Kuinka usein uusitte pyyhkeitä?

"hmm"
No ainakin kymmenisen vuotta on yhden pyyhkeen elinikä. Eihän ne miksikään mene. Sitten kun alkaa olla rispaantunut reunoista tms., vien mökkipyyhkeiksi tai laitan lattianpesuräteiksi.
 
ok
Hmm.. kestää lähes ikuisesti :) Siis tuollaiset suomalaiset vähän paremmat pyyhkeet. Mitään hemtexpyyhkeitä mulla ei olekaan. Pari ikivanhaa on mennyt rikki, niistä tein kestovaippaan imuja ja jonkun leikkasin lattiaräteiksi.
 
Mun vanhemmilla on sellaisia pyyhkeitä vielä käytössä jotka ne saivat häälahjaksi, 40 vuotta sitten. Joten hyvä pyyhe kestää eliniän.
Toista se on jollakin halppisjutuilla, niitä mä olen sortunut ostamaan joskus ja täytyy sanoa että elinikä on vajaa 5 vuotta. Mutta Marimekko, Finlaysonin parhaat pyyhkeet ei ole menneet miksikään.
 
"vieras"
Meillä on laadukkaita (Finlayson, Marimekko, Lapuan kankurit jne.) kylpypyyhekeitä n. 10 kpl ja hyvin ne ovat nyt jonkun 10 vuotta kiertäneet pesuissa kahdella aikuisella. Lapsilla on lasten pyyhkeet, nekin vielä kestäneet hyvin pari vuotta. Marimekon pyyhkeet noista ekana tuntuvat vanhenevan.
 
et usko, mut
semmoiset 30-50 v ainakin, laadusta riippuen. pyyhe on niitä esineitä jotka toimii vaan paremmin vanhetessaan. Vauvalla on mun oma vauvapyyhe, jota on käytetty koko ajan. Värikään ei ole haalistunu. Mitä antiikkisemman näkönen, sen kunnianarvoisampi.
 
Meillä sekä halpoja(merkittömiä) että kalliita (Marimekko) pyyhkeitä ja kestäneet vuosia. En siis ole mainittavaa eroa huomannut kestävyydessä ainakaan vielä.
Sitten kun tulevat tiensä päähän mies ottaa ne autotalliin auton kuivatusta varten ja kaikkeen muuhun.
 
"vieras"
En ole vielä uusinut kertaakaan, jos ei lueta mukaan, että laitoin vanhempia joskus kaninalusiksi kuljetuskoppaan ja kun se nakersi ne liian riekaleiksi niin heitin pois. Olivat ihan käyttökelpoisia pyyhkeitä, mutta piti saada alunen kuljetuksen ajaksi.
 
kyllä itestä tuntuu että turhan kauan ovat hyviä :kieh: Osa pyyhkeistä sellasia etten enää tykkäis käyttää, mut ku ovat ihan kunnossa nii ei viitti pois laittaa vielä. Muutamia jo tosin räteiksi leikannu, ku värit on menneet huonoiksi.
 
..
Noin 15 vuotta olen asunut omillani ja vain pari pyyhettä olen heittänyt pois, kun on tullut jotain värjäymiä. Vanhimpia käytän nyt vauvalla peppupyyhkeinä ja kylvyssä kun ne kylpypyyhkeet ainakin haluaa pestä melkein joka kerran jälkeen, kun ei ole varma onko tullut pissavahinkoja. Onhan noita paljon kertynyt, kun melkein joka vuosi jostain tulee ainakin pari pyyhettä lahjaksi. Joskus olisi kiva uusia kaikki oman maun mukaisiksi ja yhtenäisiksi.
 
"vieras"
Mun vanhemmilla on sellaisia pyyhkeitä vielä käytössä jotka ne saivat häälahjaksi, 40 vuotta sitten. Joten hyvä pyyhe kestää eliniän.
Toista se on jollakin halppisjutuilla, niitä mä olen sortunut ostamaan joskus ja täytyy sanoa että elinikä on vajaa 5 vuotta. Mutta Marimekko, Finlaysonin parhaat pyyhkeet ei ole menneet miksikään.
Tää taitaa olla totta. Meidänkin lapsella on käytetty meidän omia vanhoja lastenpyyhkeitä. Vanhemmilla tosiaan myös häälahjaksi saatuja.

Uudet pyyhkeet ei välttämättä kestä kovin montaa vuotta. Riippuu vähän käytöstäkin, että miten usein on käytössä. Ja käsipyyhkeet tuntuvat menevät nopeasti huonoksi. Vaikka pesee 60 asteessa, alkaa haista ekan käsienkuivauksen jälkeen. Olenkin ajatellut, että voisko jotua siitä, että mulla lievä atopia ja joudun paljon rasvaamaan käsiä, jos siitä osa siirtyy pyyhkeeseen, vaikka kädet onkin pesty? Onko kukaan muu huomannut samaa.

Pois kun pistän, menevät yleensä suoraan roskiin. Meillä siivousrätit ostetaan erikseen. Lähinnä tiskirättiä ja mikrokuituliinaa tarvitsen. Mihin te käytätte vanhoja pyyhekeitä? Kun ei tartte enää lattian pesuun, eikä koiraa meillä ole, autokin pestään pesulassa.
 
"kuula"
[QUOTE="vieras";23216669]Tää taitaa olla totta. Meidänkin lapsella on käytetty meidän omia vanhoja lastenpyyhkeitä. Vanhemmilla tosiaan myös häälahjaksi saatuja.

Uudet pyyhkeet ei välttämättä kestä kovin montaa vuotta. Riippuu vähän käytöstäkin, että miten usein on käytössä. Ja käsipyyhkeet tuntuvat menevät nopeasti huonoksi. Vaikka pesee 60 asteessa, alkaa haista ekan käsienkuivauksen jälkeen. Olenkin ajatellut, että voisko jotua siitä, että mulla lievä atopia ja joudun paljon rasvaamaan käsiä, jos siitä osa siirtyy pyyhkeeseen, vaikka kädet onkin pesty? Onko kukaan muu huomannut samaa.

Pois kun pistän, menevät yleensä suoraan roskiin. Meillä siivousrätit ostetaan erikseen. Lähinnä tiskirättiä ja mikrokuituliinaa tarvitsen. Mihin te käytätte vanhoja pyyhekeitä? Kun ei tartte enää lattian pesuun, eikä koiraa meillä ole, autokin pestään pesulassa.[/QUOTE]

Mä käytän esim. ikkunoiden pesussa vanhoja pyyhkeitä kuivaukseen, koirapyyhkeinä, mökillä jne.
 
vanhat pyyhkeet
[QUOTE="vieras";23216669] Vaikka pesee 60 asteessa, alkaa haista ekan käsienkuivauksen jälkeen. Olenkin ajatellut, että voisko jotua siitä, että mulla lievä atopia ja joudun paljon rasvaamaan käsiä, jos siitä osa siirtyy pyyhkeeseen, vaikka kädet onkin pesty? Onko kukaan muu huomannut samaa.

Pois kun pistän, menevät yleensä suoraan roskiin. Meillä siivousrätit ostetaan erikseen. Lähinnä tiskirättiä ja mikrokuituliinaa tarvitsen. Mihin te käytätte vanhoja pyyhekeitä? Kun ei tartte enää lattian pesuun, eikä koiraa meillä ole, autokin pestään pesulassa.[/QUOTE]

ostin juu vauvalle kirpparilta pyyhkeitä ja tuommoisia haisuuntuvia tuli osa. Keittopestä aattelin muutaman kerran ja käyttää itse. Joskus yksi omakin teki tuota vaan ei enää aikoihin.

Hevostallit, eläinhoitolat jne varmaan huolii vanhoja pyyhkeitä ja liinavaatteita, ja vaippamateriaaliksi ovat hyviä.

Älkää ihmiset harrastako liikaa tuota, että pyyhkeet uusitaan sävysävyyn. Junttimaiselta ja muovielämiseltä semmoinen estetiikka näyttää muutaman vuoden päästä, kun muoti vaihtuu järkevämpään suuntaan.
 
kyllä itestä tuntuu että turhan kauan ovat hyviä :kieh: Osa pyyhkeistä sellasia etten enää tykkäis käyttää, mut ku ovat ihan kunnossa nii ei viitti pois laittaa vielä. Muutamia jo tosin räteiksi leikannu, ku värit on menneet huonoiksi.
Peesi. Just laittelin pestyjä pyyhkeitä kaappiin ja aattelin, et "hitsi ku nääki on vielä niin hyvässä kunnossa." Mulla tekis mieli ostaa uusia pyyhkeitä, ku niitä on kaikkia niin nättejä, että! mut ku ei noita vanhoja viitti roskiinkaan heittää. Niissä ku ei mitään vikaa oo.
 
"vieras"
Räteiksi menevät. Vanhimmat käytössä olevat taitavat olla jostain 80-luvun alusta, tosin niitä käytetään harvakseltaan, uimahallissa, rannalla jne, missä ei haittaa, vaikka katoaisi. Tosin niitä uudempia on mennyt räteiksikin.
 
"jooo"
[QUOTE="vieras";23216669]Tää taitaa olla totta. Meidänkin lapsella on käytetty meidän omia vanhoja lastenpyyhkeitä. Vanhemmilla tosiaan myös häälahjaksi saatuja.

Uudet pyyhkeet ei välttämättä kestä kovin montaa vuotta. Riippuu vähän käytöstäkin, että miten usein on käytössä. Ja käsipyyhkeet tuntuvat menevät nopeasti huonoksi. Vaikka pesee 60 asteessa, alkaa haista ekan käsienkuivauksen jälkeen. Olenkin ajatellut, että voisko jotua siitä, että mulla lievä atopia ja joudun paljon rasvaamaan käsiä, jos siitä osa siirtyy pyyhkeeseen, vaikka kädet onkin pesty? Onko kukaan muu huomannut samaa.

Pois kun pistän, menevät yleensä suoraan roskiin. Meillä siivousrätit ostetaan erikseen. Lähinnä tiskirättiä ja mikrokuituliinaa tarvitsen. Mihin te käytätte vanhoja pyyhekeitä? Kun ei tartte enää lattian pesuun, eikä koiraa meillä ole, autokin pestään pesulassa.[/QUOTE]

Mä mielellään käytän vanhoja pyhkeitä vatsatautiaikaan, pyyhin niillä kaik, ovenpielet, listat, ovenkahvat, wc pesualtaan ja lopuksi wc-pöntön ja roskiin. Tosi kätevää, ei tarvitse pöpöjä kierrättää.
 
Rätiksi menevät. Takan edustaa, luukkuja tai siitepölyn tahrimia terassikalusteita en halua millään ostorätillä pyyhkiä ja nähdä vaivaa rätin putsaamisesta, joten kierrätetty rätti on helppo heittää roskiin. Kesällä siis menee melkeimpä yksi päivässä... Tälläisessä tarkoituksessa siis rätti on hetkessä musta.

Mutta hyvä kysymys, miten kauan pyyhkeet kestää. Mä luulen että nyt rätiksi ovat päätyneet mun tai miehen opiskeluaikaisia pyyhkeitä, ostettu >10 vuotta sitten. Uudempikin pyyhe sinne voi joutua, jos siihen tulee likaa, joka ei pesussa lähde.
 

Yhteistyössä