Kuinka vanhana nuorena pariutuneet olette saaneet ensimmäisen lapsenne?

  • Viestiketjun aloittaja Vuoden kuumeillut
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MP:
seurustelu aloitettiin 16-vuotiaana ja lapsi syntyi samana vuonna kun täytin 26-vuotta
Näin meilläkin eli minä olin 16v, kun alettiin kulkea yhdessä ja 10v myöhemmin syntyi esikoinen. Mies on pari vuotta minua vanhempi.
 
bggh
Olin 14 kun aloimme seurustella ja nyt, 10 vuotta myöhemmin, ollaan vielä lapsettomia. Ja varmaan tullaan olemaankin ainakin vielä seuraavat 2 vuotta, todennäköisesti kauemminkin.

Aiemmin, siinä 19-22 vuotiaana olikin jonkinlainen vauvakuume, mutta suotuisampia aikoja odotellessa se meni vähän ohi, ja nyt ei todellakaan ole vauvakuumetta. Nautin tämän hetkisestä elämästäni niin paljon tällaisena, huolettomana ja itsekkäänä, että haluan sen vielä pitääkin hetken näin ja kokea asioita, joita on helpompi kokea ilman lasta. Nautimme myös suhteestamme näin.

En ymmärrä kommentteja puoleen enkä toiseen, miksi joillekin ihmisille on ongelma toisten ihmisten lapsen hankkiminen tai hankkimattomuus. Mun mielestä jokaiselle on oikea aika hankkia/saada lapsi silloin kun niin itsestä tuntuu. Ihan turha tulla kenenkään sanomaan toiselle, että olet liian nuori, tee sitä, tätä ja tuota ensin. Uskon kyllä, että suurin osa lapsen todella haluavista kyllä tietää milloin on oikeasti siihen valmis. Ja toiselta kantilta, musta on todella typerää myös tulla laukomaan vanhempana vanhemmiksi haluaville, että paras lapsentekoikä on kakskymppisenä ja plaa plaa. Eiköhän jokainen tiedä silloinkin itse parhaiten, että kannattaako odottaa vai ei. Mun mielestä ei ainakaan mitenkään voi olla hyvä ratkaisu hankkia lasta AINOASTAAN sen vuoksi nuorena, kun silloin on paras lapsentekoikä, vaikkei oikeasti silloin haluaiskaan lapsia vielä.
 
duppa
Niin ja edelleen yhdessä ollaan (viittaan viestiini tuossa kymmenen senttiä ylempänä ruudulla). Tuleepa hyvä mieli, kun niin moni kirjoittaa että "yhdessä ollaan vieläkin", omassa kaveripiirissä on niin tosi paljon eroja ja juuri pikkulapsiperheissä. Vanhan isäni ohje taitaa tässäkin taas päteä: tärkeintä on tapella sovussa :)
 
"pippuri"
Parhaat viedään nuorena ;) Eikä niitä kannata huonompiin mennä vaihtelemaan.
Asiaa! :D Gallupiin en kyllä vielä voi vastata kun ei ole lasta. Seurustelu aloitettiin 16-vuotiaina, nyt ollaan 22-vuotiaita, vuoden päästä häät ja jos kaikki sujuu kuin elokuvissa (onnellisissa), niin esikoinen syntyisi kun ollaan 24 :) Se olisi meille juuri oikea aika saada ensimmäinen lapsi. Kahdestaan oltaisiin silloin oltu n. kahdeksan vuotta, mutta jos käy niin ettei lasta ala kuulumaan, niin on sitten vielä aikaa tehdä asialle jotain :)
 
"Kkk"
Alettiin seurustella 19-vuotiaina, esikoinen saatiin 30-vuotiaina.
Ja ei. Ei ajateltu, että ensin koulutus, ura, omakotitalo, kultainen noutaja ja audi.
Joskus vaan kaikki asiat ei mene niinkuin itse ajattelis.
Mutta nyt ajateltuna, kahden murun vanhempina, hyvä näin.
 

Yhteistyössä