kuinka monta joululahjaa ostatte lapsillenne ja minkäarvosta?

  • Viestiketjun aloittaja lahja
  • Ensimmäinen viesti
gg
meillä lahjat vaihtelee tosi paljon, poika 15 vuotta sai viimme jouluna 3000? uuden mopon, nuoremmat lapset sitten pienempää, tänä vuonna on keskimmäisen vuoro saada se kallis lahja haluaa huoneeseensa taulutelkkarin, muut saa jotain pientä, ens vuonna nuorimman vuoro saada kallista.




 
Tyttö 7v saa ainakin meikkilaukun,bratz auton,petshop jättitalon,tanssimaton, labyrinttipelin ja hannah montana tavaraa(pyyhe,pussilakanat,kyniä, kitara..mitä vaan löydän) Näihin menee ehkä250e. Tyttö 5v saa ainakin hello kitty pyyhkeen, hello kitty talon ja tarvikkeita,nukenrattaat, nuken, hello kitty tietokoneen, legoja,jonkin pelin ja jotain muuta vielä. Varmaan 250e menee näihinkin. Saadaan sukulaisilta pääasiassa rahaa kun eivät osaa ostaa leluja, tai sitten osataa jotain vaatelahjakortteja tms. Eli siksi ostetaan tuota lelupuolta enemmän itse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
mun mielestä on typerää että lapsella on 10 pakettia rivissä.Yks kaverin lapsi sai 35 lahjaa jouluaattona,miten pieni ihminen edes enää tietää millä leikkiä kun on noin hillittömästi tavaraa?Me ostetaan yksi lahja kummallekkin,pojalle scalextric sähköautorata,hinta 150-200e, ja 2 vuotiaalle keinuheppa,en tiedä mitä maksavat kun en oo vielä käyny kattoos.Sukulaisilta tod näk saavat jotain vaatepaketteja ja suklaata/karkkeja ja kummeilta kans,krääsää ja leluja oon kaikkia kieltäny ostamasta kun niitä on ilmankin ihan tarpeeksi.Mun mielestä kun ostaa yhden mieluisen lahjan niin siitä on enemmän iloa lapselle ja se jaksaa keskittyä siihen erilailla kuin jos kaikenmaailman tavaroita on olohuonen pullollaan.
Tuo on totta. Täytyy myöntää, että itse ole tuohon syylistynyt 4v ajan, liikaa paketteja olen laittanut. Muiltakin tulee paketteja ja lapste eivät ehdi ja jaksa paketteja aukoa :(

Tänä vuonna asiaan tulee muutos; pojat 4v ja 2v saavat meiltä pari lahjaa. Olen ostanut nyt pari peliä alesta ja cd-levyt. Kummalekin ostetaan jotkut lelut. Tuo keinuhevonne olisi kyllä kiva 2v.lle ja legot toki. 4v osaa jo itsekin jotain toivoa, ehkä legosarja tai jotain.
 
Kyl pojat 5--> pakettia meiltä saa.Sukulaiset ostelee vielä suht samanverran lisää. Vaatetta ei ostella ku niitä saa muilta ja muutenkin pitkin vuotta.Leluja ja pelejä,legoja ja xbox pelejä ostellaan ainakin.Samaten lasten leffoja.Varmaan 200e per mukelo menee rahaa.
 
3.5vee saa Legopaketin ja yhden tai kaksi kirjaa. 100e tällä kertaa. Raha ei ole se tärkein asia vaan että on sopiva lahja. On saanut synttärilahjaksi myös 200e duplopaketinkin. Mielummin isompi kokonaisuus kuin sekalainen valikoima kaikkea mahdollista.
 
1-3 lahjaa ja käytännöllistä, yleensä vaatteita tai kenkiä, tai jotain muuta, leluilla poika ei enää paljoo leiki ja ikää vasta 7 vuotta..
 
1-2 pakettia ostan ja käytän 20-30?. Pojalla ikää jouluna 2½ vuotta. Muilta tulee sitten myös paketteja, joten ihan mukavan määrän saa niitä aukoa.

Tuohon tavarapaljouden ahdistavuuteen... Miehen perheessä on tapana avata vuorotellen yksi lahja. Sillon jokainen lahja saa enemmän huomiota ja jää paremmin mieleen. Tykästyin tuohon tapaan, joten tulee jäämään osaksi meidänkin perheen jouluperinnettä.
 
Todennäköisesti ostan molemmille vain Ruskovillan kypärämyssyt ja lapaset. Paketteja saavat mummoilta ja kummeiltä kuitenkin, eikä alle 2v vielä kovin paljon ymmärrä joulupaketteja kaivata. Narut ja pakettien avaaminen on kivempaa kuin itse sisältö.

Ja kyllä, leluja meille ostetaan kun tarvitaan, mutta ei osteta jouluna vain siksi että on joulu, ja pitää olla paljon paketteja.
 
mää
ostan 1,5v yhden pienen lahajan,en halua totuttaa häntä tavarapaljouteen. Mummulle ja kummeille olen sanonut että vaatetta kiitos jos haluatte jotain ostaa mutta ei ole todellakaan pakko ostaa mitään:)...meillä on niin pieni kämppä etten halua tänne enään yhtään lisää roinaa.
 
minä
Meillä molemmat tytöt 4,5v ja 2,5v saavat yöpuku/tossu lahjan, vaatelahjan, tarvikelahjan (ainakin isommalle luistimet) ja lelulahjan. Ehkä vielä yhteisen isomman lelulahjan.

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä molemmat tytöt 4,5v ja 2,5v saavat yöpuku/tossu lahjan, vaatelahjan, tarvikelahjan (ainakin isommalle luistimet) ja lelulahjan. Ehkä vielä yhteisen isomman lelulahjan.
Lisään vielä, että rahaa menee yhteensä noihin noin 150?. Nyt on hankittuna pyjamat, tossut, toisen vaate, luistimet. Ja ovat maksaneet alle 50?.
 
Keittiönoita
Jouluna mun lapseni ovat 23 ja 18 v. Vanhempi vietää joulunsa Meksikossa, joten annan reissuun käyttörahaa 300 euroa. Lisäksi saa multa huivin sekä kelttikorun. Nuoremman lahjoista ei vielä mitään hajua. Katsotaan, onko hänellä lähempänä joulua jotain toivomuksia.
 

Yhteistyössä