Kuinka suuren asuntolainan uskaltaisit ottaa n.3000euron nettotuloilla?

  • Viestiketjun aloittaja Omaankotiin?
  • Ensimmäinen viesti
Omaankotiin?
Nettotulot n.3100?.
Molemmilla vakituiset työpaikat.
Kaksi lasta.

Onko n. 120-130 000euron lainan saanti mahdoton ajatus?

Millaisilla tuloilla ja kuinka paljon itse olette asuntolainaa ottaneet? Kuinka suuri kk-erä? Kuinka monta prosenttia nettotuloista menee asumiseen?
 
lettu
Meillä tasan sama tilanne, uskaltaisin ottaa max. 145.000 euroa. Riippuu tietenkin siitä, kuinka varmat työpaikat teillä on ja aiotteko esim. tehdä lisää lapsia lähiaikoina.
 
lettu
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Meillä tasan sama tilanne, uskaltaisin ottaa max. 145.000 euroa. Riippuu tietenkin siitä, kuinka varmat työpaikat teillä on ja aiotteko esim. tehdä lisää lapsia lähiaikoina.
Lisään vielä, että meistä vain minä käyn töissä, mieheni on intissä ja sen jälkeen palaa opiskelemaan yliopistoon. Uskon siis, että te saatte varmasti 120.000-130.000 euroa. Tosi paljon riippuu alasta, jolla työskentelette. Pankit "reittaa" eri alat eri tavalla.
 
viiru
meillä on nettotulot n. 4000 euroa ja 50000 donan laina oli tiukassa.
Vaihdamme suurempaan asumisoikeusasuntoon, josta saamme vielä pois n. 20000 euroa.
Piti koko paska ottaa etukäteen lainaaa. Asumme tosin sellaisella alueella jossa on paljon
maahanmuuttajia ja työttömiä ja huonotuloisia.
 
Uskaltamisesta tässä ei ole kysymys. Vaan siitä, mihin haluaa käyttää rahaa ja millaiset ovat haluamanne asunnon käyttökulut.

Minä laskin oman maksukykyni seuraavasti:
* kulutettu raha ruokaan, vaatteisiin, liikkumiseen, harrastuksiin (oma osuuteni), vakuutuksiin, jne.
* säästötavoitteet
* halutun talon käyttökulut + kyky tehdä pieniä remontteja vuosittain (tai säästää niihin)

Tästä jää sitten tietty summa lainan lyhennyksille (eli korot (arvioituna 6% mukaan). lyhennys, vakuutus) ja laina-ajaksi 15-20vuotta.

120000 lainaa voisi mennä vielä hyväkuntoiseen pieneen osakehuoneistoon, mutta ei esim vanhaan omakotitaloon. Noin mun periaatteiden mukaan.

Lainan saamiseen riippuu myös siitä, mitkä ovat teidän vakuudet. Kyllä säästöjäkin pitäisi olla.
 
lainaavaan
meillä palkasta jää käteen 2tonnia kuukaudessa josta maksamme lainaa 550euroa. (hoidan kotona 1v lasta ja mies käy töissä) meillä 110000lainaa. kun kävin töissä ja tuloja oli noin3t kk niinku teillä niin pankista olis myönnetty se 150t lainaa mutta me tyydyttiin vähempään kun oli lapsi tulossa. omakotitalossa silti asutaan...
 
"irkku"
Rakennetaan, joten lopullista summaa ei vielä tiedä, mutta pankki on valmis antamaan lainaa noin 230 000 € (vai oliko varautunut kai enempäänkin, 250 000 €...?). Nettotulot meillä 3800 €/kk, ei lapsia. Pääkaupunkiseutu.
 
"noo"
Meillä tulot oli n.3500 ja lainaa saatiin 175000. Lyhennyserä oli kuukaudessa 950€ Uskallettiin ottaa tosin ei keritty kun kaksi erää lyhentää kun kävi onnenpotku ja laina maksettu pois. Mutta sitä en tiedä kuinka pärjättäisiin jos esim kumpikin olisi jäänyt työttömäksi ja laina vielä olisi.
 
Juuh
[QUOTE="irkku";25468891]Rakennetaan, joten lopullista summaa ei vielä tiedä, mutta pankki on valmis antamaan lainaa noin 230 000 € (vai oliko varautunut kai enempäänkin, 250 000 €...?). Nettotulot meillä 3800 €/kk, ei lapsia. Pääkaupunkiseutu.[/QUOTE]

Onko teillä paljon omaa rahoitusta, vai millaisen talon aiotte saada pääkaupunkiseudulla 230000€ lla?
 
"jeee"
[QUOTE="eee";25629079]Sanoiko ap jossain kohtaa asuvansa Helsingissä?[/QUOTE]

Onko joku sitten väittänyt niin?

Esimerkillä tuotiin esiin vallitsevan superkorkean hintatason vaikutus lainoihin.
 
"vieras"
Do you need financial advancement this year? They say opportunity do not
knock twice. But with Private Loan Firm Corporation, you can get the
cheapest and affordable loan at a low percentage rate of 3%
yearly. Contact us with the information below if you are interested in
getting a business loan, home loan, and any other financial assistance.

1. Full Names:
2. Contact Address:
3. Loan Amount Needed:
4. Duration of the loan.
5. Direct telephone number:

Send all application to this email: tipsfinance@live.com.au

With us, opportunities can't stop knocking !!!

Regards,
Francisco Rodríguez
Tell:+4470111-47494
Kiitos tarjouksesta!
 
Andriana
Olen Andriana.

Olen niin kiitollinen Jumalalle onnea hänelle tuonut perheelleni. Kolmen vuoden aikana, jotka olen ollut Internetissä etsivät lainaa, Jumala on vihdoin vastaus minun rukoukseni.

Olen vihdoin saanut lainaa Barclay pääkaupunki perjantaina. Se oli suuri supprise minulle. Minä todella antaa Jumalalle kunnian.

Auttakaa minua kiittää heitä apua he tekevät minulle ja perheelleni. Heidän sähköpostiosoite on (barclayscapitals@hotmail.co.uk)

Jumala siunatkoon teitä kaikkia.

Andriana.
 
---
Meillä oli 135 tuhatta ja oli liikaa 3000euron tuloilla. Tai meni se siihen asti siis, kun sitten tulin raskaaksi ja saimme lapsen ja jäin hoitovapaalle. Nyt tulot 2000e ja iso osa olisi mennyt lainaan ym. kuluihin. Vaihdoimme vuokralle. Omassa asunnossa tuli koko aika jotain yllättävää menoa. Eli suosittelen olla ottamatta noin isoa lainaa ainakaan, jos on tiedossa poissaoloa työelämästä :)
 

Yhteistyössä