Kuka osaisi auttaa hoitopäivien laskemisessa (vuorohoito)

  • Viestiketjun aloittaja paluutakaisintöihin
  • Ensimmäinen viesti
paluutakaisintöihin
Elikäs, meidän lapset ( 3kpl) aloittavat päivähoito"uransa" ensiviikolla. Lupasin vahvistaa varattavien hoitopäivien määrän huomenna. Vaihtoehdot on siis täydet 21 pvää, 17 pvää, 15 pvää, 13 pvää, 11 pvää tai 9 päivää.

Meillä on säännöllisesti kiertävät 3 vkon listat miehen kanssa. Lapsille tulee siis hoitopäiviä 3 vkon jaksoissa näin:

1. Viikko
KE klo 6.30-15.30
PE klo 6-15.30

2. Viikko

MA klo 6-15.30
TI klo 6-15.30
PE klo 18.30-24
LA klo 00-8

3. Viikko

MA klo 14-21.30
PE klo 18.30-24
LA klo 00-8.30 + 18.30-24
SU klo 00-7.45

Ja sitten aina alkaa taas tuo sama 3 vkoa uudelleen.

Montako hoitopäivää tuosta tulee kuukautta kohden keskimäärin?
 
Vuorotyö
Minun laskujeni mukaan tarve olisi 8 hoitopäivälle kuussa. Laitoin selvyyden vuoksi vuorot esim. La 18.30 -8.30,vaikka vuoro päätyykin vasta sunnuntaina.


1 Viikko
Ma 6.30-15.30
Pe6-15.30

2 viikko

Ma 6-15.30
Ti 6-15.30
Pe 18.30-8

3 viikko
Ma 14-21.30
Pe 18.30-8.30
La 18.30-7.45
 
hjhjjh
Meidän kunnassa ei voi laskea päiviä "sanktio päivien" varaan. Sopimuspäivät nousee heti toisesta ylityskerrasta jo seuraavaan portaaseen eli jos on 10pv/kk ja käytät kahtena kuukautena yli 10 pv (vaikka vain 11pv) nousee laskutus heti 15pv/kk, koska meillä on tarjolla vain 10 tai 15pv/kk vaihtoehdot. Ja siihen sitoudutaan 4kk vähintään kerrallaan.
 
"xXx"
Kalenterikuukausi on sitten pidempi kuin tuo kolme viikkoa... Jos nuo on säännölliset vuorot, niin ottaisin 15pv/kk. Kokeile itse merkitä nuo kalenteriin, et selviä mitenkään 8pv/kk sopimuksella.
 
ap aloittaja
Eli varaan 15 hoitopäivää /kk niin ainakin pitäisi sitten riittää.

Onko muilla millaisia kokemuksia vuoropäiväkodeista? Meillä siis hoito alkaa ensiviikolla. Lapset 4,5-vuotiaat kaksoset ja 1v 9kk ikäinen kuopus. Kaksoset menee samaan ryhmään ja pienin sitten omaansa.
 
"wieras"
Millanen työvuoro teillä on noina yöhoitopäivinä? Jos yövuoro, niin missä välissä aiotte itse nukkua? Voi tulla rankaksi jos yövuoron jälkeen pitää vielä valvoa lasten kanssa.
 
Eli varaan 15 hoitopäivää /kk niin ainakin pitäisi sitten riittää.

Onko muilla millaisia kokemuksia vuoropäiväkodeista? Meillä siis hoito alkaa ensiviikolla. Lapset 4,5-vuotiaat kaksoset ja 1v 9kk ikäinen kuopus. Kaksoset menee samaan ryhmään ja pienin sitten omaansa.
Sitä kautta että olin työntekijänä. Onhan se oma maailmansa normipäiväkotiin verrattuna ja paljon tehtiin kaikenlaista ekstraa niiden lasten kanssa jotka olivat hoidossa normaaliajan ulkopuolella. Työntekijöitä lapsi kohtaa erilailla kun vuorot kiertävät koko talon kesken sen oman kotiryhmän lisäksi. Mutta se ei ole huono asia että talo tuntee lapset ja lapset tuntevat talon.
 
Ap aloittaja
[QUOTE="wieras";30823182]Millanen työvuoro teillä on noina yöhoitopäivinä? Jos yövuoro, niin missä välissä aiotte itse nukkua? Voi tulla rankaksi jos yövuoron jälkeen pitää vielä valvoa lasten kanssa.[/QUOTE]

Eli miehen työt alkaa tuolloin klo 19.30 ja vie lapset hoitoon. Minun iltavuoro loppuu klo 23 ja haen lapset sitten aamulla. Kerkeän nukkua ihan riittävän unen.
 

Yhteistyössä