Kuka tykkää tästä J. Karjalaien uusimmasta biisistä .....

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Ärmätti
J. Karjalainen on oikeasti ihan Suomen huippumuusikoita. Mutta onhan nää makuasioita.
Tämäkin on hieno biisi, mutta ei kauheesti mun makuun. Karjalaisella on kyllä tosi monta muuta mulle kolahtavampaa.
 
En ole koskaan kyennyt kuuntelemaan tätä kappaletta alusta loppuun. En vaan pysty. Tässä on jotain tosi hyvää, todella mukaansa vievää, mutta samaan aikaan jotain aivan uskomattoman ärsyttävää! Ehkä se ärsyttävyys tulee siitä, että tässä kierrätetään Karjalaisen vanhojen kappaleiden sanoja (esim. tuo keihään kärki ym.) ja Karjalaisen ääni kiristyy paikoitellen tosi ahdistavasti. Kaiken ärsyttävyyden vastapainona on kuitenkin soundi, jossa on jotain virkistävää. Liian ristiriitaiset fiilikset, joten ei voi sanoa, että tykkäisin...
 
Viimeksi muokattu:
dah
En voisi ehkä kyseistä biisiä paremmin kuvailla kuin aamuruuhkassa keskustan suuntaan jonottaessa tämä biisi alkaa soimaan ja selkäpiitä vilistää jääpuikkoja ja korviin sattuu ja aivoja pakottaa järjettömän typerä sanoitus - olisi vaikka englanniksi tehnyt niin ehkä viimeiseltä välttyisi.

Harmi ettei autoradioon voi luoda estolistoja biiseilla. Tämä menisi kärkeen.
 
"vieras"
En ole koskaan kyennyt kuuntelemaan tätä kappaletta alusta loppuun. En vaan pysty. Tässä on jotain tosi hyvää, todella mukaansa vievää, mutta samaan aikaan jotain aivan uskomattoman ärsyttävää! Ehkä se ärsyttävyys tulee siitä, että tässä kierrätetään Karjalaisen vanhojen kappaleiden sanoja (esim. tuo keihään kärki ym.) ja Karjalaisen ääni kiristyy paikoitellen tosi ahdistavasti. Kaiken ärsyttävyyden vastapainona on kuitenkin aivan erilainen soundi, se on jotain puhtaasti uutta ja virkistävää. Liian ristiriitaiset fiilikset, joten ei voi sanoa, että tykkäisin...
Minusta tuossa oli aika hauska juttu se, ettei juuri mikään rimmaa juuri minkään kanssa. Sekametelisoppa. J näyttää hyvältä vanhentuneeksi mieheksi, minäkin olen vanhentunut nainen ja on kiva, että joku nuoruuden musiikkisuosikki on elossa ja ilmeisen hyvässä kunnossa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
dah
[QUOTE="vieras";28057633]Minusta tuossa oli aika hauska juttu se, ettei juuri mikään rimmaa juuri minkään kanssa. Sekametelisoppa. J näyttää hyvältä vanhentuneeksi mieheksi, minäkin olen vanhentunut nainen ja on kiva, että joku nuoruuden musiikkisuosikki on elossa ja ilmeisen hyvässä kunnossa. :)[/QUOTE]

Tässä muuttuu lihaksi vanha totuus: vanha maine pelastaa. Jos Karjalainen olisi nyt tuolla biisillä aloittanut, niin a) ei olisi voimasoitossa kanavilla ja b) kukaan ei hehkuttaisi upeaa biisiä/sävellystä/charmanttia muusikkoa
 
"vieras"
Tässä muuttuu lihaksi vanha totuus: vanha maine pelastaa. Jos Karjalainen olisi nyt tuolla biisillä aloittanut, niin a) ei olisi voimasoitossa kanavilla ja b) kukaan ei hehkuttaisi upeaa biisiä/sävellystä/charmanttia muusikkoa
Minä en mitään radiokanavia kuuntele, minulle on ihan sama mitä missä soitetaan. Hyvä musiikki on minulle hyvää, huono on huonoa.
 
"hanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Ärmätti;28057585:
J. Karjalainen on oikeasti ihan Suomen huippumuusikoita. Mutta onhan nää makuasioita.
Tämäkin on hieno biisi, mutta ei kauheesti mun makuun. Karjalaisella on kyllä tosi monta muuta mulle kolahtavampaa.
Peesi, ja männävuosien mustat lasit-taustayhtye oli todella kova, varsinkin saksofonisti. :) En tykkäile niinkään j. karjalaisen uudesta tuotannosta, musta electric saunan jälkeinen materiaali ei ole kovinkaan hyvää.
 
dah
[QUOTE="vieras";28057696]Minä en mitään radiokanavia kuuntele, minulle on ihan sama mitä missä soitetaan. Hyvä musiikki on minulle hyvää, huono on huonoa.[/QUOTE]

Tällaiset mielipiteet ovat jokseenkin yhtä merkittäviä kuin pieru tuulessa.
 

Yhteistyössä