kuka tulee kaveriksi

Ajattelin olla 10 päivää ilman sokeria, eli sokerittomalla ruokavaliolla. Kuka tulisi kaveriksi? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja tsempata toinen toistaan. Minulla ongelma makean syönti, karkit, suklaa ym.herkut. Eräässä lehdessä luvattiin näin: kun on 10 päivää ilman sokeria niin nuortuu 10 vuotta =) Tuo ei varmaan pidä paikkaansa, mutta kuulostaa mukavalta =) Tänään on ensimmäinen päivä ilman sokeria. Saas nähdä kuin käy....
 
Moikka! Mä voisin tulla sulle kaveriksi! Oon kovasti yrittänyt makean syöntiä vähentää mutta on tosi vaikeaa kun kaikki makea on vaan niin hyvää :whistle: . Mutta jos kymmenessä päivässä 10v nuortuis niin kannattaahan sitä kokeille ;). Mietin tässä että tänään olen syönyt makeaa pari pikkukarkkia, täytekeksin ja perhekerhossa tosi makeaa mehua. Lasketaanko makeutusaiheella makeutettua marjakeittoa, vai vain oikea sokeri? Huomenna voisin aloittaa heti aamusta eli se olis sit mun eka päivä ilman sokeria. Voi kyllä tehdä tiukkaa, mutta yritetään yhdessä! Mä ajattelen että tästä 10pv sokerittomuudesta vois olla se hyöty että pääsis tästä makean himosta eroon...
 
Hienoa kun löytyy kaveri. Eilen olin ekan päivän ilman sokeria, muuten söin normaalisti. Tosin huomasin illalla mutustelevani koko ajan jotain...tarkoitus ei ole korvata sitä makeaa/sokeria millään, ettei tule kiloja. Mulla alkoi oleen ongelma kun joka päivä söin jotain hyvää, kaupasta tuli aina ohimennen ostettua patukka ja kotiin vielä jotain karkkia, siihen sitten päälle vielä keksit, jäätelöt sun muut. Nyt siis olisi tarkoitus välttää pelkästään sokeria kaikessa muodossa. Silti en aio ostaa sokerittomia karkkeja :D On mullakin kaapissa marjakeittoa vähäkalorista ja siinä on käytetty makeutusainetta, mut sitä tulee kuitenkin syötyä vähemmän joten ihan sallittua. Tarkoitus on tosiaan päästä makeanhimosta eroon tai ainakin saada se hallintaan. Muuten syön terveellisesti ja painokin on ok siihen nähden, että synnytyksestä on n.4kk aikaa. Imetys laskee tuota painoa hyvin. Toi 10pv voi kuulostaa ihan helpolta ja lyhyeltä ajalta, mutta sitä se ei välttämättä ole,,,siitähän on sitten helppo tehdä muita tavoitteita jos siihen asti pääsee =)
 
Moikka taas!

Nyt ekaa päivää ilman sokerista makeaa. Tähän asti mennyt ihan kohtuullisesti, mutta nyt iltaruuan päälle tekis kyllä ihan mielettömästi mieli ottaa jotain keksiä, karkkia tms. Makean naposteluun kun on tottunut niin tuntuu että jotain puuttuu kun ei sitä saa. Taitaa mulla olla vierotusoireita kun tuntuu että jotain pitäis vielä syödä vaikka maha on ihan täynnä ruuan jäljiltä...

Mulla kans painoindeksi normaali, mutta painoa tässä samalla pudottelen, eikä tästä sokerittomasta dietistä varmastikkaan ole siihen haittaa. Noista makeista herkuista kun saa helposti ihan kauhean määrän turhaa energiaa...

Tänään äitini kanssa tästä puhuessani huomasin mikä mulla helpottaa tätä sokerittomuutta, siis se kun en juo kahvia enkä teetäkään niin ei tarvii totutella niitä ilman sokeria juomaan. Se tästä vielä puuttuiskin kun herkuistakin on ihan tarpeeksi hankalaa pysyä erossa...
 
Heippa. Nyt siis menossa jo neljäs päivä ilman makeeta/sokeria. Tuntuu kyllä silti kun aikaa olisi enemmän, siis hullua ajatella, mutta aina kun söi jotain hyvää tuli luettua, katsottua telkkua, tms. nyt aikaa vapautuu kun ei voi ajatella, otan jotain hyvää ja luen kirjaa. Toisaalta täytys totutella silleen, että tekee jonkun hedelmä/vihannes pala lautasen ja popsii niitä sen makeen sijaan. Yksi ongelma on kun keität kahvit tai olet kylässä, aina on tarjolla vehnästä/makeaa, miksi ei tarjota vaikka hedelmiä yhtenä vaihtoehtona, esim. nektariinia, mandariinia, rypälettä, pesee, viipaloi ja laittaa kauniisti esille. Olisi vain hyvä vaihtoehto sille ainaselle PULLALLE.
Eilen olin pojan vanhempainillassa, kyllä teki tiukkaa käydä sen jälkeen kaupassa ja kävellä namihyllyn ohi, varmaan kassakin ajatteli, että mikäs tolla nyt on kun ei ole yhtään patukkaa ostoksissa :D On kuitenkin hyvä mieli kun on pysyny päätöksessään. Se kasvattaa itseluottamusta.
 
Moikka sekä Onnittelut hienosta itsekurista karkkihyllyllä ja melkein puoli välissä olon johdosta!!

Täällä toinen sokeriton päivä menossa... Ja taas teki mieli iltaruuan päälle niin vietävästi jotain makeaa, toi on se mun päivän vaikein hetki. Muuten on menny ihan kivasti, ainakin näin alkuun... Tänään söin välipalaksi rahkaa johon laitoin piltin vai oliko bonan sokeritonta persikka sosetta ja banaani palasia sekä vähän "kastikkeeksi" sokeritonta mustikkavadelma keittoa ja hyvää oli.

Huomenna kauppaan mennessä täytyy ostaa lapsille ihan pienet ja mieluisat karkkipäivän karkkipussit, jotta niistä ei jää mulle mitään. Mulla kun on paha tapa syödä ne mitä lapset ei jaksa tai halua syödä... Itte ajattelin herkutella kevytkermaviilidipillä, porkkanoilla, kurkulla yms...

Mulle tuo kahvittelu kotona ei ole ongelma kuten aikaisemmin mainitsin etten sitä juo vaan just tuo jälkkäri makea on pahin kompastuskivi. Kyläily kyllä vieraammissa paikoissa mun taitaa olla paras unohtaa tän 10pv ajaksi kun sorrun takuu varmasti muiden tekemiin herkkuihin enkä kehtaa sanoakaan etten ota mitään makeaa kun kaikki tietää mut herkkusuuksi. Täytyis kyllä itse alkaa laittamaan kahvipöytään muutakin pullan vaihtoehdoksi, hedelmätkin kuulostaa hyvältä, mutta jotenkin joku tuolla selkäytimessä sanoo hiljaa että ne ei kuulu kahvipöytään muuten kuin kakkujen päälle, oliskohan se mun herkkuhammas joka siellä kuiskuttelee... Mutta täytyy kyllä tuota hedelmäjuttuakin kokeilla vaihtoehtona seuraavan kerran kun tulee vieraita, täytyy vaan yrittää tehdä niistä houkuttelevan näköisiä asettelulla jne.
 
Terve taas, olen niin iloinen, nimittäin kävin aamulla puntarissa sitten maanantain ja olin täysin varma, että paino on noussut, koska olen makeanhimossani koko ajan popsinut jotain, mutta eipäs ollutkaan noussut vaan laskenut 800g :) kyllä olin tyytyväinen, vaikka toi painonpudotus ei tavoite ollutkaan.
Olet kyllä oikeassa tuosta tarjoilusta kahvipöydässä, ei ne hedelmät siihen sovi. Silti kaipaisin terveellisempää kahvipöytäkulttuuria. Suomalaiset on siksi niin lihavia/sairaita kun syövät liikaa sokeria ja vehnää, osa tästä tulee juuri kahvin/teen kanssa naposteltavista herkuista. Jos esim. poikkee kahville huolto-asemalla tai kahvilaan, mitä siellä on tarjolla,,,,tuoreita munkkeja, pullia, sämpylöitä, keksejä, pizzaa ym. joskus vain harmittaa kun ei jaksa vastustaa eikä pitää omia eväitä niin on sit pakko sortua....
Nyt on kyllä tiukka paikka kun viikonloppu tulossa. Meillä muu perhe on varsinaisia herkkusuita joten kiusauksia on luvassa... Nyt on kyl niin hyvä tsemppi päällä etten aio sortua. Jatkoakin olen miettinyt, mitä mieltä olet, toimisiko yksi herkuttelupäivä viikkossa...?
 
Moikka! Mäkin kävin aamulla puntarissa, mutta ei ollut paino paljoa laskenut alkuviikosta, ei kuitenkaan noussutkaan vaikka koko ajan kans oon jotain ollut syömässä... Aamulla oli kyllä motivaatio täysin nollassa, hyvä etten sortunut kekseihin joita kaapissa meillä aina on :/ .

Kauppareissulla ostin miehelle viinerin (meillä tapana perjantaina ostaa aina jotkut tosi hyvät pullat) kun en itse niistä tykkää, keksejä jotka ei oo mulle pakkomielle (kuten dominot on) ja lapsille vain sen verran karkkia huomiselle kun syövät. Näin yritän vähentää houkutuksia joihin sortua...

Ruuan päälle teki tänään jo nyt päivälläkin mieli kauheasti jotain hyvää. Tuntuu että suuhun jää aivan sellainen väärä maku kun ei jää makea maku... Vähän helpotti kun pureskelin purkkaa niin maku vaihtui suussa.

Vielä noista kahvipöydän tarjoiluista. Tuo ainainen vehnäpulla/kakku/piirakka- linja on vain totuttu tapa. Eikä ne tavat oikeasti koskaan muutu jos kukaan ei uskalla rikkoa tuota tapaa ja tarjota jotain muuta! Ainakin vaihtoehtona voi kyllä tarjota niitä hedelmiäkin, silloinhan se on jokaisen oma valinta mitä ottaa. Ja noista kahviloista ja huoltoasemista: Mä oon yrittänyt välillä aina ottaa sen ruisleivän, mutta kun senkin väliin on laitettu usein tosi paksulti voita ja joskus on tullut vastaan vielä kananmunakin, niin eipä se paljoa auta... Musta ne leivät olis tosi hyviä salaatteineen ja tomaatteineen mutta mun makuun niissä on usein aivan liikaa voita(tai jotain rasvalevittä ) ja liian rasvaisia juustoja välissä.

Nyt kun viikonlopusta selviäisi niin sit olis jo voiton puolella. Tuo herkuttelupäivä kerran viikossa kuulostaa hyvälle niin saisi sitten sen ns. perjantaipullankin syödä hyvällä omalla tunnolla :p . Sit täytyis vaan lasten karkkipäivä siirtää perjantaille että sais syödä niitten karkkejakin ;) ...
 
Moikka Annaliisa!

Kuinkas viikonloppu on mennyt tähän asti? Ootko pysynyt tiukalla linjalla? Mulla linja on pitänyt (ihme kyllä ) , vaikka välistä on tuntunut että pakko on syödä karkkia ja edes vähän keksejä. Niin ja näin untakin yks yö että söin koko pussillisen pätkispaloja :LOL: . Unta en oo ruuasta nähnyt sitten sen kun poika oli vauva ja imetyksen takia jouduin olemaan syömättä tosi monia ruoka-aineita (silloin näin unta ruisleivästä tomaatilla ja kurkulla...).

Mullahan nyt on menossa 5des sokeriton päivä eli kohta puolivälissä oon ja mun laskujen mukaan sulla jo 7mäs eli oot jo loppusuoralla. Tän loputtua on sitten hyvä jatkaa sellaisella vähäsokerisella ruokavaliolla. Tuon yhden herkkupäivän oon ajatellu ottaa käyttöön, ens lauantai olkoon ensimmäinen. Siihen oon jo suunnitellut tekeväni jonkun hyvän kakun jälkkäriksi, mutta teen sen vaan puoliannoksena, jotta ei tuu syötyä niin paljoa ;) .
 
Heissan taas. No niin voitonpuolella ollaan viikonlopun suhteen. Mikä parasta sokeriton linja on pitäny. Mut vaikeeta on ollu. Lauantain kauppareissu oli oikein kidutusta, joka hyllynpääty ja väli jotain herkkua tyrkyllään. Euromarketissa oli varmaan 100m pitkä karkkihylly :D ja mitään ei voinu ostaa, vaan katsella. Tuntuu todella ihmeelliseltä kuinka iso vaikutus tuolla herkuttelulla on elämään. Perjantai-iltana laitettiin lapset nukkumaan ja kynttilät palamaan. Keitettiin kahvit ja nautittiin hetken hiljaisuudesta. Katseltiin telkkua ja oho, kello läheni 12 yöllä ja minä vielä valveilla virkeenä. En muista sellasta aikaa kun olisin ollut iltaisin virkeä. Yleensä koko ilta tulee herkuteltua sokerilla ainakin jossain määrin, sitten seuraa uupumus ja väsy. Aina olen manaillu sitä, kun itse on niin väsynyt ettei jaksa valvoa vaikka huvittas kun lapset on menny nukkumaan, no selvisi siihenkin syy. Sokeri. Anyway, en aio jatkaa ihan ilman herkkuja, vaan otan kanssa käyttöön sen yhden päivän viikosta millon saa syödä hyvää. Se lauantai vois olla hyvä karkkipäivä. Vähän silti pelkään lipsuuko se taas samaan vanhaan jokapäiväseen herkutteluun, ihan vielä ei ole sitä varmuutta tarpeeksi, mutta eiköhän se kun jaksaa nyt loppuun asti ja huomaa lopputuloksen, on nuortunu 10 vuotta ja vähän hoikistunutkin =)
 
Hei taas ja hyvää alkanutta viikkoa. Nyt siis jo tiistai ja huomenna olisi viimeinen päivä tällä täysin sokerittomalla ruokavaliolla. Miten sinulla Sakama on mennyt? Toivottavasti et ole sortunut herkutteluun =) Vointi on ihan hyvä, tuosta nuorentumisesta en menisi vannomaan, iho on ehkä sileämpi ainakin mies niin väittää :D Jos muuten tarkemmin haluaa seurata syömisiään ja kulutusta yleensä kannattaa mennä kalori.fi sivuille. Hiukan maksaa jos rekisteröityy. Itse innostuin vallan, aikaa siinä kuluu kun merkitsee syömisiään, mutta sitä on mielenkiintoista seurata. Nyt aamupalalle ja vauvaa hoitamaan =)
 
Moikka! Ja en oo sortunut, vaikka heikkoja hetkiä on kyllä ollut välistä. Iloisena yllätyksenä oli tämän aamun puntarilukema joka näytti -900g viime viikkoiseen lukuun nähden. Tänään perhekerhossa oli kiva kun tarjolla oli juustosarvia eikä vain makeaa niin pääsin sit niistäkin herkuista nauttimaan kylmän veden kera. Oon muuten huomannut että oikea ruoka on alkanut maistumaan paremmalle kuin ennen ja ruoka-ajat on säännöllistyneet kun ei tule noita herkkuja koko ajan naposteltua ja sitten tulee se ihan oikea nälkäkin. Aina vaivaava makean himokin on vähän helpottanut.

Nuorentumisen merkkejä en kyllä oo huomannut, eikä kyllä kukaan muukaan ja kymmenen vuotta pitäis kyllä näkyä jo kauas. No vielä on toivoa kun päiviä on jäljellä ;) .

Jatkosta sen verran kun sulla toi 10pv loppu jo häämöttää että jatketaanko kirjoittelemista tänne ainakin sen verran että kuinka tuo vähä sokerinen ruokavalio herkkupäivineen onnistuu jatkossa.
 
Heissan. Ja onnittelut painon pudotuksesta, kyllä toi melkein kilo jo tuntuu mukavalta ja kun ajattelee, että melkein kaksi voipakettia niin se on paljon se. Toisaalta tulee äkkiä takaisinkin jollei ole tarkkana kuin porkkana. Kirjotellaan ilman muuta jatkossakin tänne kuulumisia. Minusta ainakin tämä on tsempannu hirveesti kun on kirjoteltu ja vaihdettu ajatuksia.

Iik, huomenna keskiviikko ja viimeinen päivä tätä "lajia". Mun täytys jo tehdä päätös jatkosta, kait se on yksi karkkipäivä viikossa, perjantai tai lauantai. Vanhaan en enää palaa se on varma. Olen kanssa huomannut kuinka eri tavalla odottaa kunnon ruuan syömistä, ennen ei oikein kerinnyt nälkä yllättämään sen napostelun ohessa ja sitä se tosiaan oli, pelkkää napostelua, ihme etten ole tämän pulleampi :D No siihen on varmaan syynä liikunta, olen koko ikäni liikkunut paljon, se on vähän niinkuin elämäntapa. Muutaman puolimaratooninkin olen juossut, kuntosali, jumpat, kävely siinä ne tärkeimmät. Onko sinulla mitään lempiharrastusta? Kait mä alan keittään teetä ja laittaan lapsia nukkumaan. Huomiseen =)
 
Moikka taasen! Ja kiitos onnetteluista. En olis kyllä pysyny varmastikaan yksin tähän sokerittomuuteen, eli suuret kiitokset tsempistä! Jotenkin se vaan on niin paljon helpompaa yhdessä vaikka näin "virtuaalisesti" kuin yksin.

Tuosta liikunnasta sen verran että mä aloitin viime keväänä juoksemaan (ihan sellaista kävelyvauhtia) ja parhaimmillani kesällä jaksoin jolkotella 10km yhteen soittoo, mutta nyt se vaan on jäänyt vähemmälle. Silloin tein myös lihaskuntopiiriä kotona josta alkoi ainakin omasta mielestäni jo näkyä vähän tulostakin. Nyt haaveilen stepperistä jotta tulis liikuttua edes vähän.

Tän 10pv:n jatkosta sen verran vielä oon miettinyt että juhlissa mä ainakin otan vähän makeaa vaikka ei olisikaan se viikon herkkupäivä, jo ihan kohteliaisuus syistä. Voihan sitä jättää sit kotona herkuttelua sieltä viikolta vähemmälle. Ja noita juhlia ei meillä ainakaan kovin usein kuitenkaan ole.

Mieleeni tuli muuten yksi hyvä tarjoilu mitä ollaan käytettykin lasten synttäreillä: eli laitettu kurkkua, vesimeloonia, rypäleitä, nakin ja juuston palasia tikkuihin ja tökitty ne sit foliolla päällystettyyn kaaliin tai vesimelonin puolikkaaseen. Aikuisten tarjoiluun tuon voisi tehdä vain suoraan lautasella ja vaikka pelkillä hedelmillä ja kasviksilla. Meillä nuo on maistuneet hyvin aikuisille ja lapsille.
 
Onnittelut Annaliisa täyden 10pv:n sokerittomuudesta :flower: :flower: :flower: !! Joko oot jotain makeaa herkutellu?

Mullahan on jo valmiina suunnitelmat mun ekalle sokerilliselle päivälle joka sattuu sopivasti lauantaille :p . Mutta kuten säkin sanoit, niin paluuta entiseen ei toivottavasti ole tiedossa. Vaikka toisaalta kyllä vähän pelkään että mulle käy taas niin että kun saan yhden keksin niin mätän koko paketin kerralla perään ja sen tien katoaa kaikki herkut koko talosta. Oon kyllä miettinyt sitäkin vaihtoehtoa että jos olis toisen mokoman 10pv perään sokerittomana niin oliskohan se jo tarpeeksi pitkä aika muuttamaan vanhoja piintyneitä tapoja joista nyt alan pikkuisen jo pääsemään eroon (lähinnä tarkoitan ruuan päälle syötäviä herkkuja ja sitä ainaista napostelua). No jos nyt kuitenkin yrittäisin pysyä tiukkana ja jos alkaa liiaksi lipsua niin sit täytyy varmasti miettiä pitempää sokerittomuutta ihan tosissaan.

Asiasta viidenteen, ostin tänään lidlistä stepperin ja ihan kivalta tuntui eka harjoistus, vaikkakin vain 11min, mutta kuitenkin.
 
Huomenta. Kiitos onnitteluista, varmaan ilman tänne kirjottelua olisin repsahtanu. Eilen olin kylässä ja söin kaksi keksiä, ei oikeastaan maistunu miltään. Pitihän sitä sitten vielä illalla hakea karkkia, söin 130g irtokarkkia tosta noin vaan, siis mättäsin naamaan ihan kun karkkia en olisi ikinä saanut. Ehkä se on alitajunnassa, tietää, että ne on epäterveellisiä kaloripommeja niin ei halua ajatella mitä syö. On meinaan muuttunut tuo suhtautuminen syömiseen, sillä tavalla ainakin, että katson oikeesti lautaselle mitä olen syöny tämän 10 päivän aikana ja nauttinut siitä myöskin. Ehkä karkille olisi pitänyt tehdä sama, katsoa jokaista karkkia kädessä ennenkö laittaa suuhun ja ajatella: nyt minä nautin tästä, heh, no ehkä toi oli vähän liioteltua, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Toi mitä kirjoitit pitäisikö pitää vielä toiset mokomat 10pv sokeritonta ruokavalioa, sai minut miettimään sitä oikeesti. Siinä vasta olisi haaste. Ei tullut mieleenkään herkkujen himossa :D Mietin sitä tämän päivän ja huomenna kirjoitan mitä olen päättänyt sen suhteen. Ei se lopulta niin kamalan vaikeeta ollut. Niin moni asia on itsestä kiinni ja suhtautumisesta asioihin ja elämän eri tilanteisiin. Olen joskus miettinyt sellasta, kun jotain yrittää mikä on juuri vain itsestä kiinni, että jos joutus maksaan jollekkin siitä mitä yrittää jotta onnistuis, vois aina vedota siihen ettei ole rahaa, mutta kun se ei olekaan siitä kiinni, ei tarvi maksaa mitään kun kyse ei ole rahasta vaan omasta itsestä ja siitä mitä päättää. Silloin se jo tuntuu helpolta.
Sulla nyt viimeinen päivä, tuntuu varmaan hienolta, huomenna saat herkutella jollain hyvällä jälkkärillä.

Täällä sataa lumen sekaista räntää, silti mukavan näköistä kun maa on valkoinen. Ajattelin siivota koko kämpän ja suunnitella jotain kivaa isommille pojille kun niillä alkaa syyslomaviikko. =)
 
Moiksista! Ostin tänään kaupasta 3suklaalevyä joita olis tarkoitus käyttää huomiseen jälkkäri kakkuun. Toivottavasti ehtivät kakkuun ennen kun syön ne muuten vaan... Mitään herkkukeksejä en edelleenkään ostanut kaappiin kiusaksi kun muuten helposti lipsun vanhaan kaavaan... Lasten karkkipäivän karkit on kyllä pahasti huomenna vaarassa :LOL:

Oon muuten kehitelly tosi hyvän aamupalan tässä viikon aikana eli laitan maustamatonta rasvatonta jugurttia (myös viili käy), siivutun banaanin, mahdollisesti mustikoita ja vadelmia, sokeritonta vadelmamustikkakeittoa ja kaurahiutaleita sekaisin keskenään ja annan hetken olla ennen syöntiä ja hyvää on. Tänään korvasin osan kaurahiutaleista neljänviljanhiutaleilla.

Mun täytyy kans alkaa siivota kun mies iltavuorossa niin koko homma on mun kontolla. Meillä kans tytöllä ens viikolla syysloma ja ainakin keilaamaan ollaan menossa, luistelemaan ja uimaankin pitäis ehtiä.
 
Moikka. Onko herkuteltu koko päivä? No kyllä sen on ansainnut. Silti omalta kohdalta voin kertoa kuinka noi herkut on koko ajan mielessä ja luulen, että taas lipsuu jos en ota jotain kontrollia päälle. Ehkä se 10pv on liian pitkä, mutta 6 päivää vois olla hyvä väli. Tota sun tekemää aamupalaa ajattelin heti kokeilla, kuulosti tosi hyvältä. Tuli ostettua sellanen kunnon tehosekoittaja, lasten kanssa jo tehty kaikenlaisia pirtelöitä. Pe tehtiin ihan tavallista missä oli vanilijajäätelöö ym. kyllä maistu makeelta siis ällömakeelta se jäätelö, kun ei ole tottunu :D
Maanantaina siis aloitan taas ja pidän aina 6pv taukoa sokerista, toki kylässä voin maistaa keksin, mutta pääsääntöisesti pyrin olemaan ilman sokeria. Nyt lähdetään mummulaan, heipat taas.
 
Heipparallaa! Vähän oon herkutellu, mutta en kuitenkaan ihan herkuilla elänyt, vaikka aamulla aloitin pojan pätkiksen jämillä ja vaniljapossulla :whistle: ... Ja ihme kyllä ruuan päälle ei tehnyt mieli makeaa niin kuin aikaisemmin, eli jotain muutosta on ajatteluun/tapoihin tullut. Just tuossa puhuin miehelle kun laitoin karkkeja kakun päälle koristeeksi ja hän siinä kysyi että eikö mun tekis mieli syödä niitä karkkeja siinä samalla, että ihme kyllä ei tee, eikä sitä kakkuakaan (suklaa-banaani-valkosuklaahyydykekakku). Maha on kyllä ihan täynnä pitsaa... Samalla siinä sit totesin, että taidan alkaa olemaan viikot ilman sokeria ja sit vaan viikonloppuna herkutella. Eli aikasta samoilla linjoilla ollaan sun kanssa.

Jos aijot laittaa tuon aamupalan tehosekoittajalla sekaisin niin kannattaa laittaa reilusti nestettä, mä oon vaan tehny siitä sellaista paksuhkoa mössöä.

Oon tässä miettinyt, että oon oottanut tätä sokerista päivää kuin joulupukkia lapsena, mutta nyt kuitenkaan ei ne karkit sun muut herkut nyt niin hyvälle maistukkaan. Ruisleipää oli pakko saada hetken päästä kun olin sen possun syönyt :LOL:
 
Huomenta. Tänään siis maanantai ja ei kiitos sanotaan herkuille joissa sokeria... Eilen taas napostelin karkkia ja muutenkin söin mitä eteen tuli...Toisaalta jos jotain hyvää puolta etsii karkeista niin niissä ei ole rasvaa :D
Mulle tulee tänään vieras ja mietin mitä tekisin jälkiruuaksi hmm...kun en halua syödä edes sitä pientä palaa mitään sokerillista, makeutusainetta ei taida kaapista löytyä. Ehkä olen liian ankara itselleni, mutta harmittaa hiukan tuo makean mässyttäminen viikonloppuna. No enhän tee sitä itselleni vaan vieraalle, teen käärtortun kaikilla herkuilla enkä pihtaa sokeria, katsoo sitten pystynkö olemaan ottamatta.

Onneksi tänne vielä kirjotellaan niin on joku paikka mihin tavallaan vastaa tästä projektistaan. Sitten kun on kk menny niin voi sanoa olevansa voiton puolella, siis silleen ettei syö kun viikonloppuisin herkkuja. Tällä viikolla yritän liikkua paljon, sekin jäi aika vähiin viime viikolla. Oletko käyttäny muuten sitä stepperiä minkä ostit? Kannattaa pitää se isosti esillä niin ei uhohdu :D
 
Moikka taas! Ja kyllä on hyvä että viikolla ei "tarvi" syödä makeaa, muuten kyllä olisin taas kohta lähtöpisteessä, sen verran hyvin nuo kaikki herkut on alkaneet uppoamaan muhun. Sitä kyllä ihmettelen, että miksi niitä pitää ahtaa itseensä melkein kaksin käsin, vaikka ei ne kuitenkaan ole edes mitenkään erikoisen hyviä... Mun tuli kyllä eilen kans syötyä kaikkee hyvää ja paljon kun oltiin pikkusiskon synttäreillä ja niitä herkkuja riitti. Ja syyllisyys siitä kyllä vaivaa mieltä...

Kiva jälkkäri vois olla vohvelit tai lätyt (teet taikinan ilman sokeria) ja laitat tarjolle kermavaahtoa ja hilloa. Itse laitat päälle lasten sokeroimatonta sosetta ja ihan hyvää on.

Stepperiä oon polkenut joka päivä sen kotiuduttua. Ihan lyhyitä aikoja näin aluksi, että paikat tottuu. Lisäilen sit vähitellen. Tällä viikolla isosisko tulee tänne ja soittelinkin sille että ottaa lenkkikamppeet mukaan että lähdetään yhdessä lenkille. Saadaan samalla juoruta ihan kahdestaan ;) .

Joo, onneksi vielä kirjoitellaan tänne, muuten kyllä helposti tulis luistettua tästä sokerittomasta ruokavaliosta. Meille sopiskin hyvin otsikoksi "viikolla sokeroimattomat naiset". Tuo sokeroimattomat naiset tulee siitä kun mies yksi kerta luki tuosta selän takaa mun kirjoitusta niin sanoi, että ai onko teillä oma foorumi sokeroimattomille naisille :D

Niin ja eipä meitä varmasti haittaisi vaikka tänne tulisi juttelemaan muitakin sokeroimattomia :wave: !
 
Heipat taas. Eipä haittaisi juu vaikka joku muukin lähtisi mukaan tälle linjalle, mutta sepä ei olekaan niin helppoa, vaatii itsekuria niinkuin moni muukin asia. Se itsekuri on kyllä välillä aika koetuksella, nimittäin on tunnustettava, että söin sitä tekemääni kääretorttua ja ison palasen vielä. Maistu niin hyvälle. Ei silti kannata kirvestä kaivoon heittää, vaan jatkaa sitkeesti yrittää välttää herkkuja. Nyt on pakko kehitellä jotain keinoja vastustaa sitä makeaa. Jos alkaa tekeen mieli makeeta kahvin kans tai muuten vaan olisi oltava jotain naposteltavaa valmiina, noi porkkananpalat ei oikein houkuta....

Hyvä kun olet jaksanu käyttää sitä stepperiä, itse ostin joskus muutamia vuosia sitten kuntopyörän, aikani jaksoin sillä polkea, mutta sitten se jäi, niin helppoo kuin sekin olisi vaikka telkkua katsoessa polkea. Taidan keittää teetä ja nauttia hetken hiljaisuudesta kun isot pojat on poissa kotoa. Huomiseen =)
 
Heipsan! Taas sokeritonta linjaa pidetty yllä ja ihan onnistuneesti vielä. Mitään ylitsepääsemättömiä houkutuksia ei ole tullut vastaan (täyden suklaakarkkipussin laitoin yläkaappiin niin että joutuisin tuolille kiipeämään että sen saisin niin ei tule koko ajan vastaan :LOL: ) . Tosin leivottiin lasten kanssa eilen sellaisia juustorasvapikkupatonkeja, mutta niissähän ei oo sokeria ;) . Niin ja eipä tuo sun yks kääretorttupala ole iso asia kun ajattelee koko viikkoa, olkoon poikkeus joka vahvistaa säännön ;) .

Mä oon alkanut ottamaan ruuan päälle purkan suuhun kun tekee mieli makeaa niin maku vaihtuu. Ja sit mies sanoi että sisulla (sitähän on sokerittomana ja ksylitolina) lähtee kyllä makean mieliteko ja oikeasti sen jälkeen kaikki maistuukin suussa tosi ihmeelliselle...

Saa nähdä miten mun stepperöinnin käy kun nyt jo tuo stepperi kuulostaa siltä että vetää viimeisiään. Onneksi siinä on kolmen vuoden takuu niin voin palauttaa sen ja ostaa sit paremman jos leviää...

Syysloman jatkoja!
 
Helou, täällä taas. Eilinen päivä meni kyläillessä. Käytiin mun äitillä, hänellä oli syntymäpäivä. Söin palan pannukakkua, joten ihan sokeriton linja ei pitänyt eilenkään...
Onnittelut sulle kun olet pystynyt jatkamaan sokerittomalla linjalla. Minä ammennan siitä voimaa enkä aio luovuttaa. Tänään lähden liikkumaan vauvan kanssa, lenkit jääny väliin muutamana päivänä ja sen huomaa levottomasta olosta. Ilma ei tosin ole mikään houkutteleva, vettä tihkuttaa.

On mukavaa kun pojilla on syysloma, ei tarvi itsekkään herätä niin varhain, tänäänkin nukuttiin melkein 9 asti. Nyt täytyy nauttia kun vielä voi, työelämäan palatessa saa taas heräillä suht. aikaisin joka päivä. Oletko sinä muuten koti-äitinä vai työelämässä tällä hetkellä?
Ihme kun tähän meidän ketjuun ei ole tullut ketään muita, tervetuloa vaan mukaan sokerittomiin naisiin jos siltä tuntuu :D
 
Kiitos! Ja eikös se ollutkin puhe että synttäreillä yms. saakin syödä makeita herkkuja ja pitääkin jo ihan kohteliaisuus syistä. Oudommassa paikassa kyläillessäkin täytyy jotain pientä ottaa ettei isäntäväelle tule sellainen kuva ettei talon antimet kelpaa... Mua ittee ärsyttää suunnattomasti vieraat, joille ei kelpaa mikään...

Kotona olen vielä pojan 2,5v. kanssa. Eli herkkut on koko ajan saatavilla vähän liiankin hyvin... Meillä ei kyllä olla nukuttu nyt lomallakaan paljon seitsemää enempää kun poika on tuollainen aamuvirkku. Eilen kyllä yllätti positiivisesti nukkumalla puoli yhdeksään. Sitten kun töihin lähden niin kivahan se on, että on aamuvirkku hoitoon lähtijä.

Niin ja tervetuloa munkin puolesta tänne mukaan kaikki asiasta kiinnostuneet! Yhdessä on paljon helpompi vastustaa noita herkkuja kuin yksin!
 

Yhteistyössä