Kui monesti alle kaksivuotiaanne ovat olleet yökylässä esim. mummulassa?

  • Viestiketjun aloittaja taaplaaja
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ovat aina olleet lapset yhdessä yökylässä tyttö nyt 2v3kk ja poika 1v3kk. Ensimmäistä kertaa olivat tuossa pari kuuukautta sitten. Vähän aikaa sitten olivat toisen kerran. Meillä ehkä johtuu tuo aikaisempi vähäinen kyläily, äitini ja minun huonoista väleistä :/
 
Meri
3 Kk.n iästä alkaen n. 1krt kuussa. Vietti vanhempien etelän matkan ajan, viikon mummulassa ollessaan 1.v. Sittemmin tyttö onkin kiertänyt meidän mukana jo 8 maata ja 11vk lomaa ! Tytär nyt 6.v
 
Kaisa
Oma lapsi 3.5 vuotta ei ole ollut vielä yökylässä. Tuttavaperheissä jotkut pari vuotiaat ovat joka kuukausi (jopa lähes joka viikonloppu), useimmilla tutuilla muutamia kertoja vuodessa.
 
m
Me aloitettiin 8,5 kuisena niin, että mummo ja ukki tulivat meille ja me mentiin samaan kaupunkiin hotellilomalle yöksi nukkumaan kun oltiin aivan romuna valvomisesta. En jättäisi edelleenkään 1,5 vuotiasta muille yön yli. Näkee isovanhempiaan todella usein (vähintään kerran viikossa). Sen jälkeen on ollut joka toinen kuukausi ja joskus 2x kuussa mummolassa.

On kyllä meille aivan ehdottoman tarpeellinen järjestely. Minä koen olevani parempi äiti kun saan olla ilman velvotteita ja saan miehen vain itselleni välillä. Nämä reissut tuntuvat olevan myös lapselle hirmuisen tärkeitä "omia" kokemuksia vaikka onkin vielä kovin pieni.

Mutta kaikki lapset ja vanhemmatkin ovat erilaisia.
 
????
Alkuperäinen kirjoittaja Meri:
3 Kk.n iästä alkaen n. 1krt kuussa. Vietti vanhempien etelän matkan ajan, viikon mummulassa ollessaan 1.v. Sittemmin tyttö onkin kiertänyt meidän mukana jo 8 maata ja 11vk lomaa ! Tytär nyt 6.v
sano, että tämä oli provo, sanothan????
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja taaplaaja:
..Täällä saajaan viikon päästä pitkästä aikaa viettää taas yötä ihan kahestaa, ku mummu pyys pikkusen (1v4kk) "yökylään" jotta saatas taas ihan omaa aikaa miehen kans..:)
1 vuotiaana oli viimeksi, silloin ekaa kertaa :)
En tarkalleen enää muista, mutta kerran puolessatoistakuukaudessa noin taisi olla =).
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri:
3 Kk.n iästä alkaen n. 1krt kuussa. Vietti vanhempien etelän matkan ajan, viikon mummulassa ollessaan 1.v. Sittemmin tyttö onkin kiertänyt meidän mukana jo 8 maata ja 11vk lomaa ! Tytär nyt 6.v
sano, että tämä oli provo, sanothan????
Siis se, että 1v oli viikon mummolassa?
En olisi itse tehnyt niin, mutta minulla on tukiverkko saatavilla viikottain tarvittaessa. Tiedän kaveripiirissä ihmisiä, jotka ovat tehneet näin ja heidän kohdallaan on ollut kyse "pakkotilanteesta". Eli kuitenkin lapselle on parempi, että vanhemmat ovat viikon poissa, vaikka se on lapselle ikuisuus. Siis parempi kuin väsyneet ja tiuskivat vanhemmat. Jos hoitopaikka on tuttu ja hyvä niin voi sitä ihminen tehdä pahempaakin lapselleen (kuten tiuskia tai vittuilla kotona jatkuvasti perheenjäsenille mikä tuntuu olevan todella yleistä)
 

Yhteistyössä