Kouvolan seutu

Moi!
Perk....leen netti, kun en ole päässyt tänne koko päivänä, murmur!
Joo siis mie oon tulossa huomenna Amarilloon, kuten Aleida tossa pari viestiä edempänä sanoikin. Joo toi pöytävaraus vois olla jees, koska kuitenkin meitä on suht monta tulossa. Onpas kiva nähdä pitkästä aikaa =)
Huomiseen :wave:
 
Moikka!
Nyt tämä päättötyön tekeminen sitten alkaa.

Teen tutkimusta Vanhempien toiveista päiväkodin kuluttajakasvatukselle. Jos sinulla on aikaa, toivoisin että vastasit kysymyksiini. Tutkimukseni löydät osoitteesta:

http://www.vauva.fi/artikkeli?content-id=23baeae3-031e-43f1-ae7f-14c58936e6 8e

Tutkimus on otsikolla "Vanhempien toiveita päiväkodin kuluttajakasvatukselta"

Kiitos!
Jaana
 
en valitettavasti päässyt tänään mukaan. järjestetään mahdollisimman pian uusi mammatapaaminen, niin toivottavasti sitten pääsen =) ja toivottavasti pääsetvät muutkin, jotka eivät tänään päässeet
 
No niin,syömässä tuli käytyä ja meitä oli mukavasti äitejä mukana =) Kyllä Jaana ehdotan uudelleen tapaamista vaikka kahvittelun merkeissä,jos ei syömään lähetä.(mutta sekin käy :p ) Juttua olisi piisannut enemmänkin,mutta vauvat odottivatkin jo kotona maitohanoja :LOL: Nyt keskiviikkona on sitten avoin kerho sarkolassa 9.30-11.00 tulkaa kaikki äidit lapsineen mukaan.Sielläkin kahvitellaan :kieh: Ja kuka on milloinkin menossa pentsojaan niin infoo,niin mekiin tullaan,Mutta jos ei nyt viikolla niin pe viimeistään vauvatapaamisessa.
Minna
 
oli kyllä mukavaa syömäss...ja hyvää ruokaa, nams :p .
Ja otetaan ehdottomasti uusiksi heti kun vaan mahollista!

Jaana, en päässy tolla linkillä.....

jihuu, mies sai laitettua ekaa kertaa piiitkään aikaan Minean nukkumaan!
Neiti oli ihana kun tulin kotiin...reteesti isin sylissä löhösi ja hymyili äitille. Sitten kävi oikein naureskelemaan kun annoin pusun. Ja halasi äitiä! siis ihan oikeesti halasi. Menin Minean luokse kädet levällään ja sanoin,että halitaanko, niin toinen levitti kädet ja laitto mun ympärille :heart: . Oli vissiin ollu ikävä

öitä
 
Heippulis!

Jes, ehdottomasti otetaan uusiksi toi eilinen syöminen. Jutut jäi vielä ihan kesken :LOL:. Ihanaa, rentouttavaa ja mukavaa, jes! Tällaista lisää, niin kyllä taas jaksaa puurtaa arkea =). Suosittelen kaikille sitä aivan järkyttävän kokoista Amarilloin jäätelöannosta, voi morjes :p.

Kiva kuulla, että Minealla ja iskällä oli mennyt eilen noin kivasti, jee sillekin :).

Jaahans, täytyypä tutustua tohon Jaanan kyselyyn =)

Terkuin Milla ja Maija huomenna 7 kk, kääk :eek:
 
Hei! Oltiin eka tulossa tuohon eiliseen tapaamiseen, mutta samaan aikaan oli vanhimman pojan ekat jääkiekkoharkat tälle kaudelle, ja lisäksi ollaan (minä varsinkin) vähän flunssassa, joten ei todellakaan haluta tartuttaa muita, ihan tarpeeksi silti pöpöjä liikkeellä. Mutta ens kerralla toivottavasti onnistuu paremmin!
Torstaina on taas Pentojalla muskari klo 15. En osaa vielä sanoa tulenko minä, tällä hetkellä kurkku on siinä kunnossa että juuri mitään ääntä ei lähde, joten... Mutta varmasti monta muuta mammaa tulossa, joten rohkeasti kaikki mukaan!
Sippu! Kuulun kolmelle perheellisten sähköpostilistalle, joten ota yhteyttä vaikka yv:llä jos haluat että laitan ilmoituksesi niille.

Terveisiä kaikille, pysykää terveinä! Maria, Emil 7, Otto 2,5 ja Rosa kohta 6 kk (kääk täälläkin!)
 
Moi!
Oli maanantaina puhetta Minna sun kanssa noista Maijan strategisista mitoista 3 kk ikäisenä. En muistanut niitä, mutta kaivoin äsken neuvolakortin esiin ja tässä nämä: pituus 56.5 cm ja 5.490 g. Lähtötilannehan tytöllä oli siis 46 cm ja 2.910 g. Pieni, suloinen kirppu meillä siis asustaa :heart:.
t. Milla ja Maija
 
Millalle:Meidän Aleksi oli 3kk:den neuvolassa 62cm ja 6750g eli aika iso,mutta hyvin käyrillä mennään.
Onko ketään tulossa huomenna muskariin pentsojalle? Kati käväs meillä ja yrittää tulla huomenna,minä tulen aineskin.
Ja halukkaille mun puh.num.050-4123045(Minna),niin laittakaas ihmeessä viestejä/puheluita,jos ootte ulkoilemassa niin liityn seuraanne.Mutta huomiseen!
Minna Ja Aleksi
 
Olipa mukavaa maanantain käydä syömässä. Tosin tuo isännän lapsenhoitovuoro ei menny ihan nappiin: Matilda oli saanut hirveän kiukkukohtauksen ja huutanut kuulemma puoltoista tuntia putkeen... Oli nukahtanut just ennen ku tulin kotii.. :whistle:

Myö ollaan tulossa huomenna muskariin.. Toivottavast tulisi muitaki! =)

Mut nyt iltakylpyyn ja nukutushommiin...
 
Vaula
Oli tosi mukava käydä syömässä maanantaina! Kiva nähdä tuttuja mammoja ja tutustua uusiin. Ja ruokakin oli hyvää. Otetaan taas uusiksi joskus!

Viime yö meni taas vähän plörinäksi. Tuntuu, kuin ois heräilty ja valvottu vähän väliä. Pihla jutusteli sängyssään niin äänekkäästi, että pelkäsin jo et herättää pojatkin. Ite nukahtelin imettäessä, enkä ole oikein varma milloin tyttö edes söi. Puuh... Kyllä kunnon yöunet tekis nyt terää.

Minäkin kaivoin neuvolakortin esille. Pihlan 3kk mitat: 56,5cm 5760kg. 4kk 59cm 6480kg. Aika pullukka on meitin tytteli. Pituudessa mennään alakäyrillä.

Nyt neiti kaipaa seuraa.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Nähdään!

Minna
 
Glow
Heipähei!
Huomenna en pentsojaan pääse tai viitsi vain vajaaksi tunniksi tulla. Poitsu lähtee taas muutamaks päiväks kylille, just kahdelta tullaan sitä hakemaan.
Josko seuraavalla viikolla sitten. Oli ihan kiva nähdä muita tän seudun äitejä, silloin ku eka kerran kävin.

Jos kukaan muistaa tai viitsii kaivaa raskausajan neuvolakorttia esiin, olisin kiitollinen...
Millä rv:lla ootte käyny siinä toisessa "tarjotussa" ultrassa KOKSissa? rakenneultrako se olikaan?
Mä katoin että poikaa oottaessa oli rv 18+1.
Meidän helmikuisten pinostaki on käyny tai menee käymää vaikka on alle 20 rv. (Sairaala eri) . Et onko käytäntö muuttunu vai oliko tänäaamuna äitiyspolin naisella huono päivä. Piti vaihtaa mulle jo annettua aikaa, että pääsen sinne eli on auto ja mieski pääsee töiltään. Ehdotin viikkoo aiempaa aikaa, joka ei käynyt "kun on viikkoja alle 20" (melko kyllästyneen kuulonen ihminen oli puhelimessa ) .
Meikäläisen laskujen/netin laskurin mukaan viikkoja olis kyllä silloin jo (nt ultran mukaan) 20+1 tai (menkkojen mukaan) 20+4.
Noh, sain sit aiempaa annettua aikaa päivää aiemman ajan iltapäiväksi...
 
Me ei tulla huomenna Pentsojaan muita tartuttamaan. Mulla on pari päivää ääni ollut todella huono, välillä ei ääntä ollut melkein ollenkaan tämän flunssan vuoksi siis. Koetan muutenkin olla mahdollisimman paljon hiljaa :saint:
4 kk mitat:
Emilistä ei ollut tarkkoja, mutta n. 63 cm ja 8 kg.
Otto 64,5 cm ja 7,4 kg.
Rosa 61 cm ja 6,3 kg pieni tyttönen
En juuri nyt löytänyt äitiyskortteja, mutta muistelisin että oltais myös käyty n. 18 raskausviikolla. Ja tämä siis Kotkassa viime vuoden syksyllä. Voin laittaa tarkemmin kunhan nuo löydän.. Mutta tais olla tädillä huono päivä (tai elämä -joillakin on...) :whistle:
 
Heipä hei!!
Kaivoin oman kortin esille ja meillä oli toi toka ultra Nooran kanssa 20+6, joten aika samoilla mennään. Niillä on varmaan välillä aika tiukkaa noiden aikojen kanssa tuolla KOKSissa, mäkin koin että ajan varaaminen/ vaihto toi niille tuskan hetkiä.
Me olemme tulossa huomenna Pentsojaan neidin kanssa. Ihan kiva jos vielä tulee uusia äitejä mukaan ryhmään. Tänään meillä nukuttiin juuri muskarin aikoihin. Noora hieman nuhasen oloinen, saa nähdä iskeekö pahemmin. Tietenkään kipeenä emme tule toisia tartuttamaan.
HUOMISIIN!!! Kati
 
Heips kaikille,
minulla jäänyt unholaan totaalisesti koko ketju :) Aiemmin tänne kirjoittelinkin!
Meillehän siis syntyi 14.8 pieni prinssi(3,6kg/53cm, 1kk iässä 56,5cm/4,4kg)ja päivät menee vauvelin kanssa. Poika nimittäin nukkuu yöt erinomaisesti,mutta päivisin tykkää olla hereillä äidin sylissä tai muuten seurustella :)

Uskaltauduttaiskohan me Pentsojaan joku perjantai? Kertokaas joku, millaista siellä siis on ja mistä esim.tämän ketjun ihmiset löytää? =)
 
Moikka!

Kirjoittelen tässä nopsaan ennen neuvolaan lähtöä....
Perjantaisin klo 13-15 on Pentsojalla vauvatapaaminen, jossa siis olemme treffanneet (joskus myös muulloinkin). Sisätiloissa ei tuolloin juurikaan muuta väkeä ole ollut, joten meidät sieltä löytää varmasti. Tuntomerkkeinä taitaa olla pienimmät lapset ja iloisin rupattelu ja nauru =) Tervetuloa kaikki uudet mukaan joukkoon iloiseen =)

Nähdään!

A ja pikku-E (tänään 6 kk!!!)
 
Heippa pieni ananas!Totta kai uskaltaudut, niin kuin kaikki muutkin! Ja minut jo tiedätkin, ostit minulta ne Ruskovillan pökät :) Ovatko muuten toimineet hyvin?
Me sitten ei todellakaan tulla tänään, mulla nousi yöllä kuume, 38,9 C mittasin kun palelin vietävästi ja pyörin pari tuntia sängyssä :( Joten lähdenkin tästä taas lepäilemään... (onneksi Rosa vetää pitkät päikkärit aamupäivisin!)
 
Oltiin tää viikko Pohjanmaalla ja tänään palattiin takaisin. Täytynee sitten ensi viikolla tulla puistoilemaan, jos pikku ukko on kunnossa. Meijän pikku ukko sairastu nimittäin siellä flunssaan ja sai lisäksi vielä korvatulehduksen. Onneksi päästiin siellä lääkäriin ja saatiin antibioottikuuri. On kyllä aikamoinen sissi, kun ei paljokaan valita päivisin kipua. Yöt on ollut sitten levottomampi, että silloin enemmän korvat ovat vaivanneet unia. Nyt sitten viime yön nukkui normaalisti koko yön, että varmaankin lääke alkaa tehoamaan. Toivottavasti ei vaan tulisi mitään korvatulehdus kierrettä..
Palaillaan!

Anu & Tobias
 
kaikki uudet siis tervetuloa! Ja pentsojaan myös =)
Me ollaan ainakin menossa puistoon keskiviikkona,kun siellä on se kirppis klo. 10-12. Minna ja Aleksi tulee myös. Silloin vois siellä näkyillä,jos on muita tulijoita.
Mutta sitten viimeistään perjantaina.

Minea nukkuu nyt parvekkeelle. Eilen nukkuin 3tuntia yhteen putkeen,toivottavasti nukkuisi taas,kun jäi aamupäikyt väliin kun oltiin prismassa shoppaamassa :LOL:
Viime yö oli ihan hyvä. Eka unipätkä oli jopa melkein 5 tuntia!! Sitten kyllä taas herättiin TISSILLE
 
siis herättiin tissille 1,5-2 tunnin välein! Mutta jospa tää tästä. Tänään on mun vuoro nukuttaa MInea omaan sänkyyn,ekaa kertaa piiiitkään aikaan! Kun on tosiaan niitä nukkumaanmeno vaikeuksia ollut. Mies on viimiset 3 iltaa nukuttanu ja hienosti on aina omaan sänkyyn nukahtanu,pienen huudon säestyksellä tosin :D
Tänään siis mun vuoro kun mies iltavuorossa töissä...saas nähdä miten menee

Mutta keskiviikkona nähdään tai viim. perjantaina!

-Erica
 

Yhteistyössä