kuinka saada ok-talo?

  • Viestiketjun aloittaja marinna
  • Ensimmäinen viesti
marinna
jos yhteistulot meillä 4000e-ilman veroja.ja jo olemassa olevaa asuntolainaa 100 000e. asuntomme arvo tällä hetkellä n. 170 000e (arvioitu vko sitten).haaveena ok-talo mutta kuinka sellaisen saa ilman järjetontä lainaa?tontit maksaa täällä keskimäärin 50 0000-60 000e.mikä olisi järkevintä,taloudellisesti?rakentaa?ostaa vanha ja remontoida?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 11:07 marinna kirjoitti:
jos yhteistulot meillä 4000e-ilman veroja.ja jo olemassa olevaa asuntolainaa 100 000e. asuntomme arvo tällä hetkellä n. 170 000e (arvioitu vko sitten).haaveena ok-talo mutta kuinka sellaisen saa ilman järjetontä lainaa?tontit maksaa täällä keskimäärin 50 0000-60 000e.mikä olisi järkevintä,taloudellisesti?rakentaa?ostaa vanha ja remontoida?
Et kai sä tosissasi kysy tuota??Meillä nettotulot yht 4500? lainaa 220.000? josta omarahoitusta n. 50.000?.Hyvin pärjätään, vaikka monet näillä palstoilla asiaa on epäilleet.
 
rakentaja
mariannalle:

-Tutki paikkakuntasi omakotitarjontaa netistä ja lehdistä ja muodosta käsitys valmiiden talojen hintatasosta. Kiinnitä huomiota myös uudiskohteisiin.
-Käy pankin sivuilla lainalaskurilla laskemassa millainen kuukausierä kunkin suuruisesta lainasta tulisi. Koroksi voit laskea vähintään 4,5%.
-Käy laskemassa vaikkapa talopeli ohjelmalla talousarvio toiveidesi mukaisesta talosta.
-Pohdi (ihan itse) mikä olisi järkevää/mahdollista teidän tuloillanne ja elintavoillanne
 
marinna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:55 sanna kirjoitti:
Muuttaa sellaiselle paikkakunnalle jossa tontit maksaa max 10 000e!!!
Nyt jo asutaan "halvempien asuntojen hintojen" takia 62km päässä työpaikoistamme. ei oikein pidempää työmatkaa voi pienten lasten vanhempina tehdä. ja ikävä kyllä se ei ole niin helppoa muuttaa halpojen tonttien perässä kuin sanoa noi...ensinnäkään siellä missä halvat tontit ei saata olla töitä meille...
 
kakspiippunen juttu tosiaan.

luulis että tulee halvemmaksi ostaa vanha talo ja kunnostaa, mutta aina se ei mee niin.
itse vähän samassa tilanteessa, että mietitään odottaakko siihen että unelmatalomme tulee myyntiin (jok aon varmaan vuoden sisällä) vai vuoden kuluttua rakentaa tonttiin, unelmatalomme viereen...

hintavertailu on mun ainoa neuvo jonka osaan antaa..
 

Yhteistyössä