Kuka vääntää lapsen parin vuoden seurustelun jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti
-Jonttu-
Tuli vaan tuosta yhdestä ketjusta mieleen, että miksi ihmeessä tyypit vääntävät lapsia heti suhteen alkuaikana, ja sitten kun se on syntynyt, ruvetaan jo miettimään että ehkä tästä ei tulekaan mitään.. Siinä on taas yksi lapsi heittopussina :(
 
akka
Joo,eräskin nainen jätti miehensä ja lapsensa elokuussa kun löysi uuden rakkauden ja muutti sen perässä uuteen kaupunkiin.
Nyt on sitten 13 viikolla raskaana uudelle kumppanille.
Tosi kypsää ja aikuismaista käytöstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Joo,eräskin nainen jätti miehensä ja lapsensa elokuussa kun löysi uuden rakkauden ja muutti sen perässä uuteen kaupunkiin.
Nyt on sitten 13 viikolla raskaana uudelle kumppanille.
Tosi kypsää ja aikuismaista käytöstä.
Ole akka hiljaa!
 
-Jonttu-
No naurakaa vaan, mutta näitä heittopussilapsia on ihan sikapaljon :( Hävettää mun vanhojen luokkakavereiden puolesta, joilla kolmella on lapsia, eikä kukaan enää seurustele lapsen isän kanssa. Kaikki näistä lapsista reippaasti alle kouluikäisiä :(
 
Manna
Me taidettiin vuosi olla yhdessä kun esikko sai alkunsa ja ihan tarkoituksella. Nyt toinen tulossa eikä me ainakaan vielä olla eroamassa. Tuntui vaan niin oikealta. Edellisen kanssa seurustelin 4 vuotta jo olen tosi helpottunut ettei yritetty lasta. Nyt mulla on maailman paras lasten isä ja aviomies?
 
,,
Ei tuo aika mitenkään tärkeä ole vaan se, että tehdään lapsi suhteeseen joka on katkolla puolivuosittain ja sitten taas yritetään ontumalla eteenpäin. Tuttava suunnittelee lasta tuollaiseen suhteeseen.
 
e
Minä olen vääntänyt 8kk seurustelun jälkeen yhden lapsen, hänen isänsä kanssa menikin mönkään.
Toisen lapsen olen vääntänyt 2v seurustelun jälkeen ja hyvin menee edelleen.
Nyt on ihana perhe, mies ja kaksi lasta mulla.
 
hui
Minä myös...otitko yhtään huomioon sitä että ikä ja kokemuksetkin voi vaikuttaa tuohon asiaan? Mun lapset on nyt 9 ja 7 vanhat, esikko syntyi kun olimme seurustelleet (olimme jo tuolloin naimisissakin, hui ;) ) yhden vuoden. Itse olin tuolloin 30 juuri täyttänyt, yksi pitkä seurustelusuhde takana, pari lyhempää. Töitä tehty ja koulut käyty. Niin ja vielä ollaan naimisissa, iltatähti tupsahti tuonne massuun kasvamaan hieman vanhingossa, mutta tervetulleena tähän maailmaan.

Siispä yleistys tässäkään asiassa ei onnistu, vaikka kuinka sitä yrität tehdä.
 
Ei tuo aika mitenkään tärkeä ole vaan se, että tehdään lapsi suhteeseen joka on katkolla puolivuosittain ja sitten taas yritetään ontumalla eteenpäin. Tuttava suunnittelee lasta tuollaiseen suhteeseen.
Peesi..

Harmittavaisesti myös näkee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet yhdessä yli 5 vuotta, liitto alkaa rakoilla ja sitä yritetään paikata tekemällä se lapsi siihen, harvoin se tulos on silloin toivotunlainen..
 
jep
Niimpä. Suhteella kun on kolme kehityskaarta psykologian mukaan (googlettakaa ne jotka lähemmin haluavat tietää, en nyt jaksa luetella), eikä ensimmäisessä ja toisessa vaiheessa _yleensä_ ole suhde vielä siinä pisteessä että se lasten "hankkimisen" kestäisi. Siinä rakastumisen huumassa kun kuka tahansa tuntuu sopivalta, näin kärkkäästi yleistettynä.

Tämän kun moni pariskunta tajuaisi, olisi _huomattavasti_ vähemmän onnettomia parisuhteita joissa lapset kärsii vanhempiensa virheistä. Toki poikkeuksia löytyy, eikä sekään onnea takaa että lapset saadaan esim 10v yhdessäolon jälkeen. Vastaavasti pikavauhtia vauvautuneet voivat hyvinkin elää onnellisena elämänsä loppuun asti.

 
toisin
Kysyisit ennemmin miksi tehdä lapsia epävarmaan suhteeseen? Siis kuinka moni paikkaakaan suhteen säröjä tekemällä lapsen. Saadaan kunnon side väliin vaikka molemmat vanhemmat voi huonosti....
 

Yhteistyössä