kuinka moni antaa ja paljon...

marcon äiti
Menee aiheen vierestâ ; luin just sun profiilis ja huomasin ettâ miehesi on ranskalainen ja muutatte Ranskaan nyt keväâllä. Saako kysyâ minnepäin ? Olen itse nim. naimisissa myös ranskalaisen miehen kanssa, asunut tââllä jo vuosia. Ollaan Alsassissa me. :flower:
 
Joo! Nyt tosiaan ollaan täälä slovakiassa. Ranskaan muutto tulee kesäkuun lopussa mutta versailleen pariisiin mennään...Olis kuitenkin kiva vaihtaa mielipiteitä ja muutenkin ku olen asunut ranskassa vaan 3kk lapsen kanssa, hän oli 4kk kun muutettiin pois (nyt poika on jo 19kk) Olis kiva tietää kaikkia käytännön juttuja.
Laita emailis niin meilaillaan! :wave:
 
marcon äiti
joo, oikein mielellâân ! versailleen on meiltâ matkaa n. 550 km, ettâ ei meistâ ihan naapureita tullu !!
Mutta tossa toi meili, kirjoita ihan mielellâân ! ja kyllä muutkin saa jos haluaa .. ;)

a.pividori@wanadoo.fr :flower: :flower:
 
Meidän 2v. tyttö saisi katsoa arki-iltoina kakkosen lastenohjelmat, kun isovelikin katsoo, mutta ei ole kiinnostunut! Ehkä pari minuuttia saattaa istua katsomassa ja sitten ryhtyy touhuamaan jotain muuta. Isoveli (4v.) katsoo arki-iltaisin tunnin, ja lisäksi parina - kolmena päivänä viikossa jotain videolta.
 
marcon äiti
En vastannut eilen kysymykseen - meillâ poika 15kk kattoo aamulla piirrettyjâ, joskus myös meidân aikuisten ohjelmiakin seuraa jos katsotaan, ja uutiset myös. Mutta eniten tykkâä musiikki kanavasta siis jossa tulee musavideoita ! Heti nytkyy ja huojuu tahdissa :p
 
Eräs
Tyttömme 1,8 vuotta RAKASTAA PikkuKakkosta ! Kun laitamme telkan päälle, hän huutaa: Kakkoselle ! Sitten kun tunnusmusa alkaa, niin hän alkaa heilua ja hihkua ja katsoo sitten niin kauan kuin jaksaa eli noin 20 minuuttia, riippuen mitä ohjelmia siinä on. Kaikki piirrosjutut on hyviä ja etenkin MUUMIT, joita meillä on myös kirjoina ja lehdissä ja pehmoleluina. Toinen suosikki on Nalle Puh ja ostimme sitä videona, jos joskus ei tulekaan lastenohjelmia telkusta. Tyttömme osaa itse myös avata tv:n ja laittaa cd-levyn tai radion päälle ja hän on innoissaan jos jostain kuuluu musiikkia ! Meillä on yleensä iltaisin tv päällä ja lapsi leikkii siinä lattialla, jotkut mainokset hän katsoo tarkasti jos on hyvää musiikkia tai piirroshahmoja.
 
Miili harmaana
Mun 1 v 5 kk kattoo telkkaa ohimennen, ei vielä ohjelmat kiinnosta, eikä oo kiirettäkään. Katotaan itekin aika vähän telkkua. Eli jos mun lapsen telkankattomisen muuttaa ajaks niin ehkä 1 - 3 minuuttia päivässä ja sekin pienissä pätkissä.
 
Miskan äiskä
DVD:tä meillä ei ole ja lastenvideoitakin on vain muutama, mutta montakaan kertaa niitä ei ole tarkotuksella katottu. Lastenohjelmia kattellaan aika usein, mutta minä niitä enemmänkin katson tai kuuntelen, ei poika. Aamuteeveen Simo Taikurista Miska kyllä tykkää ja katsoo, mutta ennemminkin meillä luetaan kirjoja ja leikittän leluilla kun sisällä ollaan.
 
ei päivittäin, ehkä viikonloppusin laitan telkan päälle että saan siivottua huushollia, joskus iltaisin. 21 kk ei koskaan itse pyydä telkkaa päälle mutta saattaa joskus katsoa 3-vuotiaan isoveikan kanssa. yleensä ei jaksa kauaa kiinnostua ohjelmista.
 
Eipä sillä juuri kiinnosta, täyttää maaliskuussa 2v. Miten teillä lapset noin asettuu telkkarin eteen :) Meillä juostaan ympäriinsä ja touhutaan muuta.. kyllä mie olen yrittänyt tarjota la-aamuisin sille lastenohjelmia esim. sinisen talon nalle, mutta ei se mitään jaksa kattoa. Kenosta se tykkää :D
 

Yhteistyössä