Kuinka nopeasti raskaana km:n jälkeen

Hei!

Mulla km viikolla 47, eli 3,5 viikkoa sitten. Tein eilen raskaustestin (oli oireita mm. kova väsymys, finnit) ja näytti vahvaa plussaa. Voiko olla mahdollista vai olisiko hcg korkealla vielä km:n takia. Ensiviikolla vasta on lopputarkastus. Yhdyntää on siis harrastettu ilman ehkäisyä vajaa 2 viikkoa...mutta kyllä tuntuu että ei voisi olla mahdollista....

Onko teillä muilla kokemuksia tällaisista km:n jälkeen.

 
Minulla kohdunulkoinen reilu kuukausi sitten, hcg 2000. Toissapäivän mittauksessa raskaushormonia oli vieläkin veressä, hcg 3.
Sinullakin testi voi vielä reagoida menetettyyn raskauteen. Olen ymmärtänyt, että ovulaatiota ei tapahdu ennenkuin hcg on laskenut nollaan. Tuo hormonin lasku kylläkin on tosi yksilöllistä.

Onhan niitäkin juttuja, että uusi raskaus alkaa heti seuraavasta kierrosta.
Onnekas olet jos niin on käynyt! Että onnittelut siltä varalta :hug:
 
Raskaustesti voi näyttää plussaa keskenmenon jälkeen vaikka kuinka ja kauan. Yksi syy on se ettei kaikki raskausmateriaali ole poistunut kohdusta. Toivottavasti sulla ei näin.
Lopputarkastuksessa taitaa vasta selvitä asian todellinen laita, mutta muista tarkkailla oloasi. Jos on alavatsakipua, kuumetta tai oudon hajuista tai näköistä vuotoa, niin heti lääkäriin. Kohtutulehdus on ikävä seuraus ylimääräisestä tavarasta, mutta on onneksi antibiooteilla hoidettavissa..
 
Täytyy yrittää nyt saada tuo hcg:n mittaus kun on tuo lopputarkastus. Meillä (Espoo) on yleislääkärin luona tämä käynti ja (vaan) virtsasta raskaustesti tehdään. Tosin jos se on plussa vielä, niin sitten pitää päästä jatkotutkimuksiin.





 
Kyllä toi raskauski on ihan täysin mahollista,mulla kävi noin,ainut vaan,et siitä seuras toinen peräkkäinen km.Toivottavasti sulle ei käy näin,jos oot raskaana.Mulla hcg tippu liki normiks noin viikossa.Sit annettiin kropan levätä kierron ajan ja nyt tuolla vaunuissa tuhisee tulos...
 
Miulla nappasi heti seuraavista annetuista/mahdollisista kierroista. eli kuukuaden päästä km.sta olin taas raskaana j atoisella kerralla pidettiin sitten reilun kuukauden paussi vauva-ajatuksista ja yht'äkkiä tärppäsikin. Kätilön mukaan aikas hedelmällistä sorttiä siis :whistle: Nyt rv.16+1 :heart:
 
Täällä vähän sama juttu. Esikoista odotellaan ja raskaaksi tulin ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen, se meni kesken mutta nyt taas ensimmäisestä kierrosta menkkojen jälkeen positiivinen tulos. Onnea muillekin ja voimia! Varovaisin mielin mennään!
 
Hyvä, että joillakin tapahtuu nopeastikkin. Mulla eka keskenmeno -05, uusi raskaus vuoden kuluttua. Se oli kohdunulkoinen ja seuraava raskaus siitä vuoden päästä, se oli tuulimuna.
Joten ei se aina mene ihan suunnitelmien mukaan..
 
No niin, lopputarkastuksessa raskaustesti näytti plussaa. Nyt on sitten jatkotutkimukset edessä.

En tiedä olenko raskaana vai onko jotain jäänyt kohtuun. Lekurin mukaan ei ainakaan ole tulehdusta. Lähete on nyt polille ja siellä asia sitten selviää, tiedä sitten kauanko sinne joutuu odottaan.
 
Mulla tuli yhdet menkat km:n jälkeen, ja sit tulin raskaaksi seuraavasta kierrosta, eli tosi pian :). Km:n jälkeen testi oli negatiivinen siinä vaiheessa kun tein sen ennen jälkitarkistusta (n. 5-6 vkoa km:sta).
 
Hei!
Itselläni kävi näin... Tein positiivisen raskaustestin lokakuun alussa ja samana päivä alkoi sitten kova vuoto hyytymineen yms. Eli keskenmeno. Pari kuukautta meni ilman mitään vuotoja tai oireita ja joulukuun alussa tein taasen positiivisen testin (tai siis 3kpl :D ) ja raskaus varmistettiin vielä labrassa virtsakokeella. Tästä meni 5 päivää ja taas vuotoa, niukkaa kirkasta verta ja pieniä hyytymiä. Sain ajan yksityiselle ultraan viikonpäästä vuodon alkamisesta. Ultrassa kohdusta ei löytynyt yhtikäs mitään, siisti ja puhdas sanoi lääkäri. Vasemmassa munatorvessa kuitenkin oli "jotain" ja lääkäri passitti jatkotukimuksiin naistentautien polille. Polilla labroissa HCG alle viiden ja CRP hieman koholla, reilu 20. Ei aristuksia eikä kipuja kohdussa, ei outoja vuotoja tms. Mitään kohdun ulkoiseen ei ollut viitteita ja ykstyisen lääkärin löytämä "jotain" ei ollut mitään... Lääkäri vain totesi, että en ole ollut edes raskaana, paitsi tietysti silloin lokakuussa, jolloin ollut km. CRP:tä tarkkailtiin viikko pari ja kun ei lakanut laskemaan, niin aloitin antibioottikuurin lievään kohtutulehdukseen. Muita oireita ei ole ollut kun tuo kohonnut CRP.
Itse tässä pähkäillyt ja tullut siihen tulokseen, että silloin lokakuun km:ssä kohtuun jäänyt "tavaraa" joka on tullut ulos joulukuussa. Ja tämä tietty aiheuttanut väärän positiivisen tuloksen raskaustestiin ja myös tuon tulehduksen. Nyt sitten odotellaan kuukautisia, joista ei vielä mitään merkkiä. Tuosta viimeisestä vuodosta huomenna kulunut 30 päivää... Ja kuinka edes pystyy laskemaan kiertopäivät, jos tuo vuoto ei ole ollut normaali kuukautisvuoto?? :/ Fyysistä keskenmenoa ei joulukuussa ollut, mutta henkinen kylläkin. Olin niin raskaana. Mutta mistäs tuollastakaan olisi voinut epäillä.
 
Hei! Olen itse pohtinut samaa asiaa, että kuinkahan nopeasti voisi raskautua uudelleen.sain joulukuun 2 pvä keskenmenon silloin oli sunnuntai yö. silloin oli rv 12+1.sain edellisellä viikolla rv 11+4 tietää np ultras että kaikki ei ollutkaan hyvin,sillä sikiö oli kuollut. nyt ollaan sen jälkeen yritetty koko ajan ja nyt tuli torstaina jo ekat menkatki, tosin ei ne niin runsaat tunnu olevan kuin aikaisemmin. 3 pvä vuosi reilusti ja nyt neljäntenä päivänä jo vähemmän. raskaustestin tein viikko sitten ja näytti negaa ja jälkitarkastuksessa eivät edes tarkastaneet, koska mul tuli menkat ja raskaustesti näytti negaa nii ei ne sit tehny mitään. mulle ei tehty kaavintaa, sillä tyhjennys alkoi rajusti ja kun jouduin kovien kipujen ja todella runsaan vuodon takia lähtemään ambulanssilla sairaalaan, niin totesivat että sikiö oli jo tullut pois,runsaasti oli raskausmateriaalia vielä syntymässässä joten sain muutaman pillerin jotka käynnistävät synnytykset mutta eipä niistä ollut kamalasti enää apua sillä kun pääsin sieltä kotiin niin sanoivat ettei ole enää paljon mitään materiaalia,että loput pitäs tulla vielä lähiaikoina pois,ja tulihan ne.. eli mulle kävi todella hyvä tuuri että ei tarvinnut kaapia, sillä se olis tarvinnu tehdä ellei se itse olis lähteny tulee sieltä pois. nyt on asiasta aikaa 5 viikkoa ja toivoisin niin raskautuvani uudelleen. onhan mulla kaikkia pelkoja jos nyt ei lasta kuuluisikaan. yritettiin nyt muutama kuukausi ja tärppäsi. lopetin ehkäisyn maaliskuun lopussa ja meillä oli kaukosuhde heinäkuuhun saakka. sitten mulla tärppäsi syyskuun kierrossa ja joulukuun alussa keskenmeno. otan osaa myös kaikkien niiden menetykseen, jotka ovat myös joutuneet keskenmenon kokemaan. minni07 olisi kiva kuulla että miten tuo sinun asiasi on edennyt. toivottavasti hyvin ! :) toivon minnille voimia ja odottelen täällä vastauksia miten minnillä menee ja myös miten muilla menee !halauksia kaikille!
 
enkä mitenkään tarkoittanut pahalla kun sanoin että mulla kävi hyvä tuuri kun ei tarvinnu kaapia, tarkoitin vain sitä että olin onnellinen että minulla tuli luonnostaan tämä kesken.tsemppiä kaikille!
 
Heips!

No naistenpolila ei kuulunut mitään, joten soittelin perään ja nyt sen jälkeen otettu kaksi verikoetta (pariviikkoa väliä ) joissa hcg arvo selvästi toisessa laskenut, eli oli viimeksi 47,6 (viikko sitten), joten laskua on ja raskaana siis en ole. Ihmeellistä pientä rusehtavaa vuotoa ollut ja nyt tänään kirkasta...ei kauheesti kuitenkaan (vielä ). Polilta sanoivat, että voi kestää joskus kauankin kun hcg poistuu elimistöstä. Vielä on parinviikon päästä verikoe.

Mulla tulee siis km:stä kohta kaksikuukautta ja menkkoja odotellaan...on tää melko kauan kestänyt, että pääsis takaisin kiertoon.
 
sori että vastaan vasta nyt. joo mä olin viikol 12+1 ja sikiö oli 8+6 viikkoisen kokoinen. eli mulle kävi melkein samoin kuin sulle minni. hirveää oli kun koko ajan tunsin et joku pieles ja vasta viikol 11+4 pääsin ultraan jossa tämä kauhea asia todettiin :(
 
Mulla rupesi tietyt raskausoireet häviämään esim. rintojen arkuus ja sitten sitä rupesi miettimään, että kuinkahan asiat on, ja tuli tunne että kaikki ei ok, mutta laskin sen raskauden piikkin ikäänkuin normaalina asiana. No sitten kun pienenä vuotona alkoi niin melkein jo sitten arvasinkin.

No nyt jotain positiivistakin...mulla oli tässä viikonloppuna tasan varmaan ovis, ovistestikin näytti plussaa (niitä menkkoja kun ei siis ole kuulunut), joten viettelin miehen että päästäisiin taas eteenpäin, homma tietty kivaa oli ovis tai ei. Voi olla, että olisi pitänyt odottaa kun reilun viikon päästä taas hcg:n mittaus...mutta mutta nyt ei vaan malta.

Tsemppiä teillekin Tanju ja muille kans.
 

Yhteistyössä