Kuinka nuorena lapsi voi oikeasti olla (päivä)kuiva?

  • Viestiketjun aloittaja ajatuksia?
  • Ensimmäinen viesti
Meillä
poikaa kokeilin myös pitää vaipatta samanikäisenä,siis n1v8-9kk...poika hermostui niin ettei vähään aikaan potalla käynytkään,käytettiin sit vaippaa.N.2½v oppi ihan itestään täyskuivaksi,samantien yövaipatkin jäivät pois.Kertisvaippoja käytettiin.
Tytöllä oli kestovaipat,n.1½vee aloin jättää niistä sen kuivaliinan pois ja 1v9kk oli päiväkuiva.
 
3/4
Meillä siis neljä lasta, vanhin tyttö 7v ja kolme poikaa 6v, 4v ja 2v4kk. Kolme näistä ovat olleet kaksivuotissynttäreiden seutuun täysin kuivia, mutta tuo meidän nelivuotias pissaa edelleen ainakin kerran viikkoon sänkyyn. Vaippa jätettiin vasta kesällä pois mahataudin yhteydessä, oli vissiin vähän kuivunut kun ei yöllä pissattanutkaan. Sen jälkeen on yleensä käynyt vessassa yöllä, mutta tosiaan paljon enemmän vahinkoja kun muilla. Kaikista vähiten on tuo nuorimmainen tehnyt sänkyyn: yhden kerran viiden kk:n aikana!
 
Äitini on kertonut, että minä olin reilun vuoden, kun perhepäivähoitajani antoi vaipat äidilleni kotiin vietäväksi- Sitä en tiedä, kuinka usein hän sitten joutui minua potalla käyttämään.

Meidän kolmonen (tyttö nyt 2v8kk) oli 1,5v,kun päivävaippa jäi pois ja osasi itse mennä vessaan (pöntölle) ja 1v8kk, kun yövaippa otettiin pois ja vahinkoja ei ole sattunut kertaakaan.

Esikoinen oli 2v, kun päivävaippa jäi pois ja kakkonen lähemmäs 3v. Yövaippa taas lähti esikoiselta vasta 3,5-vuotiaana ja kakkoselta samantien, kuin päivävaippakin. Esikoiselle sattui yövahinkoja aika paljon.

Meillä ei ole ikinä pottailtu.
 

Yhteistyössä