Kuinkahan surkee mahdollisuus..?

hyvät
Ihan hyvät mahdollisuudet jos sun amispaperit on hyvät ja onnistut pääsykokeessa. Olette samalla viivalla ja molemmat todistukset pisteytetään taulukon mukaan. Pääsykokeessa lukionkäyneellä VOI olla etu esim matikankokeessa ( jos on paremmin muistissa ko asiat ), mutta ei muuten .
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Noh..mä käynyt ammattikoulun ja mulla ei ammattitutkintoa.

Joku ero noilla on, nyt kun opiskelen työnohella, saan siitä ammattitutkinnon, jolla ainakin voi hakea ammattikorkeaan.

joku varmast kyllä tietää paremmin?
Juu, en mäkään oikein tiedä.. Valmistunu kuitenkin olen ja ihan kohtalaisilla papereilla..
Katotaan, kokeilen ainakin. :)
 
hyvät
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
http://www.ammattitutkinto.org/

tossa ammattitutkinnosta, jota siis ainakaan mä en saanut ammattikoulusta?
Nämä ammattitutkinnot on ns näyttötutkintoja esim oppisopimusopiskelijoille tai pitkään työssä olleille tai jatkotutkinnoille. Kyllä amiksessa tehdään näyttötutkinnot eli ammattitutkinto jos ei ole pelkässä valmistavassa koulutuksessa, siellä ei tutkintoa suoriteta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
riippuu varmaan kyllä alasta ja hakeeko opiskelemaan samaa alaa kun aiempi tutkinto on. jos samaa alaa niin samalla viivalla on, voi olla jopa etua siitä että on alasta jo kokemusta ja tietoa.
Sepä se, oon siis valmistunu suurtalouskokiksi ja tahtoisin lukea terveydenhoitajaksi.. :saint:
 
hyvät
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Eli olisin voinut mun ammattikoulupapruilla hakea jo amk:hon :eek: :eek: ?

Mikshän se ope huijas mua :headwall:
No miten "vanha" sun tutkinto on? Luulen, että esim kokin papereilla pääsee mutta vanhaoilla "keittiöapulaisen" ei pääse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Mun oli pakko kaivaa todistuskin esille. Täs lukee, et tutkintotodistus.. Plaaplaaplaa on suorittanut seuraavan tutkinnon.. B)
Mullon sama.

Mutta kaivoin mäkin esille ton opetusmateriaalin ja siinä seisoo että ammatikoulusta ei pääsisi hakemaan suoraan amk?

mutta on siis käsin kirjotettu, mistähän löytäis faktaa? Muakin alko kiinnostamaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Mun oli pakko kaivaa todistuskin esille. Täs lukee, et tutkintotodistus.. Plaaplaaplaa on suorittanut seuraavan tutkinnon.. B)
Mullon sama.

Mutta kaivoin mäkin esille ton opetusmateriaalin ja siinä seisoo että ammatikoulusta ei pääsisi hakemaan suoraan amk?

mutta on siis käsin kirjotettu, mistähän löytäis faktaa? Muakin alko kiinnostamaan
Mä luin Tamk:in sivuilta ja siel oli ainakin, et pääsis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Amispaperit antaa hakuoikeuden jos on KOLMIVUOTINEN koulutus.
3v on täynnä. Harmittaa vaan, et miksi ei panostanu enempää. Keskiarvo kun on 3.33. Parempikin olis voinu olla. :/
Mä nyt aloin tutkimaan tota ihan todenteolla :D

Tosin, ei taida olla ihan mun juttu.

Jostain syystä muuten mun KA oli joku neljä, en tiedä millä eväillä :D Varmaan koulukohtaisia eroja niissäkin.
 

Yhteistyössä