kuinka usein teidän 3-4 v käy suikussa?

  • Viestiketjun aloittaja "kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
Uskontoko ratkaisee
Ilmoitanpa heti alkuun että olen lesta :D (en kyllä käsitä miten se tähän asiaan liittyy) :D nii ja meillä lasten hiukset on pesty jo vauvasta asti lasten shampoolla...Nuorimmaisellakin oli syntymästä asti sellainen pehko että se näytti aina rasvaiselta jos siihen ei shampoota laittanut. 2-3kert/vkossa käytetään suihkussa ja aina on hiustenpesu! Kesällä suihkussa kyllä käydään useammin kun on kuuma ja hikoillaan.
 
"femin"
Alkuperäinen kirjoittaja 3v ja 4 vee tytöt;29434413:
Jaa, no minä olen ihan tavallinen uskovainen. Mutta ei tää nykymenoa "laiskahkompi" tai aineettomampi peseytyminen siihen liity millään tavoin. Meillä ei ylipäänsä saarnata ja opeteta minkään maailmanajan perinnäissääntöjä. Tosin en nyt tiedä laskitko minua kuitenkaan hygieniasta huolehtimattomaksi. ?
Tuohon kategoriaan laskemani ihmiset ovat sellaisia, jotka ihan toistuvasti ovat silminnähden likaisia/kulkevat samoissa vaatteissa useamman viikon pesemättä niitä välillä/haisevat likaiselle.

Inhottaa, kun sisartani tahtoisin pyytää kylään, mutta todella harvoin tulee pyydettyä, koska hän saattaa kulkea yli 3 viikkoa samoilla sukilla ja olla saman aikaa peseytymättäkin... JA VOITTE USKOA, ETTÄ SEN HAISTAA!
 
"Mona"
1,5 v ja 4 vee kylpevät yleensä joka toinen päivä. Saippualla pestään isompi, pienempää ei aina.Shampoolla pestää ehkä joka toinen viikko hiukset. Meidän 4vee ei kyllä koskaan hikoile silleen pää märkänä vaikka ois juossut. Joillain toi aineenvaihdunta taitaa olla ihan eri luokkaa.

Kesällä suihkussa melkein joka päivä koska silloin lapset likaisia.
 
"vierailija"
Kerran viikossa? Ohhoh, en tienny että niin moni käy noin harvoin.

Meillä 1 ja 4 v käy joka pvä, pestään lapsen pesuvaahdolla ja tukka pestään 4 vuotiaalta joka toinen päivä ja 1 vuotiaalta joka pvä, koska on ihan ruoassa koko tyttö.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja 3v ja 4 vee tytöt;29434425:
Mites mun maalaisjärki ei säikähdä tätä näkymätöntä vihollista, joka ei kuulu, näy, haise, tunnu eikä aiheuta mitään muutakaan kärsimystä...?
Edelleen totean, että peskää te lapsianne millä huvittaa ja miten usein huvittaa, mutta älkää tulko väittämään, että meidän pennut haisee tai on likaisia..
Niinku peesi. Mä en ennen tätä ketjua edes tajunnut että mun täytyisi jynssätä pesuaineilla vajaa kolmevuotiastani kun se on kuitenkin likainen vaikka ei siltä näytä, tunnu, haise ym. ym.

Täytyykö myös ruoka, jossa on parasta ennen -päivämäärä mennyt heittää roskiin, jos siinä ei omin aistein havaittavissa ole mitään vikaa? Maitoa ei voi juoda viimeisen käyttöpäivämäärän jälkeisenä päivänä (tai hui kauhistus sitä seuraavana) vaikka mitään vikaa ei ole havaittavissa? (Ja jos joku ei ymmärrä vertausta, pitäköön sen omana tietonaan *hymiö*.)
 
[QUOTE="vierailija";29434604]En muuten jatkossa pode enää huonoa omaatuntoa jos lapsi jää jonain iltana suihkuttamatta:)[/QUOTE]

No ei kyllä näitä kommentteja lukiessa tarvitse ajatella olevansa huono vanhempi mitä tulee lapsen hygieniaan.
 
3v ja 4 vee tytöt
[QUOTE="femin";29434522]Tuohon kategoriaan laskemani ihmiset ovat sellaisia, jotka ihan toistuvasti ovat silminnähden likaisia/kulkevat samoissa vaatteissa useamman viikon pesemättä niitä välillä/haisevat likaiselle.

Inhottaa, kun sisartani tahtoisin pyytää kylään, mutta todella harvoin tulee pyydettyä, koska hän saattaa kulkea yli 3 viikkoa samoilla sukilla ja olla saman aikaa peseytymättäkin... JA VOITTE USKOA, ETTÄ SEN HAISTAA![/QUOTE]

Minäkin uskon. Se on todella kategoria, jonka haju häiritsee. Itse en ole tavannut lapsia, jotka tuohon kategoriaan kuuluisivat, olenhan kotiäiti ja lähipiirin lapset eivät ihan heitteillejätettyjä tosiaan ole. Tuohon kategoriaan olen lähinnä nähnyt kuuluvan vanhoja pissahousuissa kulkevia pappoja tai laitapuolen kulkijoita. Sitä miten se liittyy tähän ketjuun ja miksi siskosi kuuluu samaan porukkaan näiden juopporenttujen kanssa, sitä en oikein käsitä.
 

Yhteistyössä