Kuinka suhtautuisitte tällaiseen lelunostosvaatimukseen?

  • Viestiketjun aloittaja Ymmällään
  • Ensimmäinen viesti
Ymmällään
Meille tuli yllättäen vaatimus ostaa naapurin lapsille uusi polkutraktori korvaamaan traktori, jonka olimme kuulemma särkeneet. Pohdimme vaatimusta emmekä muistaneet moista traktoria nähneemme, kunnes kylään tullut kummipoikamme muisti, että talvella 2008 hän, meidän lapsemme ja naapurin oma lapsi olivat ajaneet polkutraktorilla, josta vauhtia työntäessä oli irronnut takapuskuri.

Mikä mielestänne on oikeudenmukainen ratkaisu tilanteeseen? Koskaan aiemmin asiasta ei ole ollut mitään puhetta tai pyyntöä korjaukseen tms.
 
sh-äiti
[QUOTE="MIE";22071364]että HÖPÖ HÖPÖ[/QUOTE]

Näin juuri ja lisäisin että olisitte ottaneet asian silloin heti puheeksi jos jotain on rikkoontunut eikä vuosien jälkeen.
 
"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmällään;22071353 begin_of_the_skype_highlighting**************22071353******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22071353******end_of_the_skype_highlighting:
Meille tuli yllättäen vaatimus ostaa naapurin lapsille uusi polkutraktori korvaamaan traktori, jonka olimme kuulemma särkeneet. Pohdimme vaatimusta emmekä muistaneet moista traktoria nähneemme, kunnes kylään tullut kummipoikamme muisti, että talvella 2008 hän, meidän lapsemme ja naapurin oma lapsi olivat ajaneet polkutraktorilla, josta vauhtia työntäessä oli irronnut takapuskuri.

Mikä mielestänne on oikeudenmukainen ratkaisu tilanteeseen? Koskaan aiemmin asiasta ei ole ollut mitään puhetta tai pyyntöä korjaukseen tms.
Jos lapsenne on sen rikkoneet, niin pyytäkää se resu itsellenne ja ostakaa uusi. Ja kieltäkää lapsianne leikkimästä näiden leluille ja heidän lapsiaan teidän leluillanne. Näin minä tekisin.

Mutta aika uskomaton pyyntö kyllä! Jos siis oli tosi...vaikea kuvitella kyllä.
 
oho
tuliko niiltä joku kirje vai miten ne ilmaisi asian?
en kyllä noin vanhasta jutusta maksaisi. Sitten maksaisin kai puolet jos olisi tuore juttu, ja sillä yhdessä leikkiessä mennyt rikki.
 
"heh"
Itse olen kyllä pitänyt sellaista periaatetta että jos normaalissa lasten leikissä jotain meille kuuluvaa menee rikki ja omat muksut on leikissä mukana niin meidän tappioksi se jää. Eri asia jos ilman lupaa on otettu muiden leluja leikkiin tai jos tahallaan rikotaan. Tuollaisessa tapauksessa ehkä pyytäisin traktoria nähtäväksi ja yrittäisin korjata rikkimenneen osan jotenkin fiksaamalla. Ja meidän muksut ei enää heidän tavaroihin koskisi eikä naapurin muksuilla olisi mitään asiaa leikkiä meidän vekottimilla.
 
huhuh
Joo, laita korvausvaatimus kun heidän muksu on pimpottanut teidän ovikelloa silloin vuonna miekka ja nyt se meni sitten rikki,ihan varmasti meni vaan sen takia kun se naapurin mukula koski siihen ovikellon vuonna miekka
 
"joo"
[QUOTE="heh";22071528]Itse olen kyllä pitänyt sellaista periaatetta että jos normaalissa lasten leikissä jotain meille kuuluvaa menee rikki ja omat muksut on leikissä mukana niin meidän tappioksi se jää. Eri asia jos ilman lupaa on otettu muiden leluja leikkiin tai jos tahallaan rikotaan. Tuollaisessa tapauksessa ehkä pyytäisin traktoria nähtäväksi ja yrittäisin korjata rikkimenneen osan jotenkin fiksaamalla. Ja meidän muksut ei enää heidän tavaroihin koskisi eikä naapurin muksuilla olisi mitään asiaa leikkiä meidän vekottimilla.[/QUOTE]

just näin, peesi!

jos yhdessä leikitty, niin teidän lapset tuskin sen enempää syypäitä kuin heidänkään lapsensa. Olis tosiaan kuulunu ottaa asia heti esille, eikä vuosien päästä. Kuulostaa et naapureita hiertää joku muu asia ja nyt tämän keksivät. Mut tosiaan, kyllä me korvataan jos meidän lapsi nappaa jonkun lelun ja vääntää sen rikki. Mutta tässä tuntuis olevan jostain muusta kyse noin naapureiden motiivin tasolla. Itse traktori taitaa olla sivuseikka.

Pyytäisin sen vanhan traktorin itselle jos kerta haluavat upouuden näin kahden vuoden lisäkulutuksen jälkeen itselleen.
 
Asian vierestä, meidän kerrostalopihalla on lojunut koko kesän vastapäisen talon perheen ulkolelut. On polkutraktoria, pikkuautoja, hiekkaleluja, potkulautaa, pyörää mitä ikinä vaan ulos voi tuoda on jätetty sinne rikottavaksi/varastettavaksi. Näitä leluja lojuu ympäri tonttia pyöräteiden varsilla ja lähimetsikössä. Osa on rikottu osa täysin ehjiä. Musta on suorastaan idioottimaista jättää tuollatavalla kalliit lelut pitkin pihoja mutta kukin tyylillään.....
 
Huom harmaana
[QUOTE="heh";22071528]Itse olen kyllä pitänyt sellaista periaatetta että jos normaalissa lasten leikissä jotain meille kuuluvaa menee rikki ja omat muksut on leikissä mukana niin meidän tappioksi se jää. [/QUOTE]

Meillä jos lapsen leluilla leikkii ja lelu menee rikki, niin sitten menee. En esittäisi korvausvaatimusta vaikka oma lapsi ei ko. leikissä edes ole mukana. Jos lapsi on meillä leikkimässä kutsuttuna, niin omaksi tappioksi se minusta jää.
 
Keittiönoita
Kyse on silkasta vittuilusta. Jos traktorilla olisi ollut jotain merkitystä naapurille, olisivat vaatineet korvausta jo silloin, kun se hajosi. Mä laittaisin naapurille asialliseen sävyyn kirjeen, jossa pyytäisin todisteet siitä, että rikkoja oli juuri oma lapseni.
 
[QUOTE="heh";22071528]Itse olen kyllä pitänyt sellaista periaatetta että jos normaalissa lasten leikissä jotain meille kuuluvaa menee rikki ja omat muksut on leikissä mukana niin meidän tappioksi se jää. Eri asia jos ilman lupaa on otettu muiden leluja leikkiin tai jos tahallaan rikotaan. Tuollaisessa tapauksessa ehkä pyytäisin traktoria nähtäväksi ja yrittäisin korjata rikkimenneen osan jotenkin fiksaamalla. Ja meidän muksut ei enää heidän tavaroihin koskisi eikä naapurin muksuilla olisi mitään asiaa leikkiä meidän vekottimilla.[/QUOTE]

Sanasta sanaan juuri näin.

Ihme naapuri?! Kyllä meillä on hajonnut leluja leikissä siinä missä kavereidenkin luona (ilman että tarkoituksella hajoitettu) ja KOSKAAn ei ole tullut mieleenkään hakea korvausta rikki menneestä tavarasta. Vahinkoja sattuu ja kaikkein vähiten nämä nykyajan lelut mitään kestävää laatua ovat!
 
serkku
ei varmaan olekkaan tarpeellinen ollut. Mutten viitsis ite valittaa jos tietäisin omani rikkoneen. En itse kyllä ketään vaatisi maksajaksi, mutta kukin taaplaa tyylillään.
Muistan kun minun serkku tuli meille ja rikkoi minun nukensängyn :( ja ihan oman äitinsä nähden rikkoi ja ei suostunut korvaamaan, pitääkin lähettää nt korkojen kera lasku serkulle suoraan...alankin jo laskemaan paljonko saan rahaa :D
 

Yhteistyössä