kuinka kauan vuotaminen keskenmenon jälkeen normaalia?

Eli mun tarina on seuraavanlainen...

10.9 np-ultrassa todettiin kkm. Viikkoja kuukautisten mukaan 11+6, alkio vastasi viikkoja 8+1. Sain lääkkeet kotiin, jotka eivät saaneet aikaan kun 3 holahdusta verta (ei juurikaan hyytymiä).
13.9 uudestaan lääkäriin, jossa todettiin tilanteen olevan suht sama, kun 10.9 ultrassa. Toiset lääkkeet mukaan ja kotiin. Vuoto alkoi illalla. Ei kauhean runsaana, ehkä noin normaalien kuukautisten tapasena. vuoto kesti n.2,5vko ja sen päälle alkoi tiputtelu (pärjäsin ihan pikkuhousunsuojalla).
3vko keskenmenosta edelleen testi + ja samana iltana alkoi oikein kunnon vuoto. Verta tuli todella reilusti ja joukossa myös isoja hyytymiä. Polille kun soitin, niin olivat sitä mieltä, että keskenmeno oli todellisuudessa tapahtunut vasta silloin.
3vko tästä TODELLISESTA keskenmenosta testi negatiivinen, mutta vuoto jatkuu edelleen. Ei kovin runsaana, mutta kuitenkin.
Kysymys siis kuuluukin, kuinka kauan tämä on normaalia (todellisesta keskenmenosta aikaa 5,5vko) ja joko täytyy huolestua? Kuumetta ei ole, eikä vuoto haise mielestäni mitenkään erityisen pahalle. Odottelenko siis vain rauhassa, vai joko pitäisi soittaa uudelleen polille? Ja ensikertalainen tosiaan keskenmenon saralla (2 lasta löytyy kuitenkin), joten aika pihalla näissä asioissa..
 
Mulla oli keskenmeno vuonna 2010 ja 2012. Tässä viimeisessa vuodossa joka oli siis vuonna 2012 tyhjennysvuoto kesti muistaakseni 8 viikkoa. Kävin välillä gynellä ja lääkäri sanoi kaiken olevan ok. Vuoto loppui kuitenkin pari päivää lääkärissä käynnin jälkeen. Ei kannata huolestua jos kipuja ja kuumetta ei ole.

Itse kävin heti vuodon alussa myös akupunktiossa. Akupunktio neulat pistettiin oikein ja vuoto pääsi kunnolla alkamaan. Tunsin vuodon jo heti hoitopöydällä.Tällä varmaan onnistuin ehkäisemään kaavintaa koska mun tyhjennysvuoto oli aika olematonta alussa.
 
Itsellä kestänyt nyt tasan 3 viikkoa ja aika mediumina. Onko vuodon loppumisen jälkeen kestänyt teillä kauan ennenkuin normaali täti tulee? Kovin on vauva haaveissa ja ahdistaa kun vaan vuotaa ja vuotaa aina vaan,:headwall: olisi ihana taas päästä vaikka tikuttamaan OPK:lla ovista mut vielä en niitä tuhlaa kun testitkin on vielä plussaa, kuulemma kolmen viikon päästä pitäisi olla nega...: /
 
miss_piggy
Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 24.2 kun oli keskeytynyt keskenmeno. Huomattiin ultrassa rv 11+1, sikiö menehtynyt joskus viikolla 8.
Vuosin verta 12 päivää. Sitten oli noin viikon tauko, ja tuli muutamana päivänä pientä tuhrua. Nyt on taas ollut puhtaat päivät, eli ei tuhruttelua.
R-testi näyttää negaa, joten raskaushormoni on ainakin laskenut jo suhteellisen hyvin. Monestihan se vuoto saattaa ilmeisesti myös jatkua ja jatkua jos kaikki r-materiaali ei oo tullut ulos.
 
Meillä myös takana keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin np-ultrassa rv 12+3, sikiö oli kuollut viikolla 9. Lääkkeet saatiin kotiin ja samana päivänä aloitettiin niillä. Vuoto alkoi seuraavana päivänä, oli todella runsasta ja mukana runsaasti hyytymiä ja muuta raskausmateriaalia. Kesti kolme päivää jotain aivan kamalaa, sen jälkeen pari ns. normimenkkapäivää ja sitten loppui. Raskaustesti näytti negatiivista tasan 2 viikkoa vuodon alkamisen jälkeen.
 
Mulla kesti viikoilla 6+5 käynyt spontaani km vuoto alle 1,5vkoa tuhrutteluineen päivineen. En käynyt missään seurannoissa tai tk:ssa ylipäätään, oli jo 7:s km kaikenkaikkiaan, ekan vuorokauden vuoti todella reilusti ja tuolloin tuli istukka sekä raskauspussi(sellainen sisältä höytyväinen "pallo" joka halkaisijaltaan oli n.5cm, sisällä oli pienenpieni toukka jossa keskellä punertava alue)ulos itsekseen..ibuprofeenia otin 3x400mg.n.5vrk ajan säännöllisesti kun vuoto alkoi. R-testi näytti alta viikko vuodon loppumisen jälkeen vielä hailakan plussan. Nyt uus vuoto alkoi 4vkoa km vuodon jälkeen ja samalla testasin oviksenkin, kroppa sekoilee.. :p
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä