Kuinka toivuitte polven "tähystyksestä"

"vieras"
Kertokaa mullekin, mulla olisi parin viikon päästä tähystysaika. Epäillään kierukkavauriota. Kauanko jouduitte käyttämään kyynärsauvoja? Mitä tähystyksessä tehtiin, saatiinko vika korjattua? Mua pelottaa ihan tajuttomasti koko operaatio!
 
"milla"
Riippuu tosiaan mikä vikana polvessa ja mitä tehdään. Mun äiti oli just polven tähystysleikkauksessa ja se oli työkuntoinen jo kahen viikon päästä, eikä toipuminenkaan ollut kauhean kivuliasta. Muutama eka päivä oli kipeempi, mut särkylääkkeillä pysy kurissa ihan ok.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24746602:
riippuu ihan mietä sulle tehtiin. multa poistetiin kierukka ja jotain luupiikkejä yms. särkynyttä rustoa. meni lähes kaksi kuukautta ennen kuin olin työkykyinen
Oliko paraneminen kivuliasta? Onko polvi nyt kunnossa? Odotitko kauan tähystykseen pääsyä?

Eniten pelkään ehkä sitä, ettei mitään vikaa löydykään tai sitten löytyy jotain sellaista mille ei voi mitään.
 
nivelkierukan repeämä oli ja kerukasta poistettiin vaurioitunut osa ja sitten kuluman aiheuttamaa "murua" nivelpinnoilta jne...sulle kuka oot menossa... ei ollut kivulias eikä pelottva toimenpide. Vähän on kipua nyt mutta "mömmöt sen mukaiset ettei paljoa tunnu. Äitee ihmisellä tää sauvoilla kävely vaan on niin kinkkistä kun aina pitäs pystyä kuletella tavaraa paikoilleen kun on passannu tään porukkansa liika hyväks etteivät tahdo osata siivota jäkiään ja mikä kauheinta tehdä munkin hommat ja kuletella asioita mun puolesta|O
 
jotain toista tuntia puudutuksineen odotteluineen ja tikkaamisineen. oli se vähän outoa kattoa näytöltä instrumentteja tietäen että toi on MUN polven sisältä:) se väline näytti kalan ( hain tms millä on hampaat) suulta ja niin se "söi" suihinsa kaiken irtonaisen ja ylimääräisen:)
 
Suzyanne
Mulle on ko. toimenpide tehty viimeksi -02, ja silloin sain muistaakseni kuukauden sairaslomaa. Tosin mulla on työ jossa olen jaloillani koko työajan, toimistotyöntekijä tms. selviäisi ehkä paljon lyhyemmällä saikulla.

Mulle on melko varmasti tuo sama juttu tulossa taas tässä ihan lähiaikoina, ortopedille on aika 4 viikon päästä. Mulla on nivelrikko polvessa, ja sieltä välillä vaan putsataan niitä "höttöjä" pois jota kuluneilta pinnoilta irtoaa.

Yleensä eka viikko tähystyksen jälkeen on mennyt aika pitkälti lepäillessä, 50 m enempää ei viitsi kävellä. Siitä se sitten pikkuhiljaa lähtee paranemaan.
 

Yhteistyössä