Kuinka epäsäännölliset kuukautiset teillä ollut synnytyksen jälkeen?

Mulla synnytyksestä nyt päälle 3kk. Mun jälkivuoto kesti 6vko, sitten oli viikon tauko ja tuli ekat kuukautiset. Ne kesti noin viikon, sitten oli taas viikon tauko ja uudet menkat, jotka kesti myös n. viikon :kieh:

Nyt sen jälkeen ei oo kuulunut kuukautisia eli nyt edellisten loppumisesta on 5-6viikkoa jos oikein laskin. Mutta taitaa olla ihan normaalia tämmönen? Miten pian teillä on säännöllistynyt menkat?

Niin ja olen koko ajan imettänyt, jos se nyt jotenkin asiaan liittyy :xmas:
 
Tanja
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Hui, milloinkohan nekin riivarit alkaa.. en välttis tarvitsis lainkaan moisia nyt :whistle:
Juu, ei sillä, että menkkojen tulolla nyt mikään kiire olisi...:D...

Ja jos tämä menee samoin, kuin nuo aikaisemmatkin, niin saanen vielä hyvän tovin odotella...
 
sain ekan lapseni vastikään ja jälkivuoto kesti 3½viikkoa. sitten oli parin viikon tauko ja alkoi menkat. olivat pari kertaa aivan normaalisti,sitten laitatin hormonikierukan niin ovat olleet suht normaalisti. voi jäädä yhdet menkat ehkä väliin..
 
No eipä mullakaan nyt sinällään mikään kiire oo menkkoja saada :D Mutta toisaalta välillä mietin, että ei kai sitä vaan oo raskaaksi tullut vaikka kyllähän meillä ehkäisy on ollut käytössä. Enpä vaan näköjään pillereiden jälkeen enää luota pelkkään kortsuun :D Pitäs vissiin miettiä jotain muuta ehkäisyvaihtoehtoa niin olis varmempi olo.. yhdistelmäpillereitäkään ku ei kuitenkaan saa käyttää imetyksen aikana ja ne mulla aiemmin on ollut ja ne nyt myös olisin halunnut.. Niihin luotan kyllä hyvinkin vahvasti mutta liikaa oon kuullut raskauksista jotka on alannut, kun kortsu on hajonnut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
No eipä mullakaan nyt sinällään mikään kiire oo menkkoja saada :D Mutta toisaalta välillä mietin, että ei kai sitä vaan oo raskaaksi tullut vaikka kyllähän meillä ehkäisy on ollut käytössä. Enpä vaan näköjään pillereiden jälkeen enää luota pelkkään kortsuun :D Pitäs vissiin miettiä jotain muuta ehkäisyvaihtoehtoa niin olis varmempi olo.. yhdistelmäpillereitäkään ku ei kuitenkaan saa käyttää imetyksen aikana ja ne mulla aiemmin on ollut ja ne nyt myös olisin halunnut.. Niihin luotan kyllä hyvinkin vahvasti mutta liikaa oon kuullut raskauksista jotka on alannut, kun kortsu on hajonnut :D
Samma här, eli pohdintaa ehkäisystä.. nyt käytetty kortsua ja kun kerran jo ehkäisypuikot pettäneet niin niihin en palaa..
 
tiu
jälkivuoto kesti 7viikkoa ja pari viikkoa siitä alkoi ekat menkat. :kieh: sen jälkeen on ollut säännöllinen 29pv kierto niinkuin ennen raskauttakin. vuoto runsasta, kuten ennen raskauttakin, mutta kivut on lähes poissa *halleluja*
niin ja imetän.
 
Imetin 11kk jolloin menkkoja ei ollut ollenkaan. Muutama viikko imetyksen lopettamisen jälkeen alkoi valua. Verta tuli 2 viikkoa, jonka jälkeen todettiin ja leikattiin kohdunulkoinen. Sen jälkeen ekat menkat tuli vasta parin kuukauden päästä ja sittemmin on kierto ollut 27-29 päivää, eli tosi tasaista.
 
täällä
Jälkivuotoa kesti noin 2 viikkoa. Tämän jälkeen pitkä tauko, neiti oli täysimetyksellä koko ajan. Imetin 5 kk ja kun neiti oli 6 kk tuli kahtena päivänä pientä tuhrua. No Kun neiti oli sitten 7 kk ikäinen niin johan hanat aukesi. Ne kuukautiset sitten kestikin 3,5 viikkoa ja olivat koko ajan runsaat.

Tämän jälkeen vaihdoin minipillerit takaisin e-pillereihin ja kahden kuukauden aikana palautuivat normaaliksi.
 
Esikoisen kohdalla alkoivat heti jälkivuodon jälkeen ja olivat säännölliset. Imetyksen nopea kaatuminen varmaan teki osansa tälle.

Kuopuksen kohdalla alkoivat puolestaan tulla vasta 4kk synnytyksen jälkeen, mutta kiertoväli seuraaviin kuukautisiin oli n. 35 päivää, ja muutenkin olivat aika omituiset kuukautiset. Nyt vauvan ollessa 7kk ovat vihdoin alkaneet tulla säännöllisesti ja muutenkin ns. tavalliseen tapaansa.
 
"joo"
imetys ei onnistunut ekat menkat tuli noin 1viikko jälkivuodon jälkeen(noin 1kk1vk synnytyksestä siis) toiset menkat tuli normaalissa kierrossa sen jälkeen. sain yhdistelmä pillerit eli vedän nyt 3 liuskaa peräkkäin pientä tiputtelua ollut mutta siinäpä se
 

Yhteistyössä