksen keskiarvo 9 ja magnan paperit. Olen myös valmistunut yliopistosta, diplomityön arvosanalla erittäin hyvä.

Koulumenestys on ollut hyvää tai kiitettävää :D
 
"Jenis"
Mun mielestä noi on ihan keskitasoa - itelläni samaa luokkaa. Menin sitte kuitenki yliopistoon, mistä valmistuin erinomaisin tiedoin/eximia gradusta, ja niitä tuloksia pidän kyllä hyvinä. Huippuluokka yliopistossa vaatis esim. laudaturin gradusta.
 
kyykkyvatkaaja harmaana
Mä lasken, että huippuluokkaa on yli 9.5 keskiarvo, jos peruskoulusta puhutaan.
Yliopistossa taas kun valmistuu huippuajassa ja on kansainvälisia julkaisuja.
 
"LaMamanMorbid"
Miehillä on myös oma asteikko siivouksessa; biojätteen ja roskien viemisen jälkeen voi jo kehaista raataneensa, ja lastenhoidossa: puolen tunnin kävelyreissun jälkeen onkin jo vietetty laatuaikaa lasten kanssa päivän tarpeiksi....:]
 
ytftf
Minkä takia joku mies kehuisi koulumenestystään treffikumppanilleen?! :D Voisitko kuvailla tilanteen tai asiayhteyden, että saadaan nauraa.

Munkin mielestä "huippuluokkaa" tarkoittaa sitä, että saisi kansainvälistä tunnustusta tai valmistuisi huippuyliopistosta (jota Suomen yliopistot eivät edusta) ennätysajassa. Sen sijaan kiitettäviin arvosanoihin kykenee kuka tahansa ahkera koululainen tai opiskelija, joka ei käytä opiskeluvuosiaan pääosin ryyppäämiseen :D
 
"Tadaa"
Miesten huippuluokka on ilmeisesti eri skaalalla :)

Millaiset paperit hän yliopistosta saanut ja miltä alaltaa?

Itselläni on lukion päästyötodistuksen keskiarvo 9 ja magnan paperit. Olen myös valmistunut yliopistosta, diplomityön arvosanalla erittäin hyvä.

Koulumenestys on ollut hyvää tai kiitettävää :D
Aika heikkoa, että kirjoittaa vain magnan paprut 9 keskiarvolla. Kertonee siitä, että olet puurtaja, joka ei kuitenkaan hallitse kauhean hyvin isompia kokonaisuuksia. Toisaalta yliopistolla pääosin se puurtajuus nimenomaan palkitaan, ei laajempi ymmärrys.

Itsellä on laudaturin paperit, joskin "vanhalta ajalta" (-92). E:n paprut olis nykysysteemillä. Keskiarvoni oli 8,1.
 
bd
[QUOTE="LaMamanMorbid";30136985]Miehillä on myös oma asteikko siivouksessa; biojätteen ja roskien viemisen jälkeen voi jo kehaista raataneensa, ja lastenhoidossa: puolen tunnin kävelyreissun jälkeen onkin jo vietetty laatuaikaa lasten kanssa päivän tarpeiksi....:][/QUOTE]

Niin, ja kotiäideillä on vielä ihan omansa. Kun on saatu aamupala-astiat aseteltua astianpesupesukoneeseen ja käyty sillä puolen tunnin vaunulenkillä, onkin jo hyvinansaittujen päiväunien aika. Päikkäreiden jälkeen sitten keffet tippumaan ja ehkä koneellinen pyykkiä pyörimään, niin kohtahan se mies jo tuleekin töistänsä vapauttamaan kotiäidin viettämään sitä tuiki tarpeellista omaa aikaa. Jaksaa sitten taas seuraavana päivänä koko ruljanssin uudelleen. :)
 
"Jenis"
Hmm, liittyykös tähän "common senseen" jotenkin se, että naisilla on erilaisten pikkuvaivojen vuoksi noin 50% enemmän sairauslomapäiviä kuin miehillä?

Naiset pitävät puolet enemmän sairaslomaa kuin miehet - Tekniikka&Talous
Naiset sairauslomilla reilusti miehiä enemmän | Uusi Suomi
Kunta-alalla, yhdessä kunnassa, vuonna 2008?

Man flun käsite ei ole sulle selvästikään tuttu, googleta ja jatketaan sitten keskustelua ;)
 

Yhteistyössä