Kuivauskaappi vai kuivausrumpu?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Marraskuu08:
Meillä kummatkin! No kaappia käytetään vaatteiden kuivaukseen silloin, kun on lakanaa ym. Talvella kaappi loistava vaatteiden kuivatukseen mäen laskun jälkeen. Rumpua käytän sit muuten pyykinpesun jälkeen.
Tää olis ihannetilanne, eli jos on isompi omakotitalo kunnon kuraeteisellä niin sinne kaappi ja sit pyykki kuivaksi rummussa.

Meillä kuitenki niin pienet tilat ku asutaan rivarikolmiossa et meillä on vain rumpu. Ehkä joskus sit omassa talossa molemmat.
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Säästäkää sähköä:
Ei kumpikaan, pyykit kyllä kuivuvat ilman sähkösyöppöjäkin.
Juuri tästä syystä kuivatellaan usein muuten, mutta viisihenkisessä perheessä on lakana- ja pyyhepyykki saatava kuivaksi - siitä huolimatta kuivatettava pyykki pursuu kylppäristä ulos
 
Säästäkää sähköä
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Säästäkää sähköä:
Ei kumpikaan, pyykit kyllä kuivuvat ilman sähkösyöppöjäkin.
Juuri tästä syystä kuivatellaan usein muuten, mutta viisihenkisessä perheessä on lakana- ja pyyhepyykki saatava kuivaksi - siitä huolimatta kuivatettava pyykki pursuu kylppäristä ulos
Minä en suostuisi lakanoita ja pyyhkeitä edes kuivaamaan rummussa. Tulee paljon raikkaampia ja paremman tuntuisia narulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Säästäkää sähköä:
Ei kumpikaan, pyykit kyllä kuivuvat ilman sähkösyöppöjäkin.
meillä ei kyllä sähkölaskussa huomannut että tuli hankittua rumpu (joka talvella etenki kuivaa käytännössä katsoen kaikki pyykkimme). Meillä myös sähkölämmitys ja olen kuullut väitettävän että jos kuivaa talvella sisällä telineellä käy sähköpatterit vastaavasti kovemmalla teholla eli sama sähkö menee joka tapauksessa. Ja asunnolle on parempi kuivata talvella pyykki rummussa. Meillä 80neliöö vaan ja jos tässä tilassa kuivaa lapsiperheen pyykit aina telineellä on kosteus sisätiloissa aika kova.
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Säästäkää sähköä:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Säästäkää sähköä:
Ei kumpikaan, pyykit kyllä kuivuvat ilman sähkösyöppöjäkin.
Juuri tästä syystä kuivatellaan usein muuten, mutta viisihenkisessä perheessä on lakana- ja pyyhepyykki saatava kuivaksi - siitä huolimatta kuivatettava pyykki pursuu kylppäristä ulos
Minä en suostuisi lakanoita ja pyyhkeitä edes kuivaamaan rummussa. Tulee paljon raikkaampia ja paremman tuntuisia narulla.
Ei voi. Tuo porukka syö Zyrteciä jo muutenkin. Kielletty on. Yhdellä jatkuvat poskiontelotulehdukset ja toisella silmät joka kevät-kesä turvoksissa. Ei puhettakaan ulkona kuivattamisesta meillä.
 
Säästäkää sähköä
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Säästäkää sähköä:
Ei kumpikaan, pyykit kyllä kuivuvat ilman sähkösyöppöjäkin.
meillä ei kyllä sähkölaskussa huomannut että tuli hankittua rumpu (joka talvella etenki kuivaa käytännössä katsoen kaikki pyykkimme). Meillä myös sähkölämmitys ja olen kuullut väitettävän että jos kuivaa talvella sisällä telineellä käy sähköpatterit vastaavasti kovemmalla teholla eli sama sähkö menee joka tapauksessa. Ja asunnolle on parempi kuivata talvella pyykki rummussa. Meillä 80neliöö vaan ja jos tässä tilassa kuivaa lapsiperheen pyykit aina telineellä on kosteus sisätiloissa aika kova.
Rohkenen epäillä väitettäsi, että ei näy sähkönkulutuksessa. Tottakai se näkyy, vaikka kuinka olisi sähkölämmitys. Totta on, että se tuottaa lämpöä, mutta ei kuitenkaan niin tehokkaasti kuin patteri.
 
Kaappi meillä on ja ihan mainio. Talvella käytetään kuivatusmielessä ja muuten ovi vaan auki ja pyykit on siellä sievästi rivissä. Saapi vielä halutessaan nuo tec-vaatteetkin siellä kuivata, kun valitsee lempeän lämmön.

Ei mulla ole aikaa vahdata ulkona kelejä ja iltaisin pimeässä mennä pyykkejä ripustelemaan ja yöllä niitä narulta pois ottamaan. Tämä on tätä työssäkäyvän arkea. Ja kuluu siinäkin sähköä, jos ripustaa ne narulle sisällä ;)
 
Säästäkää sähköä
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Kaappi meillä on ja ihan mainio. Talvella käytetään kuivatusmielessä ja muuten ovi vaan auki ja pyykit on siellä sievästi rivissä. Saapi vielä halutessaan nuo tec-vaatteetkin siellä kuivata, kun valitsee lempeän lämmön.

Ei mulla ole aikaa vahdata ulkona kelejä ja iltaisin pimeässä mennä pyykkejä ripustelemaan ja yöllä niitä narulta pois ottamaan. Tämä on tätä työssäkäyvän arkea. Ja kuluu siinäkin sähköä, jos ripustaa ne narulle sisällä ;)
No enpä ole onneksi vielä niitä tähän päivään mennessä yöllä narulta hakenut. Pimeän aikaan kuivatan ne yleensä sisätiloissa lämmittämättömässä kellarissa. Joten ei mene sähköä sisätiloissa kuivatuksen vuoksi eikä menisi kyllä muutenkaan, kun talo lämpiää öljyllä...
 

Yhteistyössä