Kuinka kauan teillä kestänyt käynnistetty synnytys?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Aamusta menin ja keskiyöllä syntyi. Synnytyksen kestoksi on merkitty yht. 6h 5min. Kivuliasta oli, avautumisvaihe suht nopea näin ensikertalaiselle (4h 45min). Rajut supistukset.
 
maissihiiri
Käynnistyksen aloituksesta meni noin 11h kun poika oli ulkona, mutta virallinen synnytyksen kesto on 7h30min. Eli siis säännöllisten supistusten alkamisesta laskettuna. Olin todella kipeä, oksitosiinia jouduttiin laittamaan todella paljon, epiduraalin sain ja vielä kaksi lisä-annosta.
 
kerran käynnistetty
Alkuperäinen kirjoittaja kerran käynnistetty:
3 vrk. Paljon kipeämmät supparit kuin itsekseen käynnistyneessä. Päättyi imukuppiin.
Niin juu, siis käynnistettiin cytoteceilla epäkypsästä tilanteesta, koska vedet meni rv 38.
 
mulla
esikoinen ja synnytyksen kesto noin 5h. Ei kyllä käynnistynyt heti, joten jouduin olemaan osastolla. Kipee olin, mutta eipä muustakaan ollut tietoa. Oikein positiivinen kokemus.
 
Mulle laitettiin... muistaakseni kolme tablettia päivän aikana (eka joskus kymmeneltä, toinen kahdelta ja kolmas kuudelta) ja sit vaan odoteltiin... klo 01 alkoi yöllä supistelee ja klo 02 oli kohdunsuu 5cm auki (lähtötilanne oli ollu että paikat kiinni) ja sillon synnytyssaliin, viideltä sitten syntyi... eli ekasta tabletista meni syntymään jotain 19h. Mut varsinaisesti se synnytys kesti jotain 4h. Kalvot puhkastiin 15min ennen syntymää.
 
Molemmat aloitettu aamulla tabletilla/puikolla, ja molemmat syntyivät seuraavana iltapäivänä...eli alusta loppuun n.28-30h kummallakin kerralla. Ekassa supistukset ei ollut pahoja, ihan siedettävät kivut ja liikkumaankin pystyin hyvin. Tokalla kerralla supparit tuli niin rajuina etten päässyt sängystä ylös kalvojen puhkeemisen jälkeen, sängyllä joutuivat viemään osastolta synnäriin sitten kun siellä lopulta oli tilaa...meinasi jo olla kiirus, 13min synnäriin pääsyn jälkeen tyttö oli jo sylissä. Toi toka oli kyllä niin raju kokemus että IKINÄ en enää aio synnyttää (siitäkin on jo yli kaksi vuotta mutta kammo jäi pysyväksi).
 
Nopea toimitus?
35 min virallinen kesto. Tosin ekan suun kautta annetun tabun sain 13 h aiemmin. Kolmannen 5 h ennen h-hetkeä, heikensivät siis kalvoja ja synnytys käynnistyi vesienmenolla.
 
ararauna
12,5 h, hiukan vajaa 7h (tarkkaan en muista) ja n. 2,5h. Ja tuntuu olevan vaikutusta käynnistymiseen sillä kuinka paljon on viikkoja kasassa kun käynnistystä alotellaan, ei välttämättä synnytykseen kestoon.
 
tipan laitosta 6 tuntia ja poika oli syntynyt. rv 40+4
supistukset oli tosi kipeitä heti ja paheni tietty loppuakohden ihan sietämättömiksi.
en itse muista viimesestä 15 minuutista mitään muuta kun sen että koitin pysyä tajuissani ja olla ponnistamatta. aukesin 15minuutissa 6cm ja ponnistin lapsen ulos.
hirvee kokemus.

toinen käynnistys olikin vaan yritys. rv 39+6
olin tipassa sen sallitun 6 tuntia eikä tullu kun kipeitä hyödyttömiä supistuksia.
poika syntyi sit ihan ittekseen seuraavana päivänä.
ja oli helppo synnytys =)
 

Yhteistyössä