Kuinka paljon lapsen piirteet muuttuvat ensimmäisen vuoden aikana

  • Viestiketjun aloittaja Amanda
  • Ensimmäinen viesti
Amanda
Joku kyseli tuota toisessa ketjussa. Itselläni on kuusi viikkoinen vauva ja kiinnostaisi myös tietää kuinka paljon vauvan piirteet muuttuvat ensimmäisen vuoden aikana. Voiko esimerkiksi silmien malli oleellisesti muuttua syntymän jälkeen ensimmäiseen ikävuoteen mennessä?
 
Enpä tiedä oleellisesta mutta kyllä se lapsi muuttuu ulkonäöltään. Kumma juttu mutta minusta meidän lapsi on aina ollut kaunis ja silti hän muuttuu kauniimmaksi joka päivä :) Ymmärtääkseni poskipäät ja suuremmat vivahteet tulevat vasta esiin joskus 12 vuotiaana.. Silmien mallista en tiedä. Niin ja jos vertaan kuvia alussa ja nyt kun muksu on 10kk niin on siinä aika huikea ero :)
 
Kyllä mun paaperon piirteet muuttu eka vuoden aikana ja paljon. Tietty esim. huulet on ihan samanlaiset ku ennenkin ja kyl musta silmien malliki on jotensakin sama, mut kun ne kasvot on niiiiin paljon isommat ku sillon ku oli vaan pieni käärö sylissä... :) Jotain samaa, mutta paljon muutoksia. Ja kaupan päälle oma tahto ja eka uhma :D
 
no eka 2-3kk vauva muuttuu eniten, kasvojen mittasuhteet muuttuu ja pyöristyy, nenä muuttuu suhteessa pienemmäksi ja silmien turvotus, silmäpussit laskee. 5-12 kk muutosta on jo huomattavasti vähemmän, vauvan lähdettyä liikkeelle alkaa taas vähän hoikistua, pulskimmillaan vauva on juuri ennen liikkeellelähtöä, kun syö jo kiinteitä.
 
Meidän pojalla on ihan samanlaiset siniset leipälautaset nuo silmät kun syntyissäänkin oli :heart: Ripset on tummuneet ja kasvaneet pituutta.
Mutta kauheastihhan tuo on vuoteen muuttunut,kun niin kauheasti on kasvanut muru =)
 
Amanda
Sanotaan että vauva muistuttaa aina aluksi isäänsä. Pitääkö paikkansa? Kuinka paljon silmien koko muuttuu suhteessa kasvoihin kun kehittyy tuosta kuusiviikkoisesta? Ovatko tämän ikäisen silmät yleensä vielä jotenkin pienemmät kun ihmiset väittävät että lapsellani on niin suuret silmät...ei mielestäni mitenkään erityisen suuret.
 
juu
meillä ainakin vauvoilla silmät muuttuneet paljon, olleet sellaisia "tihrusilmiä" syntyessään, ripsiä ei juuri ollenkaan, ja nyt 2v ja 3.5v molemmilla kauniit suuret siniset silmät ja pitkät ripset joita ihastellaan :)
 
rapu
Todella paljon muuttuu.
Olen hämmästellytkin että tosiaanko tuo puolivuotias on sama ihminen näissä 1,5v kuvissa ?
Pojalla oli syntyessään ja vauvana aivan kirkkaan siniset silmät, kovasti ihmetystä herättävät, mutta ei ne enää ole sellaiset vaan ihan tavallisen siniset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amanda:
Niin, ja muuttuuko silmien väri? Missä iässä?
kyllä ne saattaa haalistua paljonkin. Luulisin siinä 3-4 vuotiaana viimeistään on oman väriset sitten.
Mut kyllä oon huomannut että mun lapsen silmät ovat jo haalistuneet paljon, ensin oli tummansiniset ja nyt siniset.

lapsi siis 1v.
 
emmi
Jos mä mietin mun kummilapsia (omia ei vielä ole), niin kyllä ovat kovasti kasvoiltaan muuttuneet ensimmäisen vuoden aikana. En osaa sanoa ovatko juuri yksittäiset kohadat esim. silmät muuttuneet paljon mutta yleisilme siis muuttunut.. Esim. toinen oli melkoinen sammakon poika ristiäisissään, mutta nyt on oikein hauskan näköinen&sopusuhtainen vesseli..
 
Maria
Olin synnytyksen jälkeen jotenkin pettynyt kun vauvani olikin niin ruma...turvoksissa ja näppylöillä. Jo ensimmäisten viikkojen aikana kuitenkin muutos oli silminnähtävää. Tuntui kuin hän olisi ollut joka päivä eri näköinen. Vauvoilla on myös miljoona eri ilmettä. Kun katsoo valokuvia, ei uskoisi että samasta tyypistä on kysymys.
 
Maria
Alkuperäinen kirjoittaja kauniit lapset:
Siis kaikki tulee isommasti kauniimmaksi tai rumemmaksi? Näin se on, rumuus tai kunes korostuu
En oikein allekirjoita tuota. Mielestäni piirteet muuttuu ja jalostuu. Rumasta voi tulla kaunis kun naama "oikenee", silmät tulevat enemmän esiin ja luomet vetäytyvät. Vai mitä mieltä muut ovat?
 
Iina
Meidän vauvalla kulmakarvat ovat niin vaaleat ettei niitä näy ollenkaan. Missä iässä kulmakarvat tulevat näkyviin? Tummuvatko vaaleat kulmakarvat ekan vuoden aikana? Entä ripset?
 

Yhteistyössä