Kuinka monella on nyt kinkku uunissa? Miten paistat?

Me ostettiin vain tuollainen 2 kg kinkku, kun lähdetään heti joulunpyhien jälkeen viikoksi reissuun.

Paistan kinkun paistopussissa 110 asteen lämpötilassa, kunnes mittari näyttää 80 astetta. Siinä vaiheessa sammutan uunin ja annan kinkun olla vielä hetken uunissa, kunnes mittarissa on 83-85 astetta. Näin meillä kotona kinkku paistettiin.

Tällä hetkellä mittarissa 68 astetta.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Meillä on 6.2kg kinkku nyt uunissa,ei isompi siksi kun olemme aaton mutsilla.nyt mittarissa 77 astetta,pois otan kun mittari piippaa 84:ssä asteessa.

Pakko kyllä vähän maistaa jo tänään sitä,oon odottanu jo monta viikkoa että saan kinkkua :p
 
Kinkku on jo paistettu. On vähän yli 2 kg. ilman paistopussia uuniastiassa paistoin ja n 3 tuntia. Sinappilla ja korppujauhoilla kuorutin.
 
vierailija
Ei paistella kinkkua. Ostin lihakaupasta heidän itse paistamansa perinteisen joulukinkun valmiiksi siivutettuja joulukinkun siivuja, ne riittää meille. Kaikenlaisia muitakin lihoja on tarjolla.

Juuri otin taatelikakun uunista. Sitä ennen paistoin porkkana ja lanttulaatikot. Perunalaatikko on imeltymässä.
 
vierailija
Kinkku, vajaa 6 kg, paistui päivällä. Nyt on jäähtyneenä jääkaapissa, en jaksaisi yötä valvoa paistamassa. Paistopussissa paistoin ja ilman kuorrutusta syödään. Ylikypsää ja mureaa on.
 
vierailija
Meillä uunissa ja savukalkkuna jääkaapissa odottamassa huomista. Meillä on perinne, että kinkku paistetaan aina aattoyönä, aamulla sitten kuorutetaan ja nautiskellaan. Lämpötila kiertoilmauunissa 80 astetta ja kinkku valmis kun on 77 astetta sisälämpötila. Paistopussi käytössä.
 
vierailija
Kinkku ulkona vesiämpärissä likoamassa. 7kg. Aamulla uuniin, paistomittarin mukaan paistan. Meillä kaksi uunia joten toisessa voin sit paistaa laatikot (vihannekset kuorittu ja paloiteltu, perunasose imeltymässä). Me syödään kuudelta joten ehtii hyvin, vaikka huomenna on työpäiväkin.
 
vierailija
Kinkku, vajaa 6 kg, paistui päivällä. Nyt on jäähtyneenä jääkaapissa, en jaksaisi yötä valvoa paistamassa. Paistopussissa paistoin ja ilman kuorrutusta syödään. Ylikypsää ja mureaa on.
Minä kyllä meinaan tänäkin vuonna pistää yöksi uuniin. En minä ole ikinä valvonut sitä odotellessa. Aamulla on sitten kinkku valmis ja ihana tuoksu odottamassa.
 
Yksi työkaveri meni ja tilasi tuottajalta 15 kilon kinkun, kun oli sukulaisiakin enemmän tulossa joulunviettoon. Ainut pulma asiassa oli, että se ei mahtunut hänen uuniinsa. En tiedä löysikö hän sitten sopivan suurta uunia kinkullensa.
 

Yhteistyössä