Kuis tuon painon kans?

  • Viestiketjun aloittaja liian painava vielä...
  • Ensimmäinen viesti
liian painava vielä...
Jos on 166cm pitkä, niin mikä ois normaalipaino?

Oon nyt 79kg ja aion painoa pudottaa. Mut mikä ois se normaalin raja? Onko 69kg liikaa? Mikä sillon on painoindeksi?
 
Laihduttaja
Tossa olikin ketju mun painosta...
Olen 164cm pitkä ja painan 56kg, pudostusta yli 20kg...
Riippuu ruumiinrakenteesta tietty mikä kellekkin normaali.
Laita googleen painoindeksi niin varmaan löytyy laskureita.
 
Jos painaisit tuon 69, niin painoindeksiksi tulisi 25,0 eli normaalipainon ja ylipainon rajalla olisit. Kannattaa seurata enemmän vyötärönympärystä (2 cm navan yläpuolelta) kuin painoindeksiä, ympäryksen pitäisi olla alle 80.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Jos painaisit tuon 69, niin painoindeksiksi tulisi 25,0 eli normaalipainon ja ylipainon rajalla olisit. Kannattaa seurata enemmän vyötärönympärystä (2 cm navan yläpuolelta) kuin painoindeksiä, ympäryksen pitäisi olla alle 80.
mä olen 165cm ja painan 67 tammik.jopa 70 :ashamed: meinaan kyllä laihduttaa 60kg, oonko sitten jo alipainoinen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Jos painaisit tuon 69, niin painoindeksiksi tulisi 25,0 eli normaalipainon ja ylipainon rajalla olisit. Kannattaa seurata enemmän vyötärönympärystä (2 cm navan yläpuolelta) kuin painoindeksiä, ympäryksen pitäisi olla alle 80.
mä olen 165cm ja painan 67 tammik.jopa 70 :ashamed: meinaan kyllä laihduttaa 60kg, oonko sitten jo alipainoinen?
Et, alaraja on 51 kg eli BMI 18,5.
 
Mä en ajattele niinkään painoani. Mittanauha ja peili ovat paras mittari. Vuoden alussa painoin 77,8 kg, tänään 74,6 kg. Kuitenkin selvempi mittari ovat olleet vaatteet, joihin on tullut jo hieman välystä. Tavoitteeni on pienentää vaatekokoa niin, että joskus mahtuisin housuihin kokoa 40, sitten jopa 38.. Tällä hetkellä kokoni on 42, paidoissa vielä isompi. Ja kesällä olisi kiva lähteä biitsille kerrankin biksuissa :D
 
liianpainavavielä
Jep, kiitos vastauksista!

Ei mullekkaan tuo kilomäärä se tärkein mittari oo. Mielestäni näytän kamalalta laihana. Normaalipainosena näytän kivalta. Ja ehkäpä mulla just tuo bmi on tärkein mittari, haluan olla terveellisen painonen! Jospa saisin painon tonne 69kg ja sit kattosin miltä näytän... Ja sit muutaman kilon vois vielä pudottaa, jos tuntuu siltä.
Tai oikeestaan nyt alotan elämäntapamuutoksen. Eikä mitään hoppua ton saavutuksen kans. Ja imetänki nyt, toivon mukaan tääkin auttas kilojen pudotuksessa... Synnytyksestä on 3kk ja painoa lähteny 11kg.
 

Yhteistyössä