Kukaan synnyttänyt rv 32-33 välillä?

Kuinka kauan vauva oli sairaalassa ja miten tokeni ajastaan siellä?

Mulla on raskautta seurattu ja seurattu ja musta tuntuu että tämä ei enää montaa päivää mahassa viihdy. Nyt 32+3.
Oon todella nopea synnyttäjä (viimeisin synntys 2h 19 min) joten pelottaa jos vaikka vedet menee -> sairaalaan 100km, että ehditäänkö estellä / ehditäänkö vauvalle laittaa kortisonit, ehtiikö ne vaikuttaa tms (miten pitkään kortisonien pitää edes vaikuttaa et niistä mitään hyötyä?)

Aiemmat lapset on syntyneet 37+ ja 35+ ja teholla oltiin molempien kanssa 2 viikkoa, nuorempi intuboitunakin muutaman päivän.
Tiedän että jos syntyy nyt ei selvitä parilla viikolla.. Millaisia aikoja sairaalassa olette viettäneet noinkin pienen keskosen kanssa, joka tullut ennen viikon 34 rajaa?

Kaikkea sitä miettii... Katotaan vaan niin oon maha pystyssä vielä rv 42, mutta kuhan vaan tallaista nyt pähkäilen.
 
Oon miettinyt ihan samaa.. Mua on alkanu pelottaan, että meidän neiti suunnittelee jotain kun on nyt pari viikkoa ollut tosi paljon "kuukautisjomotusta" ja kaikenlaisia ikäviä tuntemuksia mahassa ja selässä. Ensin laitoin kaamean flunssan piikkiin, mutta nyt se on helpottanut ja tuntuu että nämä (varmaankin) supistukset on lisääntynyt entisestään. Varsinkin jos seisoo puolikaan tuntia tai kävelee jonku 100 metriä niin pitää melkeen pysähtyä, kun alkaa mahassa tapahtuun. Vielä ku ootan esikoista niin ei ole hirveästi käsitystä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei.. Meiän vauva on kyllä ollu nyt ainakin pari viikkoa ollu kiinnittynyt, niin voisko tää vaan olla sitä että se laskeutuu? Ärsyttävää kyllä jos pitää näissä oloissa ooteella vielä pari kk, kun melkeen koko ajan on kylmä hiki päällä.
 
Voih :/ Ja tämä huolehtiminen ja asian jatkuva miettiminen varmasti lisää vielä stressiä siihen päälle.. meiän pitäis osata vaan ottaa ihan rennosti ja toivoa, että ne pysyy vielä sielä. Mutta se on kyllä helpommin sanottu ku tehty. Onneksi mulla on pe neuvola niin sieltä voi yrittää saada vähän jotain infoa. Toisaalta jos niiden neuvo/kanta asiaan on ota vaan rennosti ja oon viimeset kolme viikkoa valehtelematta elänyt sohvalla makoillen, niin siitä ei taida olla mitään apua tämän asian suhteen.
 
En oo saanut vaikka pyysin :/ Lapsella kaikki OK, tosin on kovin pieni, eilen arvioitu n 1900g.

Seuraava kontrolli on vasta 17.10, en tajua miten ne luulee et tää on sisällä vielä silloin.
Kamala paniikki ja synnytyspelko näiden mietteiden vuoksi vaikka avoimin mielin menenkin toki synnyttämään kun aika on.
 
"ccc"
itse odotan esikoista ja merkkejä ennenaikasuudesta ei oo tähän mennesä ollu. nyt mulla on kuitenkin sellanen himmee olo rv32, kokoajan tulee säännöllisesti KIVUTTOMIA supistuksia. Joillakinhan toi avaa paikkoja ym, joillakin ei. Ihmetyttää säännöllisyys ja se että niit tulee kokoajan... pelottaa kyllä
 
mie siis käyn apolilla ihan säännölleen tarkistuttamassa tilannetta jne.
ja tokihan lääkärit tietää laitetaanko ennaltaehkäisevästi kortisonit tms. paremmin kuin minä eikä niitä äidin mielenrauhan takia tökitä..
Mutta kaikkea sitä tosiaan raskaana ollessaan pähkäilee :)
 
[QUOTE="vieras";24728636]Onnea!
Ilmeisesti ehdit sairaalaan? Saitko kortisonipiikin? Uskoivatko lopulta tuntemuksiasi?[/QUOTE]

ehdin, kun menin ampparilla vesien mentyä jo viikonloppuna. Ja ehin saada vauvalle molemmat annokset kortisonia onneksi!
 
kaks viikkoa mulla ollu noi isommatki teholla aina, jospa tääkään ei kauaa ois :)
Lastenlääkäri toki sanoi että optimistisesti voi ajatella saavansa lapsen kotiin rv 36+0, mutta viimeistään laskettuna aikana.
Oli onneks ehtiny kasvattaa 250g painoa viikossa niin ei ollu ihan mini! (Mut oli tossaki ponnistamista jo :D)
 

Yhteistyössä