Kuinka nopeasti teillä on kielilävistys parantunut?

Päivä tai kaks...Hyvin yksilöllistä, itsellä meni 3päivää ja sit ihan normaalia arkea, paitsi että syömistä varoin viikon vaikka kipuja ei juuri tuntunut!!
Osa kavereista on jo samana päivänä käynyt mäkkärissä, joten ei voi sanoa kauan siinä parannellessa sit meneekään...
Mut ei se oo paha ollenkaan, hae ihmeessä!
Mulla on ollut jo 10vuotta ja en oo katunut päivääkään =)
 
hei !
Alkuperäinen kirjoittaja Zikku:
Voin kertoo että tää on tuskallisin kokemus mun elämässäni tähän asti! otin eilen14.4. kielilävistyksen. Se sattui ihan stanasti! Tuntu siltä ku joku olis leikannu veitsellä kieltä irti. Ja nyt kieli on todella turvonnu ja kielen alla ikenessä on hirvee patti mitä pallo hiertää koko ajan :S puhuminen sattuu, nieleminen sattuu, syöminen sattuu kaikki sattuu :S jos olisin tienny tän tuskan niin en olis kyllä ottanu! hirveetä. oon varmaa ainut ihminen maailmas joka on ottanu kielilävärin ja tuntee näin hirveetä tuskaa :D no mut ehkä tää nyt on sitä "kauneudesta täytyy kärsiä" aikaa :D Pahinta on että rakastan ruokaa yli kaiken ! Joten väkisin olen tänään pizzaa syönyt :D toivotaan että tää menis nopeesti ohi ja voisin vielä joskus olla ilonen että tän tuskan koin :D
En kyllä ihan heti menis pizzaa syömään.. se on kuumaa ja mausteista :eek: korun paranemis aikana n.2vk ei ole myöskään hyväksi syödä maitotuotteita missä mm. paljon eläinrasvoja jotka jäävät kielen päälle ja pinttyvät koruun kiinni.. voivat aiheuttaa tulehduksen. Eli kannattaa varata pakastimeen paljon jää paloja jotka laskevat turvotusta ja kylmää vettä joka pitää neste tasapainon kunnossa. Kannattaa ostaa esim. mustikkakeittoa ja syödä sitä kylmänä :) kiinteää ruokaa vasta sitten kun koru sallii !
 
lävistetty =)
Hei! monet varmaan pohtivat ennen kielikorun ottamista että "sattuuko se, mitä sen jälkeen, mitä teen?"

1. Otat ensin selvää kielikorun paranemis ajasta, hinnasta, hyvästä lävistäjästä, riskeistä, mahdollisista tulehduksista, HOIDOSTA!

2. Ostat valmiiksi: Suunhuuhtelu ainetta esim. Oral-b, Paroex (ei saa olla alkoholia!) uuden hammasharjan, kylmiä keittoja, varaat jääpaloja pakastimeen ja muuta tarpeellista.

3.. menet ottamaan kielilävistyksen: sinun on oltava 16-18v riippuen paikasta, olet varma että haluat sen ja olet valmis kestämään kivut, turvotukset jne (riippuu paljon ihmisestä mitkä oireet!)

4. Älä jännitä ottaessasi sitä, pysy rentona niin sattuu huomattavasti vähemmän! muista kysyä lävistäjältäsi kaikki mahdolliset asiat ja kysymykset jotka askarruttavat ja kuuntele tarkasti hoito-ohjeet.

5. onnea vain :) minulla itselläni kieli ei turvonnut kuin ehkä 0,5cm :) ja ei oo ollut kipeäkään kun olen hoitanut hyvin !
 
urpo
Alkuperäinen kirjoittaja Zikku:
Voin kertoo että tää on tuskallisin kokemus mun elämässäni tähän asti! otin eilen14.4. kielilävistyksen. Se sattui ihan stanasti! Tuntu siltä ku joku olis leikannu veitsellä kieltä irti. Ja nyt kieli on todella turvonnu ja kielen alla ikenessä on hirvee patti mitä pallo hiertää koko ajan :S puhuminen sattuu, nieleminen sattuu, syöminen sattuu kaikki sattuu :S jos olisin tienny tän tuskan niin en olis kyllä ottanu! hirveetä. oon varmaa ainut ihminen maailmas joka on ottanu kielilävärin ja tuntee näin hirveetä tuskaa :D no mut ehkä tää nyt on sitä "kauneudesta täytyy kärsiä" aikaa :D Pahinta on että rakastan ruokaa yli kaiken ! Joten väkisin olen tänään pizzaa syönyt :D toivotaan että tää menis nopeesti ohi ja voisin vielä joskus olla ilonen että tän tuskan koin :D
Mitä kaunista on kielilävistyksessä?
Se ei edes näy, vai kuljetko kielipitkällä?
Etkö ole ikinä purrut vahingossa kieleesi, kun et tiennyt, että kielessä on hurjasti tuntoa?
 
kk
Kaks edellistä tais mennä aiheen ohi.

Eilen kävin uudestaan laittamassa itselle korun takaisin, ku edellisen jouduin terveydellisistä syistä ottamaan pois. Ekan laitto ei sattunu, eikä myöhemmin ollut kipeä myöhemmin, mutta turvoksissa oli. Puheeseen ei vaikuttanut yhtään, mutta syönti oli vaikeaa. Turvotus kesti n.5 päivää. Pahimillaan oli pari ekaa päivää.

Nyt uusi koru ollu vuorokauden. Laitto sattu aivan pe*keleesti! ja oli aivan hirveän kipeä koko päivän. Puhua en pystynyt, ilman että kipeää olisi käyny. Myöskään puheesta ei mitään selvää saanut. Tänään puhe suht normaalia, s tai r voi olla hieman vaikeampi sanoa.
 
Kipis
Seuraava päivä ottamisen jälkeen oli van tosi turvoksissa, puhumisesta ei meinannut tulla mitään, mutta oikein hyvä oli jo viikon päästä ottamisesta. Missään vaiheessa ei sattunut.
 
ööh.. mulla tais kestää se noin viis päivää se pahin turvotus..aamuisin oli eniten turvoksissa ja päivän mittaa laski.. mitä vähemmän puhu päivän aikana,sitä vähemmän kipee se oli illalla :D mut siis viikossa oli jo parantunut kunnolla =) puhuminen ei tuottanu hankaluuksia muuten kun että kesti totutella siihen koruun..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vac:
sais kyllä parantua siinä viim. 4 päivän sisään, eilen otin ja nyt turvonnu n. 0.4cm, torstaina pitäis ruisrockiin lähteä.. tuli ehkä vähä huonoon aikaan otettua?
ehkä? koska ei sais juoda alkoholia siihen ainakaan 3 viikkoon. tai kirkkaita kyllä saa,joten niitä sitten? :D

 
:)
Itse otin kielikorun viime ma ja vieläkin on vähä kipee toi kieli. Ainut ongelma on, että iski enterorokko samaan aikaa ja nyt on suu täynnä kipeitä rakkuloita. Maito ainut mikä lievittää rakkuloiden aiheuttamaa kipua mut en tiedä kauan mun pitäs nyt välttää sen juomista ku tosta läväristä on vasta n. viikko. Osaako kukaa kertoa?? Syöminen muuten onnistuu kun osaa jo korua varoa syödessään :)
 
"tyttö92"
itse otin tänään 16.12 kielilävärin ja eniten sattui se kun se puristi pihdeillä kielen tunnottomaks ja leikkas jotain irti.. kieli vääntyili ja kääntyili ja mulla on hirveän kipeä suu ja koko pään ja kasvojen seutua aristaa.. kielen pää on ihan tunnoton ja lävärin viereen tuli hirveä mustelma : D toivotaan että paranee pian. tää iso pallokoru+tappi on ihan sieltä ja syvältä....
 
Kolme viikkoa meni itellä kaikenkaikkiaan, vaikeaa oli puhua ainoastaan pari päivää. Jos viikonloppu vapaata, ota vaikkapa perjantaina niin maanantaina pitäisi puheen jotenkuten sujua.

Ensimmäisten päivien aikana kielen kyllä pitäisi levätä eli suu suppuun jollei tärkeää sanottavaa ole. :)
 
[QUOTE="tyttö92";22684609]itse otin tänään 16.12 kielilävärin ja eniten sattui se kun se puristi pihdeillä kielen tunnottomaks ja leikkas jotain irti.. kieli vääntyili ja kääntyili ja mulla on hirveän kipeä suu ja koko pään ja kasvojen seutua aristaa.. kielen pää on ihan tunnoton ja lävärin viereen tuli hirveä mustelma : D toivotaan että paranee pian. tää iso pallokoru+tappi on ihan sieltä ja syvältä....[/QUOTE]

Kuulostaa siltä, ettei lävistäjä ihan osannut hommaansa. Osunut kai suoneen jos iso hematooma on.
Myös tunnottomuus kuulostaa oudolta, jos ei turvotuksen hälvennettyä tunto ole vielä palannut, olisin todella huolissani.
 
Viimeksi muokattu:
"moi"
Nii eilen otin kielilävistyksen. teko ei sattunu, vaikka jännitin jonku verran. eilen illal oli kieli aikas kipee ja vähä turvonnu. Nyt tää on jonku verran arka ja tuolt kielen alapuolelta kipee. ja turvonnu melkee tapin kokoseks. Igoris otin. Äiti oli mukaan ku oon 14 vuotias nii ilman huoltajaa ne ei siel vissii tee. toivottavast maanantain tää ois jo sillee et pystyisin ees vähä selvemmin puhuu ku on kouluu. kotii tuskin saan tän takia jäädä.
 
Mul on ollu monta vuotta jo koru. silloin,kun sen otin niin ei sattunut yhtään ja ei turvonnutkaan ollenkaan.Samana päivänä söin jo pihviä ja puhuminenkin on ollut ihan samnalaista koko ajan =)
Kävin jo seuraavana päivänä liikkeessä,et olis vaihtanut pienemmän tapin siihen,kun oli se pitkä tappi niin hankala,mut ei voinut vaihtaa,kun vasta 2viikon päästä kuulemma.Tosin vaihdoin sen sit itte kotona.
Niin ja siis se laittajakin ihmetteli,kun ei ole yhtän turvonnut =)
Oon joskus kuullut,et kieles on kohta mis ei oo tuntoo ja siihen kun osuu,niin on hyvä tuuri =)
 
"Krisse"
Mitenköhän vaikuttaa kitalaessa oleva muoviläpyskä kielilävistykseen? Meinaan siis, kun mulla on hammasraudat, ja kitalaessa niiden yksi osa. Kannattaisikko oottaa, että raudat otetaan pois ennen, kun meen lävistäjälle? Oon tässä suunnitellu kielikorua kans tosi pitkään :)
 
jeboooou
Itelläni on kielilävistys ollu nyt 4 päivää.Laitto ei sattunu eikä turvonnutkaan paljoo :) Tosin syöminen on vieläkin hankalaa,ja kielen alapuolelle sattuu ku se alapallo hinkkaa kokoaja sinne ikeniin .. mut yhtään en kadu että kielilävistyksen otin,vaikka elinkin pelkällä piltillä ja mustikkakeitolla 3päivää :D SUOSITTELEN !

PS. mulla ainakin autto ku puristin kaverin kädestä samaan aikaan kun otin sen lävistyksen :)
 
åpoi
[QUOTE="Krisse";22943322]Mitenköhän vaikuttaa kitalaessa oleva muoviläpyskä kielilävistykseen? Meinaan siis, kun mulla on hammasraudat, ja kitalaessa niiden yksi osa. Kannattaisikko oottaa, että raudat otetaan pois ennen, kun meen lävistäjälle? Oon tässä suunnitellu kielikorua kans tosi pitkään :)[/QUOTE]

no voi jessus teidän kanssanne..
 
tttaru
otin kielilävistyksen keskiviikkona eli 2.2 lävistäminen ei sattunu paljoakaan vähä vaa nipisti (=
tää on turvonnu aika paljon ja en pysty syömää oikee mitää s:
mulla on lisäks alahuulessa labretti, mut voin sanoo et kieli ei satu läheskää niin paljoo ku labretti !
lävistämössäkin se lävistäjä sano, et kieli on kivuttomin lävistys (-:
 

Yhteistyössä