Kuinka pitkään olette pyytäneet vieraita pesemään kädet?

  • Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti
tuore äiti
Kun kotona on pieni vauva. Meillä on nyt 3 viikkoa vanha vauva ja tähän asti olemme pyytäneet aina vieraita käsienpesulle, kun sairaalasta niin kehotettiin. Jotkut vieraat ovat kuitenkin pitäneet meitä hysteerisinä ja olleet sitä mieltä, että vauvan pitää saada bakteereja. Ja välillä itseäkin vähän hävettää pyytää aikuisia ihmisiä pesemään kätensä...
 
kylläkyllä
Vieraat sanovat, että "mä just kotona pesin"! Vitun ärsyttävää, ihan tekeytyvät idiooteiksi. Juuri tuon takia ei olla monesti kutsuttu vieraita, kun se käsien peseminen on niiiin vaikeaa. Ja vauva on nyt 4kk :)
 
Olen hysteerinen.
No todellakin pyydän pesemään kädet! Ei ole lapsia eikä vauvaa meillä mutta tekisi silti mieli pyytää ihmisiä pesemään kädet kun tulevat kylään. Ja en siis *ittuile.
 
En koskaan.
Meillä on nyt pariviikkoinen vauva, mutta tässä pyörii kintuissa neljä isompaa muksua, pari koiraa ja kissa yms., en minä ehdi kenenkään räpylöiden huljuttelua vahdata, omien enkä vieraiden.
Johan mä sen pienimmän kärräsin alta vuorokauden ikäisenä tonne talliinkin mukaan hevonpaskaa lappamaan, syötinkin sen siinä satulahuoneessa pesemättä omiakaan käsiäni, kun ei sinne tule kuin jääkylmää vettä hanasta.

Ehkä se nyt sitten kuolee pöpöihin, kukaan isommista ei ole kyllä hengestään päässyt.
 
käsien pesu kunniaan
Kun on oikein paha tautikausi menossa niin meillä on käsidesi eteisessä näkyvillä. Koska meillä ei edes käy vieraita, ainoastaan ystäviä ja sukulaisia, niin ovat ihan automaattisesti osanneet lotrata käsiinsä käsidesiä. Ja kun lapset olivat vauvoja niin jokainen meillä käynyt ystävä / sukulainen pesi ilman kehotusta aina kätensä jos olivat aikeissa koskea vauvaan.
 
vierasss
Suurin osa pesi kätensä itse, muille huomautin. Osa ei vauvaa ole pitänyt joten heille ei tarvinut sanoa. Noin ensimmäisen 1,5kk sanoin, sen jälkeen en enää ole pyytänyt. Tosin jos vauva vie sormia suuhun olen kyllä sanonut että ensin käsipesulle tai sitten ei mielellään niitä sormia vauvan suuhun.
 

Yhteistyössä