Kuinka paljon teillä miehet pystyvät töiden lomassa osallistumaan esim neuvolakäynteihin...?

  • Viestiketjun aloittaja "henni"
  • Ensimmäinen viesti
"henni"
Mitä työtä teidän miehet tekevät?
Kuinka paljon työpaikka joustaa, että mies pääsee mukaan ultriin, neuvoloihin jne?
Moneenko yleensä työpäivät kestää?

Meillä on hyvin eri käsitys miehen kanssa asiasta..
Meillä mies pääsee aina välillä mukaan, mutta vastapainoksi voi olla viikonkin työreissuja.
Toimistoviikoilla on kotona n.klo 17.
Di paperialalla
 
Kolmen kanssa
No ei kyllä töistä ole vapaita edes koittanut pyytää, työmatkat saattaa olla pitkiäkin ja neuvola-ajat miten sattuu ja neuvoloissa usein mies sivuutetaan ihan tyystin. On siis sen verran esikoisen kohdalla kokeiltu.
 
"Milla"
Ultriin järjesti työajat niin, että pääsi. Neuvolaan en edes ole häntä pyytänyt. Olen kyllä kertonut aina kuulumiset. Näin on toimittu kaikkien kolmen kohdalla.
 
"jenni"
Ultriin pääsi hyvin, raskausajan neuvolaan en edes pyytänyt tulemaan. Turha olisi ollut matkustaa tunti suuntaansa katsomaan, kun mun verenpainetta mitataan ja vauvan sydänäänet kuunnellaan. Leikki-ikäisiä lapsia on sitten vienyt neuvolaan se kumman työt paremmin joustaa, yleensä mies.
 
"Veera"
Ekassa raskaudessa käytiin joniinverran yhdessä, miehellä likuva työaika niin meni sitten myöhemmin töihin ja teki tunnit sisään. Ultrissa kävi kyllä muissakin raskauksissa. Nykysin käyttää lapsia neuvolassa melkein yhtäpaljon kuin minäkin,se kumoi helpommin työstä pääsee vie lapsen.
 
V.ieras
No äitiysneuvoloissa ei käynyt kertaakaan. Mun mielestä sille ei ollut mitään tarvetta.
Ultrissa oli jokaisessa mukana ja lasten neuvolakäynteihin osallistuu mikäli vaan pyydän mukaan.
Kuljetusalalla, työnantajana oma isänsä =) työpäivät loppuu klo 12-20, riippuen paljonko tavaraa on toimitettavana.
 
"henni"
Kiitän vastauksista :) ja toivon lisää!
Meillä kun on viime aikoina ollut kovastikin puhetta siitä kuinka paljon miehet pystyvät halutessaan osallistumaan lapsen pakollisiin asioihin. Muut miehet eivät kuullemma pysty.
 
kamut
Meillä mies ollut työtön kaksi vuotta, itse töissä. Minä varaan neuvolat ja vien lapset sinne, pyydän kys. ajan töistä vapaaksi, siis vuoron silleen et pääsen. Ajat merkkaan keittiön seinäkalenteriin heti kun ne saan. Mies ei ole päässyt kertaakaan mukaan, ollut jotain muuta hänellä silloin. Välillä ollut hankalaa kun toinen sisarus meinaa häiritä sitä jolla se neuvola-aika on, mut yleensä on odoteltu huoneen ulkopuolella, ei siitä muuten mitään tulis. Kyseessä 3-6 -vuotiaat. Lapset myös kokopäiväisesti päivähoidossa.

Täytyy kyl sanoa, että kun lapset oli vauvoja tai 1-2v. niin mieskin oli neuvolakäynneillä mukana, ajat varattiin aina silleen et hän töiltään pääsi mukaan.
 
"ZZZ"
Äitiysneuvolassa ei kertaakaan (4 raskautta ja 4 lasta), ultrassa 1 kerta/ raskaus, lapsen syntymän jälkeen ekalla neuvoläkäynnillä oli vissiin joka kerta mukana, kun oli isyyslomalla, muutoin vauva-aikana minä hoidin neuvolat, leikki-ikäisenä hoiti se kumman työvuoroihin sopi (minä enemmän)
 
"Nippe"
Mies on yrittäjä, kulttuurialalla. Työpäivät hyvinkin vaihtelevia asiakasbookauksien mukaan. Tekee 3-16 h/pv. Mutta sanotaan nyt, että "tyypillinen" työpäivä on klo 12-21. On ollut mulla mukana jokaisessa äitiysneuvolassa, synnytysvalmennuksessa, ultrassa, muissa sairaalakäynneissä, yms. Ei ehkä yleensä mitenkään innosta pinkeänä. :D Yleensä todennut neuvolakäyntien jälkeen, että hänelle tylsä reissu, kun jauhettu samoja asioita, eikä tietysti neuvolatädit yleensä pahemmin isän kanssa juttelekaan muutamaa kohteliaisuuskysymystä lukuunottamatta.

Tulee kuitenkin aina mukaan, koska minulle asia on ollut tärkeä (ensimmäinen lapsi) ja mies pystyy yrittäjänä suht paljon vaikuttamaan töidensä aikatauluihin.
 
Eka raskaus: kävi ekalla äitiysnlakäynnillä ja niskapoimu- ja rakenneultrissa. Ja yhdellä synnytsvalmennuskäynnillä (kävin itsekin vain siinä yhdessä.. niitä tai olla joku 4 kpl yhteensä eri teemoilla..)
Toinen raskaus: kävi niskapoimu-ultrassa ja yritti päästä rakenneultraan, mutta penkkariajelut tukkivat tiet ja ukko jäi jumiin ruuhkaan...
Lapsen neuvolat, puheterapiat yms.: mies ei ole joutunut olemaan näiden takia pois. Mun työ joustaa sata kertaa helpommin, joten minä hoidan.. Mulla siis vuorotyö ja miehellä päivätyö (tosin liukuva työaika).
 
Minä olen hoitanut neuvolat,hammashoitolat,lääkärikäynnit yms sillä ajalla kun olin kotona,nyt kun olen työelämässä taas niin mies hoitaa yleensä ko asiat,hänen työnsä on joustavampi sellaisiin.
 
"minna"
Mun kotona ollessa mies ei kyllä ottanut töistä vapaata neuvolan takia. Nyt kun ollaan molemmat töissä, Se järjestää työn puolesta vapaan, jolla Se Se sinä päivänä onnistuu helpoiten. Mun mielestä siellä neuvolassa ei niin ihmeitä tapahdu, että sinne yhdessä lähdettäisiin.
 
"tttttt"
Äitiysneuvoloissa ei aina ollut mukana, muutamia kertoja kuitenkin. Ultrissa aina. Lasteneuvoloissa ollaan käyty 50-50. Kummalle paremmin sopii. Sama pätee hammastarkastuksiin, vasu-keskusteluihin ymym.

itse työskentelen paperiteollisuudessa ja voin ap väittää että miehesi kyllä pystyy järjestämään vapaata muutamiksi tunneiksi... kysyppä mieheltäsi, kummassa pestissä hän haluaa Oikeasti olla korvaamaton. Työntekijänä vaiko kenties isänä. Valitettavast jotkut miehet valitsee tuon työn. Se ei tarkoita että olisi mitenkää "läpimätä". Tuohonhan vielä joku vuosikymmen kasvatettiin pojat. Että hänen tärkein tehtävä on tuottaa rahaa perheelle ja luoda ura joka on vahvalla pohjalla. Tuosta jäykkyydestä toivon mukaan aika ajaa hiljalleen ohi. Siinä missä isälle annetaan enemmän vastuuta perheestä, äidit ottaa vastuuta perheen taloudellisesta kantokyvystä.
 
"meh"
Kolme lasta. Mies käynyt jokaisen raskausajan ultrat, mutta ei kertakaan äitiysneuvolassa. En kyllä häntä sinne olisi kaivanutkaan, koin sen jotenkin henkilökohtaiseksi asiaksi. Ja tylsähän hänellä siellä olisi ollut..
VAuva-ajan neuvolat hoidin minä pääsääntöisesti, kun olin kotona. Mies jäi hoitovapaalle esikoisen ollessa 2,5v ja toisen ollessa 11kk. Oli hoitovapaalla silloin 1,5v ja hoiti tarvittavat käynnit silloin. Kun molemmat ollaan töissä, niin hoitaa se, joka helpommin silloin pääsee. Varmaan aika 50/50 on mennyt neuvolat, puheteraappia, neurologi, vasut, vanheimpainkokoukset ja -vartit jne jne. Mies on aina hoitanut kaikkien lasten hammaslääkärikäynnit.
 
har
Mies oli mukana ultrissa mutta ei juuri muuten. Olisi kyllä pystynyt järjestämään vapaata mutta eipä siinä paljon järkeä olisi ollut ajella tunti suuntaansa varttitunnin neuvolakäynnin takia. Mun työt kun on omalla paikkakunnalla niin hoidin käynnit pääasiassa ihan itsekseni.
 
sssssssss
Mies tekee ma-pe 8-16 vuoroa. On ollut jokaisessa neuvolakäynnissä, ultrassa, hammaslääkärissä jne. 2 lasta. Ikinä ei ole jättänyt väliin mitään - ollut siis jo raskausaikana mukana. Esimies asemassa toimistohommissa.
 
"henni"
En minäkään ole pyytänyt kuin muutaman kerran johonkin mukaan.. En ole kokenut tarvetta...

Meillä on vaan hiukka eri käsitys miehen kanssa siitä, onko hänellä jotenkin poikkeuksellisen hieno työpaikka, kun on päässyt niille muutamille pyydetyille kerroille mukaan.

Mun on hyvin vaikea uskoa, että kaikkien muiden miesten työ on sellaista etteivät edes koskaan pääse mukaan, tai pysty työn takia hoitaa lapsen asioita arkena.
 

Yhteistyössä