Kuinka pian harrastitte seksiä synnytyksen jälkeen? :)

"vieras"
Ekasta 5vkoa, eli odoteltiin jälkitarkastusta (oli myös aika kipeä epparihaava). Tokasta muistaakseni reilu viikko, sillon säästyin synnytyksessäkin leikkelyltä, repeämiltä ja nirhaumilta, joten ei ollut yhtään kivuliasta.
 
ahaa, ok :D.. en oo kuullu ennen tuota nimitystä siitä. Itsellä takana imukuppisynnytys kyllä, mutta selvisin vain pienillä repeytymisillä :). Jostain syystä ulkoisissa elimissä jomottaa ja hohkaa kipua vieläkin...
 
hii
mullakin oli jostain syystä sisemmät häpyhuulet pisimpään kipeinä :D
luulin että sisältä kestäisi pidempään parantua mutta ei..
liekkö kun ainoat tikit tuli tosiaan sisempien häpyhuulien sisäpinnalle
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
"vieras"
8kk. Tosin se ei johtunut synnytyksestä vaan siitä, että tarvitaan sopiva vireystila ja rauha että innostutaan, ja tuon "en nuku ainakaan päivisin mitenkään muuten kuin ihmisen sylissä" vauvan kanssa sitä ei tapahtunut ihan heti :D Minä olisin ollut valmis aiemminkin, mutta mies ei innostu silloin jos silmät seisoo päässä ja on 50-50 mahdollisuus että vauva herää viiden minuutin päästä.

Synnytyksen puolesta olisin voinut kuvitella, että joskus jälkitarkastuksen (10vk) jälkeen. Olin sektion jäljiltä pitkään kipeä ja loppuraskaudessa kohdun suu oli ihan emättimen suulla, joten oli kiva tarkistaa ensin että kaikki on normaalisti.

Sittemmin (kun lapsi 8kk iässä oppi nukkumaan päiväunia irti iholta) seksielämä palasi ennalleen, ja nyt odotellaan pelottomasti toista :) Me emme ole niin seksuaalisesti orientoituneita ihmisiä, että seksitauot huonontaisivat suhdettamme, esikoisen vauva-aikanakin suhteemme vain syveni entisestään.
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
Meillä on sama juttu, eipä seksittömyys meitä riso :). Olemme ylpeitä ja onnellisia vanhempia esikoisesta ja nautitaan toisistamme enemmän kuin aikaisemmin. Ei sillä seksillä niin kiire ole, halut vaan kiusaa, mutta sekin on vain positiivista ;). Tietää ainakin, että toinen miellyttää silmää edelleen ;). Todellakin vain lähdin kyselemään ihan sen takia, että jos joudun pidempään odottelemaan, että olenko yksin asian kanssa :). Takana kuitenki pitkä ja raskas synnytys, joka päättyi imukuppisynnytykseen :).
 
"hops"
Ekan aikaan n 7viikkoa. Episiotomia tehtiin. Tokan aikaan tais mennä viikon verran. Ei tullut yhtään tikkiä ja olin muutenkin loistokunnossa. Raskausajat olleet hankalaa ja hiljaista aikaa, joten synnytyksen jälkeiset ajat olleet tosi aktiivisia.
 
..
Ekasta puoli vuotta, oli pahat repeämät, jotka tulehtuivat ja umpeutuivat vasta useamman kuukauden päästä synnytyksestä. Toka oli sektio eikä odoteltu kuin "vaan" pari kuukautta.
 
määää
Ekasta 2,5kk.
Ei vaan uskaltanut eikä tehnyt mielikään aiemmin. Toisen asteen repemät tuli, mutta paranivat kyllä suht. nopsaan. Viikossa loppui särkylääkkeiden syönti.

Nyt toka on kuukauden ikäinen, eikä vielä tee mieli. Jälkivuoto alkaa olla lopuillaan ja tikit paranivat taas viikossa. Mulla ei hormonit hyrrää juurikaan raskauden tai täysimetyksen aikana. Lisäks olo on kaikkea muuta kuin seksikäs, kun hormonit ja kesä hikoiluttaa. Yöllä molempien lasten nukahdettua haluan itsekin todellakin vain nukkua.
 
"laala"
Yritettiin 3 kuukauden kohdalla, seuraavan kerran vasta kun lapsi oli 10 kuukautta. Olin tosi kipeä synnytyksen jälkeen, ja sitten sain riesakseni hiivatulehduksen joka riehui tosi pahana kuukausitolkulla :(

Nyt reilu pari vuotta synnytyksestä seksielämä on kyllä parempaa kuin koskaan! Vapautti minua jotenkin entistäkin enemmän, vaikken estoinen ollut ennenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
Esikoisen jälkeen en enää harrastanut seksiä miehen kanssa lainkaan -> erottiinn parin vuoden päästä. Tokan kanssa jo puolentoista viikon päästä kun himotti niin kauhiast. Olin niin kostunut että ihan hyvin meni ja upeaa seksiä kun paikat oli niin herkkänä
 
"Milja"
Viikko on mennyt molemien synnytysten jälkeen. Esikoisen kohdalla ei aikaisemmin uskaltanut ja kuopuksen kohdalla kotiutuminen kesti pidempään, eikä sairaalassa viitsinyt puuhailla.
 
"Vaimo-Rakas"
ekan synnytyksen jälkeen 13 vrk odoteltiin ja harrastettiin muuta kuin itse yhdyntää. (eihän se ole pakko just sitä tehdä, voi harrastaa suuseksiä jne)
Toisen synnytyksen jälkeen pantiin ekaa kertaa 5 vrk synnytyksestä.
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
eiteemieli
1. lapsi 9vkoa
2. lapsi 2kk
3. lapsi - no ei olla harrastettu ollenkaan lapsi 4kk. Ja puoleenvuoteen yhteensä ei meillä ole ollut seksiä.

Olenko ainut nainen jolla ei tee mieli? :/
 

Yhteistyössä