Kuinka lujaa sinä ajat liikenteessä talvella?

Siinäpä se..
ite tulee ajettua hissuksiin,mulle jäänyt kammo talviajoon kun kerran olen auton pyöräyttäny ympäri tiellä siis parikertaa vastaan tulevien kaistalla nokka vaihtanyt ajo suuntaa,siittäkin jäi kauheet "traumat" kun pojan istuin oli juuri sillä puolella mikä ekana tuli siihen vastaan tulevien eteen,onneksi tuli tosi kaukana auto juuri sillon.tuossakin oli vauhtia vain 60 eikä kytkin ohjauksella ollu mitään vaikutusta peili jäällä.

Nyt huomannu ku peili jää tiellä ni jotkut vetää ihan 100 meneen,on se hyvä ku luotetaan omiin taitoihin ja renkaisiin mutta silti liukkaalla 100 on mun mielestä aika vauhti :/ vie lapset kyydissä,ei siinä paljon ehdi tekeen jos eessä oleva tekee jotain sellaista ettet heti huomaa:/
 
Kelien mukaan, nopeusrajoitteita noudattaen. Ja risteyksiin nykyään moottorijarrutuksilla eikä jarrua painaen :whistle:
 
Kelin mukaan täälläkin. Eikä oo ikinä tapahtunut talvella että ois lähtenyt auto käsistä liukkaan tien takia. Eikä oo kyllä minkään muunkaan syyn takia, kesälläkään. Mutta voipi se vahinko silti tapahtua, tapahtuu pieni virhearviointi tai -liike ja sit mennään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Peesaan muita,eli kelien mukaan.Yleensä rajoitusten mukaan.Ärsyttää ihmiset jotka kasikympin alueella ajelee kuuttakymppiä vaikka olis selkeä nollakeli! |O
Eikös nollakilillä yleensä olekin tiet jäässä?!? :whistle:

Kelien mukaan minäkin ajelen.
 
Fleur de la Cour
Mä olen aina ajellut ylinopeutta, hyvät renkaat ja hyvä auto ja taidokas kuski, ne oli mun mottoja.. nykyään pitää ajaa rajoitusten mukaan kun ei ole varaa luovuttaa korttia hyllylle uudestaan, seuraavasta menis taas ilman kyselyjä hyllylle kun on niin monta rikettä muistissa, olis jo kolmas vuoden sisään, joten on pitänyt opetella käyttäytymään.
 
kelin ja auton mukaan, yleensä en kyl alinopeutta aja jos ny ei näkyvyys niin huono, mut sillon yleensä kaikki ajaa hiljaa..

mulla vaikuttaa myös auto, mulla on käytössä 2 autoa joihin luotan, jos joutuu vieraalla autolla lähteen tai jostai kumman syystä oman isäni autolla joutuisin ajaan niin voisi olla aika hiljaista ajoa... omat autot tiedän mieten käyttäytyy, kiihtyy, renkaat, jne.. eli niihin luotan...

ja kyllä itseäki ärsyttää ne jotka 80 alueella ajaa hyvällä kelillä 40:ä... tai sit ne myös jotka liukkailla ajaa 150 ja ohittelee miten sattuu ja huomaa eivät täysin hallitse autoaan, miks ottaa turhiakaan riskejä??
 
riippuu kelistä, isommilla teillä 80-90, sit taas noilla lähi teillä 50-60 ku ei viittii heittää mutkaa suoraksi.... vaikka toki lujempaakin vois ajaa mut aina käy niin et mutkas tulee auto vastaan, ja yleensä väärällä puolella
 
kelien mukaan, kun on tuttu auto, niin aika hyvin osaa arvioida, kuin äkkiä sen saa pysähtyyn ja kuin se käyttäytyy eri tilanteissa.
Niin vaikka kelien mukaan, niin pääsääntösesti kyllä ihan niitten rajotustenki mukaan, minusta sellaiset ihmiset jotka esim. hyvällä kelillä köröttelevät sielä tien päällä aiheuttavat juuri niitä vaaratilanteita.. :kieh: :kieh:
Eilen pitkää matkaa ajellessa alko tympäseen körötellä 80 rajotuksella 60 ajelevan perässä ja ohi ei päässy, ku ei ollu turvallisia ohituspaikkoja ja muutama hoppuilia painu ohi aika tiukoissa tilanteissa :kieh: :kieh:
joten järjenkäyttö sallittu kaikilla :D
 
Kelien mukaan. ärsyttää tosi paljon ku ihmiset ajelevat esim kuuttakymppiä kaheksankympin alueella.. Ymmärrän jos paljon loskaa ym.. mutta kun hyvä tie niin kyllä rajoitusten mukaan kuuluu ajaa!! näin meillä.. Ja ne turvavälit, ni ei kerkee tapahtuu mitää jos edelläoleva rupee törttöilemään!!!!
 

Yhteistyössä