Kuinka pian sairaalasta saa kotiutua vauvan kanssa synnytyksen jälkeen?

En nyt täysin ole perillä siitä, että saisinko tällä kertaa kotiutua jo aiemmin, kuin vasta sen 3 vuorokauden kuluttua...kun ilmeisesti nuo sokeriarvot ovat olleet nyt niin hyvät, ettei vauvan sokereita tarvitse seurata.

Miten nopeasti saa siis lähteä kotiin, jos vauvalla ja äidillä on kaikki ok?
 
Minun serkkuni pääsi samana päivänä kotiin. Noh, hän asuikin ihan kivenheiton päässä sieltä sairaalalta ja synnytyskin oli jo muistaakseni neljäs.
 
Kättärillä sanoivat, että uudelleensynnyttäjä 6 tuntia synnytyksestä. Mutta tultava lastenlääkärille sit vielä, tarkistavat, että joku sydänsuoni umpeutuu varmasti. Mie jäin tänne siksi aikaa, ettei tartte palata. Vauva nyt pian 60 tuntia vanha, lastenlääkäri ja kotiutus tänään.
 
mä synnytin keskiviikko aamulla ja perjantai aamupäivällä päästiin lähtemään, toinen lapsi. :D torstaina jo itkeskelin kun ei päästykkään lähtemään t. sairaalassa olo on ihan perceestä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28862028:
PPSHP - Hoitoaika synnysten jälkeen

Tuolla aika kattavasti heidän sairaalan käytännöt :)
No jopas on hankalaa...pitää sitten edestakaisin ravata.

Mä en vaan tiedä, että millä hel*etillä mä kestän sen sairaalassaolon. Ei siinä muutoin mitään, mutta kun mun selkä hajoaa ihan totaalisesti niissä sairaalasängyissä. Ja siitä toipuminen vie aina viikkoja :(

Lonkatkin särkee, kun se patja on jotenkin liian kova, toisaalta se ei ole sitten kuitenkaan hyvä selällekään. Mä en kestä.

Riittääkö, jos isä vie vauvaa tarkastukselle sairaalaan? Meinaan, että ei kai siellä äitiä tarkastella, vaan vain sitä vauvaa? Kun ei sekään ideaalivaihtoehdolta tunnu, että joutuisin hyppäämään autonrattiin noin pian synnytyksestä...se istuminenkin kun pakkaa vähän kipiää tekemään.
 
Mä jätin pikaisen kotiutumisen väliin kun en olisi jaksanut reissata edes takas. Vaikka matka olisikin ajaen 10min.

Voisitko kysyä onko teidän sairaalassa jotain toista patjavaihtoehtoa? Kun ei ne pitkäaikaisvuodepotilaatkaan niillä paskoilla vanulavereilla makaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28862117:
Mä jätin pikaisen kotiutumisen väliin kun en olisi jaksanut reissata edes takas. Vaikka matka olisikin ajaen 10min.

Voisitko kysyä onko teidän sairaalassa jotain toista patjavaihtoehtoa? Kun ei ne pitkäaikaisvuodepotilaatkaan niillä paskoilla vanulavereilla makaa.
Aina voi varmasti kysyä. Mä muistelisin, että aikoinaan mulla oli sairaalan puolesta lampaantalja tms. joka laitettiin lantion alle pehmeyttä tuomaan. Mutta mä taisin tuolloin olla joko lastenosastolla selkäongelmieni kanssa, tai sitten se oli selkäleikkauksen jälkeen.

Mä jo sitäkin täällä suunnittelin, että jos otan kotoota taljan ja omat tyynyt mukaan...niillä saisi jo varmaan aika kivasti helpotusta.

Mutta mulla on ensi viikolla TYKS:issä ultra, kysyn tuota patjavaihtoehtoa sitten heiltä.
 
Kolmannen kanssa päästiin kotiin reilu vuorokauden kuluttua. Kätilö tuli sit vielä parin päivän päästä kotona käymään, tarkastaan vauvan. Itse ei tarvinnut lähtee enää sairaalassa käymään.
Tää oli Tampereella.
 
Toisen kanssa lähin 12 tunnin päästä synnytyksestä kotiin. Mää en pysty olla siellä sairaalassa, en saa nukuttua siellä ollenkaan ja muutenkin kotona on parempi. Tietenkin siellä sitten ollaan pitempään jos vauva sitä tarvis, mutta jos mahdollista niin kotiin kyllä haluan seuraavallakin kerralla mahdollisimman nopeesti.
 
En nyt täysin ole perillä siitä, että saisinko tällä kertaa kotiutua jo aiemmin, kuin vasta sen 3 vuorokauden kuluttua...kun ilmeisesti nuo sokeriarvot ovat olleet nyt niin hyvät, ettei vauvan sokereita tarvitse seurata.

Miten nopeasti saa siis lähteä kotiin, jos vauvalla ja äidillä on kaikki ok?
Mä lähdin seuraavana päivänä. vaikka mulla oli raskausaikana vasta-aineita joiden tiitteriä seurattiin... Mutta kun vauvalla ja mulla ei ollut mitäänhätää niin sain lähteä kotiin seuraavana päivänä. :)
 
"vihreä"
Oman vointini takia olisivat sisässä pitäneet pitempäänkin mutta 1½vrk ja pääsin pienellä tahkoamisella pihalle ja lääkärikin ennätti tuossa ajassa vauvan tarkistaa.
 
"xxx"
ei kait silloin pääse aiemmin, jos on ollut radi? Vaikka ois olleet kuin hyvät arvot? Ainakaan Oulussa ei päässyt. Tai jos yksikään lapsista on ollut valohoidossa, niin ei päässyt.
 
Olisin halunnut polikliinisen synnytyksen ja kuntoni puolesta olisin sen saanutkin, mut ei tuntunut mielekkäälle lähteä sitä vauvaa sit viemään näytille parin päivä(kö) päästä. Meiltä matkaa sen reilun 60km sairaalalle. Ja olis kyllä riittänyt, et isä sen käy näyttämässä, mutta ei silti haluttu.
Mä en saa sairaaloissa nukuttua paitsi vahvasti lääkittynä. Mutta ton matkan takia kärvistelin siellä sen vaaditun.
 
[QUOTE="xxx";28862255]ei kait silloin pääse aiemmin, jos on ollut radi? Vaikka ois olleet kuin hyvät arvot? Ainakaan Oulussa ei päässyt. Tai jos yksikään lapsista on ollut valohoidossa, niin ei päässyt.[/QUOTE]

No kun eilen neuvolalääkäri sanoi, ettei mulla olekkaan rd:tä.

Jäin ensimmäisessä sokerirasitustestissä kiinni paastoarvosta, muut arvot ok. Toisella kertaa kaikki arvot ok.

Olen koko ajan ollut siinä luulossa, että mulla on rd ja mut on ohjeistettu kotonakin arvoja mittaamaan...mutta tuon lääkärin mukaan mulla ei sitä ole. Ilmeisesti siis yksi poikkeava arvo ei riitä rd-diagnoosiin?!? Joten en sitten varmaan joutuisi olemaan vauvan kanssa niin pitkään sairaalassa?

Valohoidossa ei ole lapsista kukaan ollut.
 
"xxx"
Itselläni molemmissa raskauksissa on napsahtanut rd-diagnoosi jo sillä yhden arvon ylityksellä. Toki kotiseurannassakin on paasto ollut koholla.

Toivotaan, että pääset nopeasti sairaalasta pois, siellä makoilu on niiiin perseestä!
 
[QUOTE="xxx";28862286]Itselläni molemmissa raskauksissa on napsahtanut rd-diagnoosi jo sillä yhden arvon ylityksellä. Toki kotiseurannassakin on paasto ollut koholla.

Toivotaan, että pääset nopeasti sairaalasta pois, siellä makoilu on niiiin perseestä![/QUOTE]

Mulla ainoa poikkeava arvo on ollut tuo yksi paasto. Kotonakin kaikki on olleet aina ok.

Mutta niin oli myös silloin, kun mulla kahdessa edellisessä raskaudessa ihan oikeasti on ollut rd ja siis useamman arvon poikkeama. Kotona arvot aina priimaa.

Pitää tätäkin tosiaan nyt sitten vielä selventää TYKS:istä...ja pakkaan jo varuiksi taljan säkkiin :D
 
sirkkuliisa
Naistenklinikalla ainakin sanottiin, että lastenlääkäri voi tarkastaa 1,5 vrk vanhan vauvan ja silloin pääsee kotiin. Mulla kahdella viimeisellä lapsella tehtiin vielä sokeriseuranta, mut arvot normaalit joten 1,5 vrk synnytyksestä kotiuduttiin.
 
Meillä oli polikliininen synnytys toisen lapsen kanssa ja ei kaduta tippaakaan. Vauva syntyi aamuyöllä ja iltapäivällä päästiin kotiin. Tämä oli keskiviikkona ja perjantaina piti sitten kävästä siellä lastenlääkärillä, joka teki nopean tutkimuksen ja se oli siinä. Jos vielä lapsia meille tulee ja kriteerit täyttyvät, niin varmasti valitsen samoin uudelleenkin.
 

Yhteistyössä